پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | سوریان چگونه حذف شد؟

سوریان چگونه حذف شد؟





۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۵۹

سوریان چگونه حذف شد؟

سوریان که با آمادگی و برای طلای هشتم پای به رقابتها گذاشته بود، با آرای عجیب داوران در کشتی مقابل بایراموف آذربایجانی شانس طلا را از دست داد .
به گزارش «ورزش سه»، این ، مسابقه ای پرماجرا بود که با یورش های یکسره نماینده ایران آغاز شد ، اما بی توجهی داوران به جنب و جوش سوریان و سپس حرکت خطای بایراموف با تلافی وی همراه شد . او در حرکت به سمت حریف ضربه ای به سر وی زد که باعث شکافتگی سر بایراموف شد . حرکتی که ۲ امتیاز برای بایراموف و یک اخطار فنی برای سوریان در پی داشت . سوریان که این رای را باور نداشت با شروع کشتی دوباره با حملات برق آسا به دنبال کمرگیری و خاک کردن حریف بود که داوران ناگهان با رایی باورنکردنی وی را دیسکوالیفای کردند ، اصطلاحی که به معنای قطع کشتی است . این در حالی بود که حریف آذربایجانی حتی یک حمله هم به سمت سوریان نداشت . با این تصمیم رییس تشک ، سوریان که عصبانی و معترض بود قصد نداشت در لحظه اعلام نتیجه کنار داور بایستد اما نهایتا به سختی تن به این کار داد تا دچار محرومیت های احتمالی بعدی نشود.
او سپس در گروه بازنده های وزن ۵۹ کیلوگرم مقابل وون یون چول از کره شمالی شکست خورد و سهمیه المپک ۲۰۱۶ را نیز از دست داد.
سوریان با توجه به حضور بایراموف در دیدار فینال، در گروه شانس مجدد در حالی که با نتیجه ۵ بر صفر از یون چول وون قهرمان جهان از کره شمالی پیش بود. در یک دقیقه پایانی با نتیجه ۵ بر ۶ کشتی را واگذار کرد و به کار خود در مسابقات پایان داد.
البته در این مسابقه نیز داوران مانند مسابقه با بایراموف به دلیل آنچه سر زدن سوریان عنوان می کردند، به وی یک اخطار و به حریفش ۲ امتیاز دادند و در ادامه سوریان ۴ امتیاز نیز از دست داه ۵-۲ از کره شمالی جلو بود، اخطار گرفت تا در خاک بنشیند. تناقض عجیب قضاوتها اینجاست که کول انداز کامل قادریان ۲ پوئن دارد، اما سالتو بارانداز خاک به خاک کره شمالی آنهم بیرون از تشک، ۴ امتیاز! در ۳۰ ثانیه پایانی در حالی که سوریان بر کشتی تسلط داشت داوران با کشتی گیر کره شمالی مدارا کردند و وی به کار خود در این مسابقات پایان داد تا وداعی تلخ همراه با ناداوری داوران در این مسابقات داشته باشد.
سوریان در رده بندی پرافتخارترین کشتی گیران تاریخ جهان بعد از الکساندر کارلین از روسیه با ۱۲ مدال طلا ( ۳ طلای المپیک ۱۹۸۸، ۱۹۹۲ و ۱۹۹۶ و ۹ طلای جهان) و والری رزانتسف از شوروری سابق با ۷ مدال طلا (۲ طلای المپیک ۱۹۷۲ و ۱۹۷۶ و ۵ طلای جهان) در جایگاه سوم قرار دارد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *