پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | هفته خوانی

هفته خوانی





۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۴۴

تکذیب خروج روزانه رحیمی از زندان
رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، ادعایی مبنی بر اینکه رحیمی روزها،خارج از زندان و شب‌ها را در زندان به سر می‌برد، تکذیب کرد و درباره همراه داشتن سکه توسط مهدی ‌هاشمی در زندان، گفت: این موضوع قابل بررسی است. به گزارش ایرنا، اصغر جهانگیر در حاشیه آیین ختم آیت‌الله علی بابایی، رئیس شعبه 16 دیوان عالی کشور در جمع خبرنگاران درخصوص ادعای وکیل مهدی‌ هاشمی مبنی بر همراه داشتن 30 سکه و یک عدد تلفن همراه در زندان، افزود: صورتجلسه‌ای در این خصوص به من داده نشده که ببینم حرف وکیل وی درست بوده است یا نه؛ اما اگر زندان اطلاع داشت که اینها همراه مهدی‌ هاشمی بوده است، در بازرسی‌ها عنوان کشف به آن اطلاق نمی‌شد. این مقام قضایی درباره اینکه آیا ورود سکه به زندان مرسوم است یا نه، اظهار داشت: سکه، پول است؛ اگرکسی پولی همراهش باشد باید تحویل دهد. وی ادامه داد: ما به جای پول به آنان، کارت اعتباری می‌دهیم و مبالغ را به حساب‌های‌شان واریز می‌کنیم که می‌توانند روزانه مبلغی را برداشت کنند.

خودرو باید ارزان شود
ماجرای ادبیات نعمت‎زاده به حاشیه هیأت دولت هم کشیده شد. آن‌قدر این موضوع برای مردم گران تمام شده که محمدباقر نوبخت، معاون برنامه‎ریزی و نظارت راهبردی رئیس‎جمهور، هم از تأیید‌نشدن سخنان دور از شأن وزیر دولت تدبیر و امید گفت. نوبخت در پاسخ به یکی از خبرنگاران درباره لابی سنگین خودروسازان برای افزایش قیمت خودرو در سال آینده و وعده ارزانی خودرو از سوی سخنگوی دولت گفت: نه‌تنها در صنعت خودرو بلکه درباره همه محصولات به میزانی که هزینه‎ها ناشی از کاهش قیمت دلار، کم می‎شود قطعا باید کاهش قیمت را شاهد باشیم. وی تأکید کرد برای کاهش قیمت خودرو ناشی از کاهش قیمت دلار، شورای رقابت وظایف خود را به انجام خواهد رساند.
سخنگوی دولت با اشاره به مباحث مربوط به صنعت خودرو و حواشی‌ای که این روز‌ها درباره آن مطرح می‌شود، گفت: ما به تولید داخل توجه خواهیم داشت و در مذاکرات خود با هیأت‌های خارجی از عرصه صنایع داخلی، ازجمله صنعت خودرو استفاده خواهیم کرد؛ اما معتقدیم کیفیت خودروهای داخلی‎مان باید افزایش پیدا کند. از خودروسازان‎مان انتظار داریم تولیدات خود را متناسب با مطالبات مردم آماده کنند و کیفیت‌شان را بالا ببرند. وی افزود: طبیعتا هرکسی هم نخواهد می‌تواند از خودروهای دیگری استفاده کند. ما هیچ‌گاه چنین ادبیاتی را درباره کسانی که از خودرو داخلی استفاده نمی‌کنند و دور از شأن دولت تدبیر و امید است، تأیید نمی‌کنیم.

صدور حکم خرید کتاب به جای حبس
یک قاضی گنبدی برخی مجرمان جرایم سبک را با استفاده از ظرفیت قانون مجازات اسلامی به خرید کتاب به جای تحمل حبس محکوم می‌کند. قاضی سید قاسم نقی‌زاده موسوی، رییس شعبه دوم دادگاه کیفری ۲ شهرستان گنبدکاووس در این خصوص با توجه به اینکه به مجازات‌های جایگزین حبس در قانون جدید توجه ویژه‌ای شده است، سعی دارد که این گونه مجازات‌ها را برای جرایمی که فاقد شاکی خصوصی بوده و نیز به ویژه در خصوص نوجوانان، افراد فاقد سابقه کیفری، جرایم سبک یا غیرعمدی یا با میزان خسارات وارده بسیار کم به شاکی، اعمال کند. در این خصوص هادی هاشمیان، رییس کل دادگستری گلستان روز شنبه با تاکید بر تشویق این گونه قضات گفت: جایگزینی این اقدامات به جای حبس در دستور کار دادگستری است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *