پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۱۴

کاهش 15 درصدی شماره‌گذاری خودروی صفر
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از کاهش 15 درصدی شماره‌گذاری خودروهای صفر در پنج ماهه امسال خبر داد. به گزارش «انتخاب»، سردار تقی مهری در جلسه کمیته هماهنگی طرح‌های ویژه ترافیکی که در مقر مرکزی ستاد پلیس راهور برگزار شد، در پاسخ به سوالی درباره نتایج کمپین خرید خودرو صفر ممنوع و تاثیر آن بر شماره‌گذاری خودروهای داخلی، خاطر نشان کرد: بر اساس آمارهایی که پلیس دارد در پنج ماهه امسال شماره گذاری خودروی نوشماره کاهشی 15 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است و در حوزه نقل و انتقالات نیز کاهشی 9.7 درصدی نسبت به پارسال داشتیم. وی اضافه کرد: در مورد خودروهای وارداتی نیز شاهد کاهش 17 درصدی در شماره گذاری بوده‌ایم و شماره‌گذاری موتورسیکلت نیز 20 درصد نسبت به مدت مشابه قبل کاهش داشته است. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در عین حال افزود: در حوزه اسقاط خودرو در این مدت نسبت به سال گذشته افزایش دو برابری داشته‌ایم.

خرید سربازی از پایان شهریور مجددا آغاز می شود
سردار موسی کمالی گفت: افرادی که از خرید سربازی جا مانده اند احتمالاً از آخر شهریورماه امسال مجدداً برای ثبت نام فرصت خواهند یافت. به گزارش «انتخاب»، سردار موسی کمالی، جانشین اداره کل منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: با وجود توضیحاتی که در روزهای گذشته مطرح کرده ام باز هم میگویم در رابطه با خرید خدمت سربازی در کشور تنها یک قانون ساری و جاری است آن هم قانونی است که براساس بودجه سال 94 تصویب و به اجرا درآمده است. سردار کمالی که با برنا گفتگو می کرد، خاطرنشان کرد: براساس آن قانون تمام کسانی که بیش از 8 سال غیبت داشتند، می‌توانستند برای خرید خدمت سربازی اقدام کنند و در مرحله دوم هم، افرادی که جا مانده‌اند احتمالاً از آخر شهریورماه امسال مجدداً فرصت خواهند یافت. سخنان سردار کمالی در حالی بیان می شود که وضعیت ایرانیان مقیم خارج از کشور همچنان مشخص نیست. حسن قشقاوی، معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت خارجه در سفر به نیویورک گفته بود، ایرانیان متولد سال‌های ۱۳۵۵ تا ۱۳۶۷ که در خارج از کشور اقامت دارند می‌توانند تا پایان امسال خدمت سربازی خود را بخرند.

برخورد با آقا‌زاده‌های میلیاردی ادامه دارد
عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: برخورد قوه قضایی برای همه اقشار به یک اندازه صورت می گیرد و همه در برابر قانون یکسان می باشند. به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا،موسی غضنفرآبادی عضو کمیسیون حقوقی قضایی شورای اسلامی در گفتگو با هرمز با اشاره به عملکرد قوه قضاییه گفت: با توجه به پرونده های که تا اکنون داشته ایم مخصوصا پرونده آقازاده های که بوده است توانسته ایم به خوبی پیگیر باشیم. وی اظهار کرد : قوه قضایی که در سال های اخیر به خوبی توانسته است عملکرد خود را انجام دهد و با اقتدار و پشتکاری خود در آینده هم این برنامه ها را جویای است. عضو کمیسیون حقوقی قضایی شورای اسلامی تصریح کرد:قوه قضایی بین افراد جامعه تفاوت قائل نیست به یک شکل عمل می کندو همه در برابرقانون یکسان هستند. غضنفرآبادی خاطر نشان کرد: قوه قضایی کارش پیشگیری است و با امکانات که دستگاه ها در اختیار ما قرار دهند می توانیم کارمان را به نحوه مطلوب اجرا کنیم.

بزودی شورای استانی حزب کارگزاران در کرمان تشکیل خواهد شد
حسین مرعشی در گفت‌وگو با ایلنابا اشاره به جلسه هفته گذشته اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران با دبیران اول این حزب در استان‌ها عنوان کرد: «شورای استانی» حزب کارگزاران جز در دو استان تهران و کرمان تشکیل شده است و هم‌اکنون مشغول تشکیل کانون‌های تخصصی در شهرستان‌ها هستیم. وی افزود: در انتخابات مجلس دهم در قالب ائتلاف بزرگ اصلاح‌طلبان فعالیت خواهیم کرد. گفتنی است سخنگوی حزب کارگزاران در حاشیه جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان که در برج میلاد تهران برگزار شد، به «پیام ما» گفت: بزودی شورای استانی حزب کارگزاران در کرمان تشکیل خواهد شد. وی همچنین درباره ایجاد حزب استانی تصریح کرد: مجوزهای لازم برای ایجاد حزب استانی اخذ شده است و در حال طی کردن روال قانونی می باشد. مرعشی همچنین درباره انتخابات مجلس دهم گفت: برای این انتخابات باید آدم های مفید و کاردان ثبت نام کنند و آمادگی این را هم داشته باشند که اگر لازم شد کناره گیری کنند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *