پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | قهرمان دوی ماراتن جهان:دوی ماراتن بین المللی کویر باید سالانه برگزار شود

قهرمان دوی ماراتن جهان:دوی ماراتن بین المللی کویر باید سالانه برگزار شود





۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۴۱

قهرمان دوی ماراتن جهان:دوی ماراتن بین المللی کویر باید سالانه برگزار شود

نشست هماهنگی دوی ماراتن بین‌المللی کویر دیروز در محل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با حضور وفایی مدیرکل میراث، محمودی نیا مدیرکل ورزش و جوانان، جهانشاهی معاونت گردشگری، سیاوشی رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، پائولو بارگینی قهرمان دوی ماراتن جهان و جمعی از مسئولان استان کرمان برگزار شد.
معاونت گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرماندر ابتدای این نشست گفت: بدنبال فراهم کردن شرایط برای رویکردهای جدید هستیم. محمد جهانشاهی افزود: . دوستان آژانس آیتو چند روز در لوت بودند و اوضاع را بررسی کردند تا بتوانیم برنامه دوی ماراتن را برگزار کنیم.
کویر کرمان با همه کویرهای دنیا متفاوت است
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت:امیدوارم با همت همه عزیزان دست اندرکار شاهد این کار خوب و تاثیرگذار باشیم. محمود وفایی افزود: کشور ایران و هم استان کرمان به لحاظ تاریخی و تمدنی در بین معدود کشورهای جهان قرار دارد. وقتی به کرمان نگاه می کنیم ردپای تمام دوران های تاریخ در استان کرمان مشاهده می شود. وی با اشاره به اینکه امیدوارم حضور مهمانان عزیز و خوب ما که همه صحراها و کویرهای دنیا را درنوردیدند باعث معرفی این شکوه و عظمت گرانقدر استان پهناور کرمان را به جهانیان شود اظهار داشت: کویر استان کرمان به لحاظ جغرافیا کاملا با همه کویرها متفاوت هست. امیدوارم اعجازهای موجود در کویر ما را شما بهتر به جهانیان بشناسانید.
این رقابت را از استان فارس به کرمان منتقل کردیم
مدیر اجرایی آژانس آیتو که هماهنگ کننده برگزاری این دوی ماراتن را برعهد دارد، در این نشست گفت: دفتر ما در ایتالیا خیلی تاکید داشت این ماراتن در استان فارس انجام شود و اختتامیه در تخت جمشید باشد. بعدا با رایزنی هایی که کردیم و کمک هایی که میراث فرهنگی و آقای جهانشاهی کردند امید پیدا کردیم بتوانیم این کار را در کرمان انجام دهیم. کوشکی افزود: دوستان ایتالیایی فکر می کردند اینجا خبری نیست. در نهایت آیتو تصمیم گرفت دوستان را به ایران بفرستند. دوستان گفتند سازمان دهی استان بی نظیر است و درنهایت این ماراتن را از استان فارس به کرمان آوردیم.
اطلاعاتی از بیابان های ایران وجود ندارد
ماسیما تادی، مسئول یک موسسه توریستی در ایتالیا هم در این نشست گفت: موسسه ما 10 سال است که گردشگر به ایران می فرستد. این بخاطر این است که ایران یکی از برجسته ترین مقاصد تاریخی است. وی افزود: اولین باری که سال 2003 وارد ایران شدم شیفته ایران شدم. بدلیل اینکه تعداد زیادی آثار تاریخی و فرهنگی در سطح بالایی در ایران وجود دارد. سبک زندگی ایرانیان، شعد و ادبیات، تاریخ و فرهنگ، غذا و تمام آن چیزهایی که فرهنگ عامه ایرانیان هستند و بزرگترین موضوع کیفیتی که ایرانیان به توریست ها می دهند. تادی با اشاره به اینکه سطح بالای برخورد ایرانیان در زمینه مهمان نوازی باعث می شود هر توریستی را که به ایران می فرستم، شوکه شود اظهار داشت: پائولو به من مراجعه کرد و به من گفت برای مسابقه دوی ماراتن کمک لجستیک می خواهم.اولین چیزی که به ذهنم رسید ایران بود. چون درباره بیابان های ایران مقداری شنیده بودم اما متاسفانه هیچ اطلاعاتی از بیابان های ایران نیست و کسی آن ها را نمی شناسد. وی اضافه کرد: در این سال ها حتی یک نفر را هم به بیابان های ایران نفرستادم. چون نمی دانستم بیابان ایران یعنی چه. به آیتو مراجعه کردم و با رایزنی ها و صحبت هایی که انجام شد به این نتیجه رسیدیم که کویر لوت بهترین مکان برای این برنامه است. تادی در پایان صحبت هایش گفت: پس از انجام بررسی ها ما احساس کردیم که سازمان دهی خوبی در کرمان هست و امکان برگزاری این مسابقه وجود دارد.
کویر لوت مثل کارت پستال است
قهرمان رقابت دوی ماراتن سال 2009 مصر هم در این نشست گفت: چیزی که خیلی من را سورپرایز کرد بعد از ورود به ایران مهارت و تخصص آدم هایی بود که من با آن ها برخورد کردم .من تمام دنیا را رفتم ولی هیچ جای دنیا ندیدم در چند روز محدود این قدر کار را انجام دهند. بارگینی افزود: من الان 55 ساله هستم. زمانی که 42 ساله بودم شروع به دویدن کردم. سال 2005 بعد از سه سالی که شروع به دویدن کردم اولین باری که من در عمرم کویر دیدم، در مراکش بود. در مراکش من تصمیم گرفتم تا آخر عمرم در کویر بدوم و بالاخره یک ماراتنی را در دنیا ببرم. آن موقع به عنوان یک پزشک می دویدم. تقریبا در تمام صحراهای دنیا مثل مصر، اردن، لیبی، چین، امریکا و … دویدم. وی با اشاره به اینکه تنها کسی هستم که در دنیا در کمتر از یک ماه هم در قطب شمال و هم در قطب جنوب دویدم اظهار داشت: در نتیجه من می توانم بگویم همه دنیا را دویدم. بیابان را دوست داشتم و الان لوت را خیلی دوست دارم. من می خواهم تا جایی که امکان دارد افراد زیادی را به ماراتن لوت بیاورم.
بارگینی با بیان اینکه کویر لوت تنها صحرایی ست که تنوع زیادی دارد ابراز داشت: قضیه مد نظر من یک رویداد سالانه است تا هم لوت را بشناسند و هم از این کویر استفاده کنند. وی اضافه کرد: من در تمام صحراهای دنیا دویدم ولی انرژی که از لوت گرفتم غیرقابل مقایسه با دیگر کویرها بود. لوت باعث شد مو به تنم سیخ شود. چون لوت فقط بیابان نیست، کارت پستال است
صدور ویزا در فرودگاه کرمان
نماینده وزارت امور خارجه در کرمان هم در این نشست گفت: خوشبختانه از زمان ایجاد نمایندگی وزارت خارجه در کرمان حداقل 8 سفیر به کرمان دعوت شده است و به مکان های دیدنی کرمان رفته اند. اعتمادی افزود: سفرا مشتاق شدند توریست ها از کشورهای خودشان به کرمان بیایند. به همین خاطر هم هست پیگیر شدیم دفتر صدور روادید در فرودگاه کرمان ایجاد شود. ویزایی که ما در فرودگاه می دهیم ویزای ورود یک ماهه خواهد بود.
گفتنی ست این مسابقات اردیبهشت ماه سال آیند برگزار خواهد شد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *