سایت خبری پیام ما آنلاین | پیام توافق هسته‌ای صلح است

پیام توافق هسته‌ای صلح است





۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۲۷

پیام توافق هسته‌ای صلح است
رییس جمهور با اشاره به این که معضل بزرگ تروریسم امروز نه تنها امنیت و ثبات منطقه خاورمیانه، بلکه امنیت جهانی را تهدید می‌کند، تأکید کرد: نخستین گام و مهم‌ترین اولویت در مرحله کنونی جلوگیری از خونریزی، ایجاد امنیت و ثبات در منطقه است تا زمینه برای بازگشت آوارگان هر چه سریعتر فراهم شود. گزیده سخنان حسن روحانی در نشست مطبوعاتی با رییس جمهوری اتریش را به نقل از خبرآنلاین در زیر می خوانید:
همه کشورهای منطقه و تأثیرگذار از جمله اعضای اتحادیه اروپا باید در این زمینه تلاش کنند و ایران در کنار هر میزی که نتیجه آن امنیت، ثبات، استقلال و احقاق حقوق ملت سوریه باشد حضور خواهد یافت.
آنچه برای تهران مهم است جان مردم سوریه و بازگشت آوارگان است.
نفت استخراج شده در سوریه توسط تروریست‌ها به راحتی در بازار فروخته می‌شود و پولش صرف حرکت‌های تروریستی می‌شود، اولویت امروز بازگرداندن ثبات به این کشور است در حالی که پول نفت به جای هزینه شدن در امور رفاهی مردم صرف کشتار آنها می‌شود.
هرچه روابط فرهنگی، اقتصادی و سیاسی بیشتر شود، اعتماد افزایش یافته و پایه‌های توافق وین مستحکم‌تر می‌شود.
جمهوری اسلامی ایران در اجرای توافق هسته‌ای کاملاً مصمم است و معتقدیم این توافق بایستی از سوی دو طرف به خوبی اجرایی و عملیاتی شود.
امروز نیز باید در اجرای این توافق مهم به خوبی و درست حرکت کنیم. تا زمانی که طرف مقابل ایران به تعهدات خود در توافق هسته‌ای با ایران پایبند باشد، ما هم نسبت به آن پایبند خواهیم بود.
با پایبندی و اجرای درست این توافق می‌توان اعتماد را بیش از پیش، تقویت کرد. تلاش جمهوری اسلامی ایران بعد از توافق هسته‌ای این است که برای ثبات و امنیت منطقه و جهان بیش از گذشته تلاش‌ها را افزایش دهد و معتقدیم ثبات و امنیت پایدار به نفع اروپا، منطقه و جهان خواهد بود. توافق هسته‌ای را توافقی قابل اجرا می‌دانیم که می‌تواند مبنای خوبی برای همکاری‌های گسترده باشد.
امیدوارم با این توافق شاهد صلح، ثبات، امنیت و همکاری‌های بیشتر در سطح جهان باشیم. پیام توافق هسته‌ای ایران صلح، دوستی، گفت‌وگو و همکاری و توسعه آینده منطقه و جهان است و باید این مسیر را به خوبی دنبال کنیم.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *