پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۴۶

برخورد جدی پلیس با بدپوششی در خودروها
رئیس پلیس تهران بزرگ درباره برخورد پلیس با بدپوششی و کشف حجاب در برخی خودروها گفت: پلیس در مواجهه با چنین مواردی با توقیف خودرو، متخلفان را به دستگاه قضایی ارجاع می‌دهد. ساجدی نیا درباره برخورد پلیس با بدپوششی و کشف حجاب در برخی از خودروها گفت: از گذشته برخورد با بدپوششی و کشف حجاب یا هرگونه اقدام هنجارشکنانه توسط سرنشینان خودروها در دستور کار پلیس بوده و پلیس در مواجهه با چنین مواردی اقدام به توقیف خودروی متخلفان کرده و متهمان را به دستگاه قضایی ارجاع می‌دهد. وی با اشاره به اینکه در ساعات پایانی شب بعضاً مشاهده می‌شود برخی از جوانان در معابر و خیابان‌های شمالی تهران به بهانه اینکه می‌خواهند تفریح کنند با خودروهای لوکس جولان می‌دهند و به اصطلاح دور دور بازی می‌کنند، خاطرنشان کرد: پلیس با تفریح سالم مردم مخالف نیست اما این عمل از مصادیق بارز هنجارشکنی و بی‌نظمی اجتماعی است و پلیس ضمن اینکه با اینگونه جرائم به شدت برخورد می‌کند به جوانان عزیر نیز توصیه می‌کند که تفریحات سالم را مد نظر قرار دهند.

فرار بزرگ از چنگال دزدان دریایی
دریانوردان ایرانی که از سوی دزدان سومالیایی گروگان گرفته شده بودند، با فرار از چنگال آنها به کشورمان بازگشتند.این ۱۷ ناخدا و ملوان لنج صیادی کنارکی که 6 ماه پیش توسط دزدان دریایی ربوده شده بودند، هفته گذشته با غافلگیری گروگانگیران موفق شدند از چنگال آنها فرار کنند. «پیربخش شاه مرادی» پدر زن «یونس پاره‌جو» ناخدای این لنج صیادی و کسی که پسر، برادر، خواهرزاده، پسر عمو و دو پسرخاله‌اش هفت ملوان این لنج نیز بوده‌اند، با اشاره به جزئیات دستگیری تا آزادی ملوانان کنارکی گفت: اول اسفندماه سال ۹۳ لنج کنارکی که صاحبش «بادپوره» است، با ۱۶ ملوان برای صیادی به سمت آب‌های سومالی حرکت کردند. وی گفت: یک لنج صیادی دیگر که صاحبش «ابراهیم فروزانمهر» بوده و با ناخدایی «شریف فروزانمهر» نیز همزمان در آب‌های سومالی با آنها به صیادی می‌پرداختند متأسفانه پس از ۱۲ روز هر دو لنج صیادی که از شهر کنارک هستند، توسط دزدان دریایی ســـومالی اسیر شدند. شاه مرادی گفت: ناخدا یونس با گوشی‌ای که همراه خود داشته به صورت پنهانی با ما تماس گرفت و از اسارت خود و جاشوها – ملوانان – توسط دزدان دریایی خبر داد.

اقدام مقتضی درباره نامه همسر هاشمی
همسر آیت ‌الله هاشمی‌ و اعضای خانواده او در نامه‌ای خطاب به معاون اول دستگاه قضایی در سیزده بند ایراداتی را به روند رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی و حکم صادر شده برای او وارد کرده بودند؛ ایراداتی که در آن نامه تاکید شده بود که احتمالا در آینده نیز موارد دیگری نظیر آن مطرح خواهد شد. خانواده هاشمی‌ در بندهای سیزده‌‌گانه نامه خود نوشته بودند که در این پرونده مدرکی دال بر دریافت وجه پورسانت توسط مهدی هاشمی وجود نداشته و به‌این‌ترتیب «این نخستین پرونده در تاریخ قضای ایران است که شخصی بدون اینکه ریالی پول گرفته باشد و حتی قاضی پرونده بگوید که علم دارد متهم پول نگرفته است، اما به گرفتن پول متهم شود و حکم بگیرد.» در این نامه همچنین تاکید شده که به اعتراض مهدی هاشمی به برخی موارد رسیدگی نشده است. اژه‌ای در نامه‌ای خطاب به دفتر حوزه معاونت اول قوه قضاییه نوشت: نامه، عینا خدمت دادستان محترم عمومی و انقلاب تهران ارسال تا چنانچه همانند برخی نوشته‌های منتسب به بیت آقای هاشمی‌رفسنجانی مشحون به توهین و افترا باشد اقدام مقتضی به عمل آورده و عنداللزوم مسائل مطروحه را پاسخ دهند. »

اعدام هم نمی‌تواند پرونده زنجانی را ببندد
یک عضو کمیته پیگیری پرونده زنجانی در مجلس معتقد است، حتی گزینه اعدام هم نمی‌تواند پرونده بابک زنجانی را ببندد. امیرعباس سلطانی نماینده بروجرد در گفت‌و‌گو با «باشگاه خبرنگاران جوان»، با بیان اینکه «تا به حال قوه قضائیه پاسخ نامه نگاری مبنی بر تقاضای دیدار با زنجانی را نداده»، تأکید کرد: «تقاضای دیدار ما با بابک زنجانی از قوه قضائیه به هیچ‌وجه منتفی نخواهد شد.» سلطانی با بیان اینکه «پیگیری پرونده بابک زنجانی از سوی نمایندگان تنها به شخص زنجانی ختم نمی‌شود»، تصریح کرد: «بابک زنجانی تنها ویترین بوده و ما به دنبال شناسایی کسانی هستیم که زنجانی را به هرحال ساخته و پرداخته کرده‌اند.» عضو کمیته پیگیری پرونده زنجانی در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: «حتی اعدام بابک زنجانی هم نمی‌تواند باعث بازگشت دارایی‌های مملکت شود، چرا که ما به دنبال دست‌های پشت پرده در پرورش بابک زنجانی هستیم و صرفاً با دست برداشتن از پرونده زنجانی موضوع مذکور را پایان یافته نمی‌بینیم.»

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مطالب مرتبط

اهمیت تاثیر تغییر اقلیم بر سلامت و ایمنی کارگران

رئیس انجمن متخصصین بهداشت حرفه‌ای مطرح کرد

اهمیت تاثیر تغییر اقلیم بر سلامت و ایمنی کارگران

لزوم ممنوعیت توزیع کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌ها

مدیرکل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط‌زیست مطرح کرد

لزوم ممنوعیت توزیع کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌ها

وقوع رگبار باران در مناطق نیمه شرقی کشور

وقوع رگبار باران در مناطق نیمه شرقی کشور

بند خاکی روستای «سالک‌آباد» شکسته شد

مدیرعامل هلال‌احمر خراسان‌جنوبی

بند خاکی روستای «سالک‌آباد» شکسته شد

پساب‌ها، مشکل اصلی شهرهای ساحلی است

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان «نور»:

پساب‌ها، مشکل اصلی شهرهای ساحلی است

عکاسی به قیمت جان پرندگان

«پیام ما» باید و نبایدهای فعالیت عکاسان و تصویربرداران در فصل زادآوری پرندگان را بررسی می‌کند

عکاسی به قیمت جان پرندگان

صدای ما را بشنوید

فعالان محیط‌زیست در «دادگاه بین‌ آمریکایی» از تأثیر تغییراقلیم بر زندگی مردم می‌گویند

صدای ما را بشنوید

پلاستیک، آفتی برای حیات

شعار امسال روز زمین «متحد شدن برای آینده‌ای بدون پلاستیک» است

پلاستیک، آفتی برای حیات

نسخه پایداری در «کندوان»

معماری سنتی ایران چگونه به اقلیم توجه می‌کرد؟

نسخه پایداری در «کندوان»

معماری ایران دچار تجمل‌گرایی شده است

گفت‌وگو با فرزانه سفلایی، استاد دانشکده معماری دانشگاه همپتون ویرجینیا:

معماری ایران دچار تجمل‌گرایی شده است

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *