سایت خبری پیام ما آنلاین | خبر

خبر





۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۴۹

بعد از غذا دور میوه را خط بکش
همیشه می گویند میوه بخورید و هر روز متخصصان تغذیه توصیه می کنند برای داشتن بدنی سالم و جوان باید میوه و سبزیجات مصرف کرد. اما در این میان کمتر شنیده یا خوانده‌ایم که برای خوردن میوه به چه نکاتی باید توجه کرد یا چه زمانی بهترین موقع مصرف است. اگر میوه پس از غذا خورده شود، با غذا مخلوط شده و زمان توقف آن در معده طولانی می شود. در نتیجه میوه فاسد می شود و باعث فساد غذا نیز می ‌شود. به این معنی که مصرف میوه با غذا باعث ایجاد اختلال درهضم و تولید اخلاط فاسد می شود. در حقیقت میوه‌های تازه بهتر است با فاصله زمانی مناسب قبل از غذا مصرف شوند؛ به جز میوه‌های ایجادکننده قبض در شکم مانند به، انار و سیب. این میوه‌ها اگر قبل از غذا مصرف شوند ایجاد یبوست در فرد می کنند، بنابراین بهتر است بعد از غذا مصرف شوند. روش مطلوب آن است که فرد پس از مصرف میوه کمی راه برود و سپس غذا بخورد.

کمک به گوارش با پیاده روی
15 دقیقه قدم زدن بعد از شام غیر از اینکه میزان چربی خون یعنی تری گلیسیرید و کلسترول را پایین می آورد، به خون رسانی در کل بدن کمک و سیستم گردش خون را تقویت می کند. دلیلش هم این است که راه رفتن اکسیژن رسانی به قلب را بهتر کرده و گردش خون بهتری خواهید داشت. در نتیجه با سوزاندن کالری از انباشته شدن چربی ها در شکم، پهلو و … خود داری می کنید و به داشتن اندامی متناسب به خود کمک می کنید. یکی از فواید پیاده روی آرام بعد از شام کمک به گوارش است . فرآیند هضم غذا سریعا بعد از خوردنش شروع می شود و شیره و آنزیم های معده که مسئول گوارش هستند در همین زمان فعال می شوند. اگر فرد پس از خوردن شام قدم بزند، فرآیند ترشح آنزیم ها برای هضم بهتر بیشتر خواهد شد. در نتیجه از بسیاری از بیماری ها و مشکلات شکمی مانند ترش کردن معده یا بد هضمی که اغلب افراد از آن شاکی هستند، جلوگیری می شود.

میوه را با پوست بخوریم یا بدون پوست؟
خیلی از افراد تصور می کنند اگر میوه‌ها و بعضی ‌سبزی ها را با پوست مصرف کنند، مفیدتر است اما همیشه اینطور نیست مثلا از آنجا که برای نگهداری محصولاتی مانند سیب سردخانه ای یا خیار گلخانه ای از ترکیب‌های شیمیایی خاصی استفاده می شود که در پوست میوه و سبزی باقی می ماند، بهتر است این محصولات قبل از مصرف پوست گرفته شوند. در پاییز و زمستان، سیب را می توان با پوست خورد چون در این فصل تازه است اما در فصل‌های دیگر برای نگهداری سیب از ترکیب‌هایی استفاده میشود که خوراکی نیستند بنابراین پوست سیب‌های ذخیره شده در انبار، به ویژه سیب‌هایی که شب عید میخرید باید حتما قبل از خوردن بگیرید. خیار گلخانه‌ای هم حتما باید پوست گرفته شود در حالی که خیار جالیزی را میتوان با پوست خورد. کیوی به دلیل اینکه مدت طولانی نگهداری می شود و در انبار میماند، باید قبل از خوردن پوست گرفته شود. به‌طور کلی، میوه‌های انباری و محصولاتی را که مدتی در گلخانه می مانند باید پوست کند.

خشکی پوست
برای خشکی پوست علت‌های مختلفی وجود دارد که این علل ممکن است مربوط به مشکلات داخلی بدن یا عوامل محیطی باشد. در مرحله اول باید بررسی شود این خشکی از عوامل داخلی بدن نشأت می‌گیرد یا از عوامل محیط ؛سپس برای درمان اقدام کرد. برخی بیماری‌ها مثل دیابت یا مشکلات تیروئید می‌توانند باعث خشکی پوست شوند یا اینکه در طب سنتی مطرح می‌شود که برخی بیماری‌ها فرد را مستعد خشکی پوست می‌کند؛ از‌جمله سوءمزاج‌های گرم و خشک یا سوءمزاج‌های سرد و خشک. این موارد باعث نوعی خشکی در بدن می‌شوند که خشکی پوست را هم در بر می‌گیرد. مسلما زمانی که بیماری‌های داخلی سبب خشکی پوست شود، نمی‌توان از درمان‌های موضعی استفاده کرد زیرا فقط نوعی تسکین سطحی و موقتی محسوب می‌شود. اگر در چنین مواردی درمان‌های موضعی تجویز شود فرد متوجه بیماری خود نمی‌شود، درمان را پیگیری نمی‌کند و علت اصلی ایجاد خشکی همچنان باقی می‌ماند. بنابراین اگر مشکلات درونی بدن‌تان پوست شما را خشک کرده، باید ابتدا علت اصلی ایجاد خشکی را برطرف کنید.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

اعلام نتایج انتخابات مجلس دوازدهم

این گزارش تکمیل می‌شود

اعلام نتایج انتخابات مجلس دوازدهم

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

تهدید حریم خصوصی  کاربران پلتفرم‌ها

مجلس، راه‌اندازی سامانه «رصد سبک زندگی مردم» را تصویب کرد

تهدید حریم خصوصی کاربران پلتفرم‌ها

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *