پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | پرسش و پاسخ پزشکی

پرسش و پاسخ پزشکی





۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۴۸

در این ستون قصد داریم پاسخ سوالات پزشکی خوانندگان مان را در زمینه های مختلف پزشکی بدیم.همچنین توصیه های مهم سلامتی را از زبان خود پزشکان داشته باشیم.
خوانندگان محترم لطفا سوالات خود را در رابطه با تمام رشته های تخصصی پزشکی را به شماره 10009353412500 پیامک کنید تا از طریق دکتر صفا با پزشکان متخصص حاذق شهرمان در میان گذاشته و پاسخ را در این ستون چاپ کنیم.
شماره تلفن مطب دکتر صفا: 32478203
www.drsafa.org

3268…0935
با سلام چند وقتی هست ریزش مو دارم می خواستم بدونم با انجام مزوتراپی مو میشه از ریزش مو جلو گیری کرد ؟
پاسخ : بایستی علت اصلی ارزیابی و درمان شود. مزو تراپی در کنار سایر درمان ها کمک کننده است.
2846…0913
سلام .روزتون بخیر.چند ماهی است که متوجه شدم که قرنیه چشمم کدر شده اما مشکل خاصی در بینایی ندارم باتوجه به اینکه من 21 سال دارم مشکل خاصی دراینده برایم به وجود نمی اید؟ممنون میشم راهنمایم کنید.
پاسخ : باسلام. جهت بررسی کدورت قرنیه که اخیرا ایجاد شده می بایست معاینه چشم پزشکی انجام شود و بر اساس یافته های معاینه در مورد وضعیت چشم در آینده نظر داد، لذا شما نیز می بایست توسط چشم پزشک معاینه شوید.
8736…0936
با عرض سلام و خسته نباشید ایا لیزر yag با جراحی لازیک فرق دارد؟ لیزر yag در چه مواردی استفاده می شود؟
پاسخ : با سلام. لیزر yag برای موارد خاص است و با لیزر جهت رفع ضعف چشم متفاوت است.
5691…0933
سلام با تشکر وخسته نباشید. من تقریبا 8 ساله که پلاکت خونم بین 100 تا 130 بوده و تمامی دکترها می گویند که مساله خاصی نیست تا زمانی که به 60 برسد و داروی خاصی هم تجویز نکردند به غیر از اسید فولیک که به خاطرکم خونی بود و خوب شد. اما به تازگی به خاطر رماتیسم ستون فقرات قرص ناپروکسن و سولفاسالازین مصرف میکنم که باعث کاهش پلاکت شده (99 شده) و نگرانم کرده که به همین طریق پیش برم و دارو مصرف کنم پایین تر بیاد. لطفا راهنمایی کنید. البته من در این سال هاعمل چشم نیز انجام داده ام و پلاکتم تاثیری در جراحی نداشته است.
پاسخ : با سلام خدمت شما دوست عزیز پلاکت در این حد نیاز به درمان ندارد ولی باید تحت نظر باشید فراموش نکنید که خود، بیماری های رماتیسمی می تواند باعث افت پلاکت شود بنابراین این بیماری زمینه ای که به خاطر آن داروهای فوق را مصرف می کنید می تواند باعث افت پلاکت شود.
3262….0913
با سلام و خسته نباشید من می خواستم ببینم امکان دارد که یک دندان کشیده شود و دوباره سر جای خود گذاشته شود؟ انجام این کار از نظر پزشکی درست است؟
پاسخ : سلام بله، در بعضی موارد نادر می توان دندان کشیده شده را سر جایش قرار داد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *