سایت خبری پیام ما آنلاین | فاطمه امیر بهزادی قهرمان تیراندازی به اهداف پروازی:حمایت کنند المپیکی می‌شوم

فاطمه امیر بهزادی قهرمان تیراندازی به اهداف پروازی:حمایت کنند المپیکی می‌شوم





۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۰۱

فاطمه امیر بهزادی قهرمان تیراندازی به اهداف پروازی:حمایت کنند المپیکی می‌شوم

هرمان رقابت‌های تیراندازی به اهداف پروازی گفت: اگر از وی حمایت لازم صورت گیرد، قادر به کسب سهمیه و ورودی المپیک است.
فاطمه امیربهزادی یکی از بانوان ورزشکار کرمانی است که در سال‌های اخیر توانسته‌است با درخشش در رشته تیر‌اندازی به اهداف پروازی خود را به عنوان یکی از نخبگان و سرمایه‌های ورزش بانوان معرفی کند.این ورزشکار که عناوین، افتخارات داخلی و بین‌المللی را در کارنامه ورزشی خود به ثبت رسانده، اخیراً با کسب یک مدال طلا در مسابقات تیراندازی به اهداف پروازی قهرمانی کشور باز هم خبرساز شد.
خبرنگار خبرگزاری فارس به سراغ وی رفت تا با این بانوی ورزشکار در مورد این مسابقات گفت‌وگویی تفصیلی داشته باشد.
خانم امیربهزادی شما با کسب عنوان نخست مسابقات تیراندازی به اهداف پروازی کشور موفق به کسب یک مدال طلا و قهرمانی این مسابقات شدید در مورد سطح فنی رقابت‌های قهرمانی کشور توضیح دهید.
مسابقات تیراندازی به اهداف پروازی قهرمانی کشور از نظر فنی در سطح ایده‌آلی برگزار شد و جمعی از بهترین‌های کشور با حضور در این رقابت‌ها و در دو بخش مردان و زنان با هم پیکار کردند.
اغلب شرکت‌کنندگان از سوابق کسب عناوین برتر در مسابقات کشور، حضور در اردوهای ملی و حتی سابقه حضور در تیم ملی برخوردار بودند و همین مسئله سطح کیفی بازی‌ها را افزایش داده بود. در بخش بانوان با توجه به حضور 11 نفر از بهترین‌ها مسابقات از حساسیت بالایی برخوردار بود.
در نهایت با حذف پنج نفر از شرکت‌کنندگان، 6 نفر راهی مرحله فینال شدند در این بخش هم رقابت سخت و حساسی بین شرکت‌کنندگان وجود داشت و با توجه به فرصت شلیک 75 تیر می‌توان گفت حساسیت خیلی زیادی در بخش فینال مسابقات حاکم بود.
در این مقطع من در سه مرحله شلیک‌های خوبی داشتم و در نهایت توانستم با برتری در مقابل سایر حریفانم عنوان قهرمانی بانوان کشور در رده سنی بزرگ‌سالان را تصاحب کنم.
شما در چند سال اخیر همواره پای ثابت موفقیت‌های تیراندازی به اهداف پروازی استان کرمان در بخش بانوان بوده‌اید از چه سالی فعالیت در این رشته را آغاز کردید و برای آینده چه برنامه‌ای دارید؟
من از سال 86 تیراندازی می‌کنم و با این رشته آشنا شدم با گذشت سه سال از حضورم در این رشته توانستم به تیم ملی راه یابم و این رشته را به صورت حرفه‌ای دنبال کنم، طی این مدت در پنج مسابقه جهانی شرکت کرده‌ام، رقابت‌های جهانی اسپانیا، صربستان، اسلونی، ایتالیا و قزاقستان پنج میدان جهانی بود.
تاکنون توانسته‌ام با حضور در این مسابقات با حریفانی از سایر کشورهای دنیا رقابت کنم که در این بین در مسابقات جهانی صربستان توانستم رکورد رقابت‌های تیراندازی زنان ایران را جابه‌جا کنم.
همچنین در این مدت در سه دوره مسابقات آسیایی هم به همراه تیم ملی حضور داشتم در سال 2012 در مسابقات آسیایی قطر موفق به کسب مدال برنز تیمی این دوره از مسابقات شدم در 2013 آسیایی هند مدال طلا و نقره تیمی مسابقات را کسب کردم و در نهایت در مسابقات آسیایی 2014 قزاقستان صاحب مدال برنز انفرادی بازی‌ها شدم.
در این مدت در مسابقات داخلی هم موفقیت‌های زیادی را کسب کرده‌ام که بهترین این عناوین مدال طلای مسابقات آزاد سال‌های 91 و 93، نقره قهرمانی کشور سال 90 و 91 و طلای قهرمانی کشور سال 94 است.
همه این موفقیت‌ها موجب شد تا با زحمت و تلاش فراوان جایگاه خوبی برای خودم در تیم ملی به دست آورم، اما در یکی دو سال اخیر به واسطه ضعف برنامه‌ریزی در فدراسیون نتوانسته‌ام در تیم ملی حضور پر رنگی داشته باشم و با افت زیادی روبه‌رور شده‌ام و امیدوارم کسب این مدال و عنوان، پایان تمام بدشانسی‌های من باشد.
از فدراسیون انتقاد کرده‌اید و یکی از دلایل اُفت خود را ضعف برنامه‌ریزی در فدراسیون می‌دانید در این زمینه بیشتر صحبت کنید.
موارد دیگری در انتخاب ورزشکاران عضو تیم ملی دخیل شده‌است و در این مورد نمی‌خواهم صحبت کنم، ضمن اینکه در مسابقات انتخابی تیم ملی باید بگویم، مسابقه انتخابی برگزار می‌شود.
اما نفرات برتر در بین افراد دعوت شده به اردوی تیم ملی و اعزام به مسابقات حضور کمتری دارند و یا برگزاری مسابقات در فواصل کوتاه من فقط سعی می‌کنم به اردوها دعوت شوم، چرا که با این وضعیت، من نمی‌توانم بهتر از این کار کنم.
در مورد جایگاه کرمان در رشته تراپ صحبت کنید.
بدون اغراق می‌گویم کرمان در این رشته صاحب سبک است و ورزشکاران ما از توانمندی و ظرفیت‌های بالایی برای درخشش و موفقیت در رقابت‌های مختلف برخوردار هستند، البته زیر ساخت‌های خیلی خوبی هم در کرمان برای رونق این رشته فراهم شده‌است.
در جاده کوهپایه یکی از استانداردترین سایت‌های تیراندازی به اهداف پروازی را در اختیار داریم به نظر کرمان در این رشته اصلی‌ترین رقیب تهران در سطح کشور است.
با وجود این عناوین و افتخارات می‌توان گفت حالا حضور در المپیک در ویترین افتخارات ورزشی شما خالی است، برای رسیدن به المپیک برنامه‌ای دارید؟
آرزوی بسیاری از ورزشکاران حضور در المپیک است، حضور در اردوهای ملی، رقابت‌های مختلف آسیایی و جهانی تجربیات و آورده‌های زیادی را از نظر فنی برای من به دنبال داشته‌است.
با توجه به این شرایط باید بگویم که تمام تلاشم را برای حضور در المپیک انجام می‌دهم، اما باید در رنکینگ فدراسیون به جایگاه اصلی‌ام بازگردم تا با حضور در مسابقات جهانی مجوز و ورودی المپیک را کسب کنم.
انتظار دارم از من حمایت بیشتری شود در چند سال اخیر مدال‌های مختلفی را در بازی‌های داخلی و خارجی به دست آورده‌ام، اما آن چنان که انتظار داشتم از من حمایت نشده‌است. یکی از مشکلات اصلی ما عدم حضور و حمایت اسپانسرهاست، ورزشکاران کرمانی اگر در این رشته حمایت شوند، المپیکی می‌شوند، امیدوارم با بررسی عملکرد و کارنامه ورزشکاران کرمان در این رشته تصمیم‌گیری‌های خوبی در راستای حمایت از این رشته انجام شود.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *