پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۳۸

جزئیات نام نویسی پیاده روی اربعین حسینی 94
مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت، از آغاز ثبت نام زائران برای اعزام به کربلا در ایام اربعین از 15 شهریورماه خبر داد و گفت: گذرنامه زائران باید تا پایان سال 94 اعتبار داشته باشد. محسن نظافتی افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده برای اعزام زائران عتبات عالیات که از ماه های قبل در ستاد اربعین انجام شده در سال جاری زائران باید برای اعزام در سامانه سماح به نشانی www.samah.haj.ir ثبت نام کنند. وی با اشاره به اینکه همه اعزام های ایام اربعین به کربلا در قالب این ثبت نام ساماندهی خواهد شد، گفت: پس از ثبت نام در این سامانه دسته بندی و گروه بندی های زائران انجام می شود و بعد از آن تمامی اطلاعات لازم در خصوص اعزام زائران در اختیار متقاضیان قرار می گیرد. مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت تاکید کرد: در ایام اربعین تمامی زائرانی که قصد زیارت دارند، باید گذرنامه همراه داشته باشند که البته گذرنامه آنها باید تا پایان سال 94 اعتبار داشته باشد که برای تمامی آنها نیز روادید صادر می شود.

عده‌ای کارشکنی و ما را تهدید می‌کنند
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه عده‌ای در مقابل تولید دانه‌های روغنی و کاهش واردات مقاومت، کارشکنی و ما را تهدید می کنند، گفت: اظهارات این‌گونه افراد بی خود است، چرا که مملکت بی صاحب و رها نیست. به گزارش خبرنگار مهر، محمود حجتی در سومین گردهمایی مدیران وزارت جهادکشاورزی در آستانه سال زراعی جدید اظهار داشت: استاندارد سازی تولید، واردات و مصرف انواع کود و سم در کشور به عنوان دو عنصر موثر در تولید محصولات کشاورزی سالم که در گذشته مغفول مانده بود، در دولت یازدهم مورد توجه قرار گرفت و ثمره آن افزایش تولید محصولات کشاورزی به ویژه محصولات راهبردی بوده است. وی با بیان اینکه سال گذشته مقدار آبی که در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفت، ۱۰ میلیارد متر مکعب کاهش یافت، گفت: با این حال، در پی برنامه ریزی و اقدامات وزارت جهاد کشاورزی که از جمله آنها می توان به اجرای سامانه های نوین آبیاری، توسعه کشت گلخانه ای و نشاءای، معرفی بذور مقاوم و مشارکت بهره برداران اشاره کرد، تولید محصولات کشاورزی، افزایش یافت.

صدور کارت منزلت برای مادران کودکان زیر ۵سال
معاون رییس جمهور با اشاره به پیشنهاد کارت منزلت مادرانه،گفت: مادران دارای کودک زیر ۵ سال دارنده این کارت می توانند از تخفیف ویژه در وسایل ایاب و ذهاب عمومی و خرید خوار بار و وسایل کودک برخوردار شوند. به گزارش خبرگزاری مهر، شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در همایش دو روزه خانواده سالم، خانواده سالم و جمعیت را دو مولفه اساسی توسعه پایدار دانست و گفت: بدون توجه به این دو نمی توان انتظار داشت توسعه یک کشور پایدار باشد، هرچند در اصل ۱۰ قانون اساسی جایگاه خاصی به موضوع خانواده اختصاص داده شده است. وی افزود: یک سری قید و بندها که نه قانونی و نه شرعی است باعث شده هر روز بر شاخ و برگهای مراسم ازدواج افزوده شود در حالیکه باید برای جلوگیری از این مساله و تشویق و ترغیب جوانان به این پیوند آسمانی تغییرات فرهنگی صورت گیرد. مولاوردی با تاکید بر تغییر این فرهنگ از خانواده ها اظهار داشت: یکی دیگر از مسائلی که خانواده ها را برای ازدواج دختران با مشکل روبرو کرده موضوع جهیزیه است در حالیکه در قانون مدنی تهیه وسایل زندگی بر عهده مرد است..

احمدی‌نژاد «خندوانه»ای نمی‌شود!
انتشار خبر جعلی حضور احمدی‌نژاد در برنامه خندوانه موجی از پیامک‌های طنز با موضوع ریاست‌جمهوری 8 ساله رئیس جمهور سابق کشور را در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخته است. چندی پیش رامبد جوان طی گفت‌وگویی که از سوی چند سایت داخلی منتشر شده بود در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه ممکن است در برنامه خنداونه از رئیس جمهور هم روزی دعوت کنید؟ عنوان می‌کند که: «بله، من گفته‌ام از همه دعوت می‌کنم ولی الان زود است. حتی برنامه‌ای هم دارم که از آقای احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق کشورمان دعوت کنم». انتشار خبر حضور احمدی‌نژاد در برنامه خندوانه در حالی همچنان از سوی برخی سایت‌ها منتشر و سپس در شبکه‌های اجتماعی بازنشر می‌شود که علی شهیدیان روابط عمومی پروژه «خندوانه» چندی پیش ضمن تکذیب حضور احمدی نژاد در این برنامه تلویزیونی عنوان کرد که: «رامبد جوان از حضور افراد سیاسی در برنامه خندوانه استقبال می‌کند ولی بیان این مطلب از سوی یکی از رسانه‌ها که احمدی‌نژاد می‌خواهد به برنامه خندوانه بیاید، فقط یک گمانه زنی بوده و صحت ندارد».

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *