پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۲۱

فرهنگ سازی مصرف بهینه آب الویت اول زرند
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زرند گفت: در زمینه فرهنگ سازی استفاده بهینه از آب شرب و صرفه جویی در مصرف همکاری بسیار خوب و مناسبی از طرف ائمه جماعات روستاها و امام جمعه محترم شهرستان با این امور صورت گرفته است و تعدادی پلاکارت و بنر و بروشور در این خصوص تهیه و در مکان های مناسب توزیع و نصب گردید. یدالله ضیاالدینی تصریح کرد: در قسمت بهره برداری و نگهداری شبکه ها اقداماتی از جمله تعویض و اتصالات سرچاهی موتورخانه ، خرید و نصب تعداد 6 دستگاه کنتور حجمی و اصلاح و بازسازی حدود 7 کیلومتر از لوله های فرسوده در شبکه های توزیع روستاها و نیز تعویض یک کیلومتر از خط انتقال روستای حسین آباد آخوند و نیم کیلومتر از خط انتقال علی آباد علیا و تعویض 350 متر از خط لوله فلزی «6روستای شهرک طالقانی انجام شده است. وی افزود: حفاظت و محکم کاری 5 مورد از کابل و ترانس وتابلو برق موتورخانه ها نیز از دیگر اقدامات انجام شده در این امور می باشد.وی خاطرنشان کرد که آبرسانی با تانکر سیار به 97 روستای فاقد آب آشامیدنی نیز صورت گرفته است.

زندگی کوچندگی 13 هزار خانوار عشایری در کرمان
به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان کرمان مدبرکل امورعشایر کرمان درخصوص عشایر اسکان یافته استان گفت: حدود 9000خانوار از 22546 خانوار عشایر کرمان اسکان یافته و بیش از 13 هزار خانوار در این استان زندگی کوچندگی دارند. شاکری افزود: اسکان عشایر کرمان تا سال 89ادامه داشته اما به دلیل عدم اختصاص آب برای فعالیت های کشاورزی، اسکان این عشایر خاتمه پیدا کرده است. مدبرکل امورعشایر کرمان کاهش سطح آب های زیرزمینی را از جمله علل عدم اختصاص آب به عشایر جهت کشاورزی عنوان و بیان کرد: با توجه به خشک شدن منابع آبی و چشمه سارها به علت وجود خشکسالی در استان، سال گذشته حدود 117 هزار و 680 مترمکعب آب با هزینه کرد یازده میلیارد و 482 میلیون ریال به وسیله تانکر در بین عشایر کرمان توزیع شده است. شاکری افزود: در سال گذشته بیش از 3000 کیلومتر راه عشایری با اعتبار سه میلیارد و 317 میلیون ریال در استان کرمان مرمت شد. وی ادامه داد: سال گذشته 56 هزار راس دام عشایر بیمه شده و به دنبال این هستیم تا افزایش سطح پوشش بیمه دام عشایر کرمان را به رقم 40 درصد برسانیم.

سفرنایب رییس انجمن فیزیولوژی ژاپن به کرمان
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه، «نوری یوکی کوئی بوچی» (Noriyuki Koibuchi) در حاشیه برگزاری همایش بین المللی فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران که در کاشان برگزار می شود به دعوت از مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی کرمان به این شهر سفر کرد. حوزه کاری وی تحقیقات ملکولوی در حوزه علوم اعصاب بویژه با استفاده از «توفتون کان فوکال میکروسکوپ» و سکته مغزی و استاد دانشگاه «گونما» (Gunma) است. نایب رییس انجمن فیزیولوژی ژاپن در این بازدید ضمن خوب ارزیابی کردن فعالیت های تحقیقاتی و تجهزاتی این مراکز گفت: نیروی انسانی کارآمد نقش مهمی در پیشرفت تحقیقاتی کشور دارد. همچنین «کوئی بوچی» نشستی را با حضور اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی گروه فیزیولوژی، گروه علوم اعصاب و دانشکده علوم دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار کرد. بر پایه این گزارش قرار شده تفاهم نامه همکاری نیز در این زمینه با وی منعقد شود.

زیر گذر میدان آزادی به صورت مسقف اجرا می شود
بابایی سرپرست شهرداری کرمان با اشاره به ارائه شش سناریو برای میدان آزادی، ابراز داشت: جلسات فراوانی در این خصوص تشکیل شد و در نهایت شورای ترافیک یکی از این سناریوها را انتخاب کرد. وی ادامه داد: این سناریو به صورت زیرگذر شمال به جنوب و از بهمنیار به استقلال و به صورت دو طرفه است. بابایی از در نظر گرفتن دو راستگرد از بلوار جمهوری و خیابان شریعتی به این مجموعه خبر داد و گفت: در واقع طراحی میدان آزادی به گونه ای است که فضای میدان آزادی به شکل و شمایل کنونی باقی می ماند و نماد شهر به هم نخورده و واحدهای تجاری نیز متضرر نمی شوند. سرپرست شهرداری کرمان با اشاره به اینکه زیر گذر میدان آزادی به صورت مسقف انجم می شود، افزود: برای نماد وسط میدان آزادی مسابقه ای در نظر گرفته شده که بر این اساس بتوانیم نماد زیباتر و بهتری بعد از انجام پروژه در محل داشته باشیم. بابایی ادامه داد: در طول اجرای پروژه هیچ انسداد مسیری در میدان آزادی نداشته و مطالعات انحراف ترافیک آن انجام و مصوب شده است.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر