سایت خبری پیام ما آنلاین | رییس اداره برق بم در حاشیه تقدیر از مشترکین خوش حساب: برای رسیدن به اهدافمان برنامه داریم

رییس اداره برق بم در حاشیه تقدیر از مشترکین خوش حساب: برای رسیدن به اهدافمان برنامه داریم





۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۳۶

رییس اداره برق بم در حاشیه تقدیر از مشترکین خوش حساب:
برای رسیدن به اهدافمان برنامه داریم

سکینه خدیش- خبرنگار پیام ما/ بم- در مراسمی با حضور هیاتی از شرکت توزیع نیروی برق جنوب کرمان به همراه مهندس علیخاصی رییس اداره برق شهرستان بم از مشترکین خوش حساب مسکونی و تجاری بم تقدیر و تشکر بعمل آمد. در این مراسم از علی جزینی زاده به عنوان مشترک مسکونی و روح اله انوری مشترک تجاری با دادن لوح تقدیر و اهدای نیم سکه بهار ازادی از پرداخت به موقع قبوض برقشان تقدیر و تشکر به عمل آمد.
در ادامه ضمن گفتگو با جزینی دلیل این خوش حسابی وی را جویا شدم که او دلیلش را نظم و قانونی دانست که سعی کرده است همیشه در زندگی خود رعایت کند و سرلوحه کارهایش قرار دهد. انوری هم که برای دومین سال توانسته با رعایت الگوی مصرف و پرداخت به موقع قبوض برق خود جزو مشترکین خوش حساب شناخته شود از همشهریان بمی خود خواست که ضمن رعایت الگوی مصرف کمترین استفاده را در ساعات اوج مصرف برق داشته باشند. در ادامه این مراسم مانوری برای جمع اوری انشعابات غیرمجاز شهرستان بم اجرا شد که در این مانور با حضور به درب خانه هایی که انشعاب غیرمجاز داشتند برق آنها قطع و اخطاری به آنها برای رجوع به اداره برق داده شد که برای انشعاب برق به صورت قانونی به اداره مربوطه مراجعه کنند تا حق هیچ شهروندی ضایع نگردد و از بیت المال هم به نحو احسن استفاده گردد.
مهندس علیخاصی هدف از اجرای این برنامه ها را تشریح کرد: شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان اهداف استراتژیکی دارد و افقی را در سال 1404 پیش بینی کرده که به 2808 مشهور می باشد و منظور از عدد 28 این است که خاموشی به ازای هر مشترک حداکثر به بیست و هشت دقیقه برسد و عدد صفر به منزله این است که هیچ مشترکی جهت ارائه خدمات مشترکین و خدمات پس از فروش نیاز به مراجعه به اداره برق ندارد و از طریق دفاتر پیش خوان و سامانه هایی که راه اندازی شده است مانند سامانه 1521 برای پرداخت قبوض و کلیه خدمات که قابل ارائه در اداره برق می باشد مانند صدور قبض ، فروش و تفکیک انشعاب و سایر خدمات به دفاتر پیشخوان سطح شهر جهت رفاه حال مشترکین در نظر گرفته شده است و عدد هشت هم به منظور این است که تلفات شبکه را به 8 درصد برسانیم. با توجه به اینکه شبکه ما تاکنون تلفات بالایی داشته است نسبت به جمع آوری انشعابات غیر مجازدر سطح شهراقدام کرده ایم. وی در مورد تعرفه های شهرستان بم افزود: شهرستان بم از ابتدای اردیبهشت تا پایان مهرماه با تعرفه گرمسیر 2 محاسبه می شود و از ابتدای ابان تا پایان فروردین با تعرفه عادی و مطابق نرخ مصوب هیئت دولت محاسبه می شود. بدلیل اینکه بم فاقد شبکه گازرسانی است، در زمستان مردم بیشتر از وسایل گرمایشی برقی استفاده می کنند و این موضوع باعث افزایش نرخ برق شهرستان می شود و بیشتر اعتراض مردم بدلیل استفاده از وسایل گرمایشی برقی میباشد. به یاری خدا با روشن شدن مشعل گاز در شهرستان شاهد گازرسانی در شهر بم باشیم و مشکل قبوض برق مردم شود.
علیخاصی در خصوص مدیریت مصرف برق عنوان کرد: شهروندان می توانند در ساعات اوج مصرف برق از وسایل برقی پرمصرف استفاده نکنند و از ساعت انتهایی شب تا صبح زود که شامل تعرفه ما که با تخفیف محاسبه می شود استفاده کنند. در حال حاضر با توجه به شروع گرمای شدید در فصل تابستان از شهروندان می خواهم که نسبت به رعایت الگوی مصرف در جهت برق رسانی بهتر به شهروندان به ما کمک کرده تا شاهد خاموشی در فصل گرما نباشیم. وی اضافه کرد: کارهایی در جهت کاهش پیک انجام شده است. یکی از این موارد ایجاد تفاهم نامه با مشترکین کشاورزی می باشد که از پانزدهم خرداد تا پانزدهم شهریورماه با خاموش کردن موتور پمپهای کشاورزی در 4 ساعت پیک مصرف از طرف اداره برق شامل بخشودگی قبوض این سه ماه خواهند شد.
رئیس اداره برق در بحث انشعابات غیرمجاز هم اظهارداشت: برای این انشعابات که توسط بعضی افراد اتفاق می افتد و یا دستکاری هایی که در کنتور انجام می دهند گروه هایی تشکیل داده ایم که برای جمع آوری این انشعابات با همکاری نیروی انتظامی اقدام خواهند کرد و طبق ماده قانونیف سرقت از بیت المال شناخته می شود. این افراد به مراجع قضایی معرفی می شوند و نسبت به براورد جریمه و خسارتی که به شبکه برق وارد نموده اند جریمه می شوند. وی در خصوص انشعابات قدیمی گفت: مشترکینی که قبل از زلزله دارای انشعاب بوده اند و بعد ازساخت و ساز با همان انشعاب اقدام کرده اند میتوانند با مراجعه به اداره برق انشعاب قدیمی آن ها فعال شود و از انشعاب قبلی خود استفاده کنند. در پایان علیخاصی گفت: از همشهریان بمی می خواهم که در تابستان با مدیریت و بهینه مصرف کردن برق و استفاده از لامپ های کم مصرف به ما و همچنین صنعت برق که یکی از زیرساخت های مهم و اساسی کشور می باشد کمک کنند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *