پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۴۳

احداث موزه باستان شناسی در جیرفت ضروری است
فرماندار جیرفت با اشاره به تمدن هفت هزار ساله هلیل رود گفت: احداث موزه باستان شناسی در این شهرستان ضروری است. به گزارش ایرنا احمد امینی روش با اشاره به دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: یکی از مباحث تاکید شده در این نشست تعیین تکلیف ساخت موزه باستان شناسی در جیرفت بود. وی گفت: در کاوش های دهه 70 که در شهرستان جیرفت صورت گرفت، اشیای تاریخی زیادی کشف شد که ضرورت ایجاب می کرد موزه ای برای نگهداری این اشیا احداث شود و به همین منظور یک قطعه زمین در یکی از بهترین نقاط شهر برای احداث موزه به میراث فرهنگی واگذار شد. وی اضافه کرد: متاسفانه با گذشته چند سال در این زمین یک گودبرداری صورت گرفته و همچنان بلاتکلیف مانده است لذا برای حفظ و نگهداری اشیای کشف شده که گواه تمدن چند هزار ساله است احداث موزه ضروری است. فرماندار جیرفت گفت: یکی از مباحث دیگر که در این دیدار تاکید شد تداوم کاوش ها در مناطق باستانی جیرفت بود که قول مساعد داده شد.

جنوب کرمان به شهرک لجستیک نیاز دارد
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های جنوب کرمان گفت: ایجاد شهرک لجستیک برای تکمیل و توسعه زنجیره تدارکات مانند جمع آوری، فرآوری، بسته بندی و توسعه صادرات محصولات جنوب استان در جیرفت ضروری است. به گزارش ایرنا کوروش جهانبخش کرمانی افزود: پایانه بار، پایانه صادراتی و فرودگاه در جیرفت به عنوان سه راس یک مثلث برای داشتن منطقه لجستیک، یک امتیاز محسوب می شود که می توان سایر بخش های مورد نیاز برای ایجاد شهرک لجستیک را در این مجموعه جای گذاری کرد. وی گفت: با توجه به اینکه تولیدات منطقه جنوب کرمان بیشتر مواد فاسد شدنی هستند، حمل و نقل باید جاده ای – هوایی باشد تا بصورت مستقیم محصولات به بازار هدف برسند. وی افزود: فعالیت مجدد فرودگاه جیرفت از سال گذشته به عنوان یکی از پایه های حمل و نقل ترکیبی به ما کمک کرده است و تعریف هرچه سریعتر مرز هوایی فرودگاه جیرفت باید اتفاق بیفتد زیرا با تحقق این مهم محصولات صادراتی سریعتر منتقل می شوند.

برداشت خرما در جنوب کرمان با روش مکانیزه
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان ، سید یعقوب موسوی در بازدید از باغات خرما اظهار داشت : جنوب کرمان با سطح زیر کشت 31 هزار و 400 هکتار و تولید سالانه بیش از 182 هزار تن خرما رتبه نخست تولید و رتبه دوم سطح زیر کشت خرمای کشور را دارد. وی با اشاره به هزینه های بالای تولید محصول خرما تصریح کرد: سالانه هزینه های بالایی برای گرده افشانی، بستن خوشه های خرما و همچنین برداشت این محصول به کشاورزان تحمیل می شود که با روش مکانیزه این هزینه ها بسیار کاهش می یابد.وی گفت: علاوه بر هزینه های مالی، برداشت خرما به طور سنتی باعث ضررهای جانی نیز به کشاورزان می شد زیرا برخی درختان خرما بیش از 20 متر ارتفاع دارند و با استفاده از روش مکانیزه این ضررها به صفر رسیده است. رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان خاطرنشان کرد: این سازمان نخستین بار دو دستگاه مکانیزه برداشت خرما را با همکاری بخش خصوصی تهیه کرده که یکی از این دستگاه ها تمام مکانیزه و از نوع کششی و دستگاه دیگر از نوع آسانسوری است.

توزیع کارت خرید برای کودکان دچار سوء تغذیه در جیرفت
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان جیرفت گفت: یکهزار و 125 کارت خرید برای کودکان دچار سوء تغذیه در این شهرستان توزیع شده است. به گزارش ایرنا اسماعیل امیری افزود: بیش از 675 میلیون ریال برای صدور این کارت های اعتباری در نظر گرفته شده است. وی با بیان این که این طرح با مشارکت شبکه بهداشت شهرستان در حال اجراست گفت: شبکه بهداشت شهرستان جیرفت با شناسیایی کودکانی که بیماری سوء تغذیه دارند آنها را به کمیته امداد خمینی (ره) معرفی می کند و این نهاد با بررسی خانواده بیمار و در صورت نیازمند بودن، این کارت را به آنها تحویل می دهد. وی اظهار کرد: کارتی که به خانواده بیمار تحویل می شود ماهانه 600 هزار ریال شارژ می شود و می توانند با این کارت مواد غذایی خریداری کنند. مدیر کمیته امداد شهرستان جیرفت گفت: اگر خانواده نیازمند فرزندی دارد که دچار سوء تغذیه است با مراجعه به شبکه بهداشت شهرستان می تواند از مزایای این طرح بهره مند شود.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

بیماران «آتروفی عضلانی نخاعی» معطل پاس‌کاری وزارت بهداشت برای تدوین پروتکل‌های توزیع دارو هستند

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *