پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | ویژگی شیخ التجار اتریشی به روایت جلال پور

ویژگی شیخ التجار اتریشی به روایت جلال پور





۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۰۲

ویژگی شیخ التجار اتریشی به روایت جلال پور
رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران می‌گوید: «هیات اتریشی را بیشتر، تجار و بازرگانان بخش خصوصی همراهی می‌کنند و امیدوارم به جایی برسیم که ما هم در سفرهای خارجی و در معیت رییس‌جمهور خودمان، 200 تاجر و کارآفرین همراه داشته باشیم.»
محسن جلال‌پور در تازه‌ترین نوشته اینستاگرامی خود نوشت: «امروز در حاشیه نشست با رییس‌جمهور و هیات پرتعداد اتریشی، ملاقاتی با آقای کریستف لایتل، رییس اتاق اتریش داشتم. ایشان را بسیار خون گرم و با انگیزه دیدم. ایشان بسیار علاقه داشت که ظرفیت‌های رابطه اقتصادی دو کشور ایران و اتریش افزایش پیدا کند و ابراز علاقه نشان داد که افزایش روابط در بستر بخش خصوصی دو کشور تعریف شود.»
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جلال پور افزود: «آقای لایتل ازسال دو هزار رییس اتاق اتریش است و در سفرهای متعدد به ایران، با مهندس خاموشی و پس از ایشان با دکتر نهاوندیان ملاقاتهایی داشته و همواره سعی کرده روابط اقتصادی کشورش را با ایران حفظ کرده و ارتقا دهد.»
رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در این نوشته خود تصریح می‌کند: «آقای کریس لایتل اکنون هم بسیار علاقه دارد که کشورش اتریش، در بین کشورهای اروپایی ارتباط اقتصادی بیشتر و مستحکم‌تری با ایران داشته باشد. به همین دلیل قرارشد برنامه سفر هیات‌های تخصصی برای ملاقات‌های رو در رو تنظیم کنیم و ارتباط اتاق ایران و اتریش را ارتقا دهیم. ایشان در تمام این سال‌ها سعی کرده تا ارتباط تجاری بین دو کشور را در حداقل ممکن، حفظ کند که البته موفق هم بوده است.»
جلال‌پور متذکر می‌شود: «وقتی با هم به محل ملاقات‌های رو در رو رفتیم و فضای شلوغ و پرنشاط آنجا را دیدیم، هر دو خوشحال و خرسند شدیم. به آقای لایتل گفتم وقتی این فضا را می‌بینم، به همان اندازه که موفقیت فرزندانم خوشحالم می‌کند، از این ملاقات‌ها هم خوشحال می‌شوم و ایشان هم اشاره کرد که بابت تلاش برای حفظ رابطه با ایران فشارهای زیادی را تحمل کرده است. بعد همین حرف‌ها را در گفت وگو با خبرنگاران مطرح کرد و گفت به خاطر این پافشاری سرزنش هم شده است.»
وی ادامه می‌دهد: «هیات اتریشی واقعا پرتعداد و کیفی بود. ۲۴۰ نفر، رییس‌جمهور این کشور را همراهی می‌کردند و اگر زحمات چند روز گذشته همکارانم در اتاق ایران، به انعقاد چند قرارداد مشارکت بین بنگاه‌های ایرانی و اتریشی ختم شود، خستگی همه را می‌گیرد.»
رییس اتاق بازرگانی هچنین یادآور می‌شود: «درس دیگر این‌که هیات اتریشی را بیشتر، تجار و بازرگانان بخش خصوصی همراهی می‌کنند و امیدوارم به جایی برسیم که ما هم در سفرهای خارجی و در معیت رییس‌جمهور خودمان، 200 تاجر و کارآفرین همراه داشته باشیم. این سلفی را هم در معیت پدرام سلطانی عزیز و آقای کریس لایتل با گوشی خودم گرفتم.»

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *