پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۳۷

قرارداد اس 300 به زودی امضاء می‌شود
واحد مرکزی خبر نوشت: سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه: قرارداد جدید تحویل سامانه های موشکی اس – سیصد به ایران در آینده نزدیک امضاء خواهد شد. به گزارش ایتارتاس ، وی امروز در حاشیه نمایشگاه تسلیحات روسیه در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا مشکلاتی در مذاکرات میان ایران و روسیه در زمینه سامانه موشکی اس – سیصد وجود دارد، افزود: هیچ مشکلی با ایران در این زمینه وجود ندارد و این قرارداد به زودی امضاء خواهد شد. همه تصمیمات سیاسی پیشتر گرفته شده است. بر اساس قراردادی که سال 2007 میان ایران و روسیه منعقد شد ، مسکو قرار بود سامانه های موشکی با برد متوسط و با ارزش بیش از 800 میلیون دلار را در اختیار تهران قرار دهد. بر اساس این گزارش، ایران 166 میلیون و 800 هزار دلار آن را به صورت پیش پرداخت در اختیار روسیه قرار داد اما تا اواسط سال 2010 ، این سامانه به ایران تحویل داده نشد.

ایران حریم هوایی خود را بر هواپیماهای روسی گشود
تسنیم نوشت: دبیر مطبوعاتی سفارت روسیه در تهران به ایتارتاس گفت که ایران با گشودن حریم هوایی خود به روی هواپیماهای روسی حامل کمک‌های بشردوستانه برای سوریه موافقت کرده است. به گزارش تسنیم، ماکسیم سوسلوف، دبیر مطبوعاتی سفارت روسیه در تهران به ایتارتاس گفت که ایران با گشودن حریم هوایی خود به روی هواپیماهای روسی حامل کمک‌های بشردوستانه به سوریه موافقت کرده است. روز دوشنبه بود که وزارت خارجه یونان اعلام کرد درخواستی را از آمریکا برای بستن حریم هوایی خود به سوی هواپیماهای روسی حامل کمک‌های بشردوستانه به سوریه دریافت کرده است. آتن اعلام کرد که طرف روسیه از مسیر هوایی شرقی یونان برای ارسال کمک‌های بشردوستانه خود به سوریه استفاده می‌کند. در همان روز نیز بلغارستان از اختصاص یک مسیر هوایی برای هواپیماهای روسی به این منظور خودداری کرده است. سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه پیشتر گفته بود که مسکو از طریق یک مسیر جایکزین به ارسال کمک‌های بشردوستانه خود به سوریه ادامه می‌دهد.

رژیم صهیونیستی به دست مردم فلسطین نابود می‌شو
نماینده مردم کرمان و راور گفت: طبق فرمایش رهبری فرصت مذاکرات به تهدید رژیم صهیونیستی مبدل خواهد شد و این رژیم به دست مردم سرزمین های اشغالی نابود می‌شود. محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا‌ گفت: منافع رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا با رویکرد ضد استکباری و حمایت از محرومان جمهوری اسلامی ایران به شدت در تضاد است. وی افزود: ایران طبق شارع مقدس وظیفه حمایت و دستگیری از مظلومان جهان به ویژه مسلمانان را دارد. بر همین اساس بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران رژیم صهیونیستی را رژیم جعلی و غاصب دانسته و همواره بر نابودی و محو این رژیم از صحنه روزگار اصرار داشتند و اصلا تعیین روز قدس برای مبارزه با جریان استکباری و اشغالگری رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا انجام شد. ماهیت نظام جمهوری اسلامی در تضاد با تفکرات استکباری است و تا زمانی که رژیم صهیونیستی و آمریکا از این خوی غیر انسانی دست برندارند رویکرد مبارزه با آن نیز تداوم خواهد یافت.

خودروسازان کمترین آسیب را از رکود دیدند
سعید لیلاز می گوید: خودروسازان در رکود اقتصادی که اقتصاد ایران با آن روبروست، کمترین آسیب را دیده اند. استاد دانشگاه شهید بهشتی و کارشناس مسایل اقتصادی در گفت وگو با خبرآنلاین، با بیان اینکه در حال حاضر دولت با 650 هزار میلیارد تومان انواع تعهدات و بدهی روبروست،گفت: این اتفاق کوچکی نیست؛650 هزار میلیاردتومان بدهی دولت معادل 22 سال بودجه عمرانی کشور به قیمت سال جاری است. وی افزود:این عدد یعنی ما تا 22 سال آینده منابعی که می توانستیم برای توسعه زیربناها هزینه کنیم،خرج کرده ایم. لیلاز با اشاره به اینکه در دولت اصلاحات ضریب نفوذ مصرف خودرو به دو دهک بالایی اقتصاد اختصاص داشت،گفت:اینکه گفته شود رکود در صنعت خودرو به دلیل کمپین نخریدن خودروست،نهایت ساده اندیشی است به این دلیل که ریشه رکودی که امروز در اقتصاد کشور حاکم شده، کمترین زیان را به خودروسازان وارد کرده است. او ادامه داد:بحران از آنجا شروع شد که 75 میلیون نفر برای یارانه ثبت نام کردند و این تعداد بار تعهدی برای دولت ایجاد کرد که از توان دولت خارج است.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *