پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | به یاد مرد سیندرلایی فوتبال کرمان

به یاد مرد سیندرلایی فوتبال کرمان





۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۴۷

به یاد مرد سیندرلایی فوتبال کرمان

فوتبال کرمان در شهریورماه سال 92 شخصی را از دست داد که جزو نمادهایش محسوب می شد…در ایران خیلی ها مس و فوتبال کرمان را با مهدی محمدی می شناختند آن هم در حالی که حتی در همین کرمان هم خیلی ها معتقد بودند که این چهره هیچگاه به جایگاه واقعی خود به خصوص روی نیمکت مس نرسید. مهدی محمدی 54 ساله، سال های زیادی برای فوتبال کرمان و تیم مس زحمت کشید…چه از آن روزهایی که در تیم های کرمانی فوتبال بازی می کرد و چه در آن زمان که روی نیمکت تیم های کرمان مشغول به کار بود.
مهدی محمدی هم همانند خیلی از کرمانی های علاقه مند به فوتبال در دهه 50 بازی های خود را از تیم های پایه کلنی کرمان شروع کرد. در آن روزگاری که اصلا قرار نبود فوتبال این همه سروصدای حاشیه ای داشته باشد و فقط کسانی که واقعا عاشق آن توپ های چهل تیکه بودند، پاهای خود را با کفش های پاره روی زمین های سنگلاخی نابود می کردند…مهدی محمدی در چنین شرایطی پا به توپ شد و البته خیلی زود آنقدر در چشم ها جا گرفت که تیم های فوتبال رسمی کرمان برایش پیغام فرستادند که در بازی های کشوری آن ها را یاری کند.
اواخر دهه شصت بود که محمدی برای همیشه با بازی در زمین چمن خداحافظی کرد و رسما به دنبال کسب مدارک مربیگری رفت. در روزهایی که هیچکس در کرمان خیلی به فوتبال علمی و پای تخته اهمیت نمی داد محمدی تقریبا جزو اولین کسانی بود که در اکثر کلاس های مربیگری پیشرفته ایران شرکت کرد و حتی خیلی زود مدرک آ آسیا را هم گرفت تا جزو اولین های کرمان در کسب مدرک بین المللی مربیگری هم باشد.
از سال 78 بود که محمدی روی نیمکت مس نشست تا تجربه اندوزی خود را از همین سال ها شروع کند. محمدی با اخلاقیاتش در فوتبال ایران و کرمان همان فیلم مرد سیندرلایی ران هاورد را متبادر به ذهن می کرد…مرد لطیفی که خیلی از بازی های پشت پرده را بلد نبود و ذاتا نمی توانست خیلی از سیاه کاری های لازم میدان خود را انجام دهد و با وجود روحیاتش می خواست در میدان سخت رینگ بوکس، قهرمان جهان شود… درست مثل محمدی که بلد نبود باند بسازد، سیاه بازی کند، تیم را برهم بریزد، مصاحبه کند و از محبوبیتش سو استفاده کند تا خودش سرمربی باشد…محمدی از راهی می خواست سرمربی مس شود و آن توانایی های خودش بود ولی توانایی این را نداشت که برابر حتی برخی که چشم دیدن موفقیت یکدیگر را ندارند بازی کثیف به راه بی اندازد و این گونه تا صد سال هم به حق خود نمی رسید…اما هیچگاه فراموش نمی کنیم مرد سیندرلایی فوتبال کرمان هرچند هیچگاه روی نیمکت به حق خودش نرسید ولی در قلب های هواداران مس او جایگاه واقعی خود را پیدا کرده است…برای همیشه تا ابد…

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *