سایت خبری پیام ما آنلاین | رشد 10 برابری اجرای شبکه های تحت فشار نوار تیپ در جنوب کرمان

رشد 10 برابری اجرای شبکه های تحت فشار نوار تیپ در جنوب کرمان





۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۲۶

رشد 10 برابری اجرای شبکه های تحت فشار نوار تیپ در جنوب کرمان
رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: شبکه های تحت فشار نوار تیپ در کشت های تابستانه با رشد 10 برابری نسبت به سال قبل اجرا شده و هم تولید و هم راندمان مصرف آب بالا رفته است. به گزارش ایرنا سید یعقوب موسوی در جمع خبرنگاران افزود: در راستای سیاست ها و برنامه های عملیاتی طرح همیاران آب و به منظور بهینه سازی مصرف و افزایش راندمان مصرف آب در سال زراعی 95-94 بهینه سازی سطوح کاشت در دستور کار قرار گرفت.
وی با بیان این که بهینه سازی سطوح کاشت شامل محصولات با مصرف آب بالا نظیر ذرت، گندم، کلزا، وسمه و حبوبات در دستور کار است گفت: توسعه شبکه های آبیاری تحت فشار نوار تیپ برای این محصولات پیشنهاد شده است و کشاورزان برای راندمان مصرف آب و تولید بالا از این برنامه استفاده کنند. وی بیان کرد: در کشت های تابستانه اجرای شبکه های تحت فشار و نوار تیپ در تابستان سال جاری در سطح یکهزار و 569 هکتار اجرا شده است که پیش بینی می شود پنج میلیون و 763 متر مکعب آب صرفه جویی شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان افزود: برای توسعه سیستم های آبیاری تحت فشار در سطح دو هزار هکتار در محصولات گندم و کلزا نیز برنامه ریزی صورت گرفته است. وی تصریح کرد: به منظور برآورد دقیق مصرف آب تعداد 40 دستگاه کنتور حجمی تامین و با آغاز فصل کشت پاییزه در مدخل ورودی مزارع پایلوت نصب می شود.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *