پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان خبر داد: کرمان میزبان همایش بررسی چالش ها و مشکلات حوزه نظارت مالی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان خبر داد: کرمان میزبان همایش بررسی چالش ها و مشکلات حوزه نظارت مالی





۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۰۶

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان خبر داد: کرمان میزبان همایش بررسی چالش ها و مشکلات حوزه نظارت مالی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان گفت: در طول سال همایش ها و نشست هایی در مناطق مختلف برگزار می شود و در 17 و 18 شهریورماه جاری در کرمان میزبان همایشی با محوریت «بررسی چالش ها و مشکلات حوزه نظارت مالی» با حضور دبیران مناطق ششگانه کشور، معاون وزیر و مدیران اقتصاد و دارایی و مدیران ستادی وزارتخانه هستیم. حمید شیخ اسدی گفت: عملکرد این حوزه در سال گذشته 2200 میلیارد تومان بوده که شامل اعتبارات جاری و عمرانی پرداخت شده از طریق خزانه بوده و و با توجه به گردش سپرده ها در استان، پرداخت متوسط خزانه بالغ بر 2300 میلیارد بوده و گردش اعتبارات اختصاصی نیز 5200 میلیارد تومان می باشد. وی افزود: پیش بینی درآمدهای عمومی استان کرمان در سال 93 میزان یک هزار و 400 میلیارد تومان بود که وصولی بیش از 1600 میلیارد تومان داشته ایم و این امر با 13 درصد افزایش محقق شده .که درآمدهای مالیاتی و غیرمالیاتی بوده است. شیخ اسدی تصریح کرد: در سال جاری سهمیه تعیین شده استان قریب به 1700 میلیارد تومان است که وصولی پنج ماهه حکایت از حدود 700 میلیارد تومان دارد و نسبت به 12 ماه تقریبا 99 درصد تحقق یافته است. وی بیان کرد: از سال 95 تشخیص علی الراس در بحث مالیات حذف می شود و به سمت و سوی رسیدگی به اظهارنامه های مالیاتی خواهیم رفت و کار به صورت مستند انجام می شود. شیخ اسدی گفت: در درآمدهای غیرمالیاتی 20 دستگاه اجرایی داریم که هشت درصد از درآمدها سهم این حوزه است و 92 درصد سهم مالیاتی می باشد که عمده درآمدهای استانی را مالیاتی تشکیل می دهد. وی در ادامه با اشاره به اینکه اداره اموال و اوراق بهادار از دیگر زیرمجموعه های اداره کل اقتصادی و دارایی است، بیان کرد: این اداره نظارت و تمرکز اموال دولتی را به عهده دارد و نگهداری حساب و نظارت بر اموال منقول دولتی را به صورت الکترونیک انجام می دهد و بانک اطلاعاتی نظام مذکور با بیش از 670 هزار مورد از اموال منقول دستگاه های اجرایی در استان تشکیل شده و رتبه برتر این حوزه را در کشور کسب کرده ایم. مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان گفت: بانک اطلاعاتی اموال غیرمنقول دستگاه های اجرایی با 2 هزار و 500 جلد سند مالکیت در سال 89 به 4 هزار و 500 جلد سند رسیده و رشد 80 درصدی را شاهد بوده ایم.
حمید شهسواری معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان هم گفت: امیدواریم حرکت به سمتی برود که آزادسازی سهام عدالت را داشته باشیم و در این صورت یک میلیون 900 هزار نفر سهامدار استان کرمان وارد بورس و فرابورس خواهند شد.
صادق سلطانی نژاد معاون نظارت مالی و خزانه معین استان کرمان هم گفت: معاونت نظارت مالی و خزانه استان کرمان یکی از واحدهای زیر مجموعه اداره کل می باشد که در بخش های خزانه، اموال و اوراق بهادار، تمرکز و تلفیق حساب ها و نظارت مالی انجام وظیفه می کند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *