سایت خبری پیام ما آنلاین | مدیرعامل ایرتویا نماینده انحصاری تویوتا در ایران در آیین افتتاح نمایندگی تویوتای گروه خودرویی دلیلی در کرمان: نمایندگی تویوتا «دلیلی» در سطح نمایندگی‌های ژاپن است

مدیرعامل ایرتویا نماینده انحصاری تویوتا در ایران در آیین افتتاح نمایندگی تویوتای گروه خودرویی دلیلی در کرمان: نمایندگی تویوتا «دلیلی» در سطح نمایندگی‌های ژاپن است





۱۰ خرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۴۳

مدیرعامل ایرتویا نماینده انحصاری تویوتا در ایران در آیین افتتاح نمایندگی تویوتای گروه خودرویی دلیلی در کرمان:
نمایندگی تویوتا «دلیلی» در سطح نمایندگی‌های ژاپن است

شامگاه یکشنبه با حضور مدیران شرکت ایرتویا، نمایندگی انحصاری تویوتا در ایران و جمعی از مسئولان دولتی و بخش خصوصی استان کرمان، گواهینامه نمایندگی مجاز فروش و خدمات پس از فروش تویوتا به گروه خودرویی دلیلی اعطا و رسما نمایندگی تویوتای گروه خودرویی دلیلی افتتاح شد. در این آیین همچنین از خودروی تویوتا پریوس هیبرید ، محصول جدید تویوتا که به تازگی وارد ایران شده است، رونمایی شد. گروه خودرویی دلیلی که 5 سال جزو گروه های خودرویی برتر کشور قرار دارد در حالی موفق شد نمایندگی تویوتا را در کرمان افتتاح کند که پیش از این هم نمایندگی شرکت های هیوندایی، جیلی، کیا، مرسدس بنز و بی ام دبلیو را در اختیار داشت و خدمات فراوانی را از این طریق به مردم استان کرمان ارائه می نماید. کیفیت خوب و رضایت مشتریان از گروه خودرویی دلیلی باعث شد تا شرکت ایرتویا، نمایندگی انحصاری تویوتا در ایران، که به سخت گیری در اعطای نمایندگی مشهور است، نمایندگی تویوتا در کرمان را به گروه خودرویی دلیلی اعطا نماید. در ادامه گزارشی از این آیین را بخوانید.
امیر دلیلی: این نمایندگی بهترین نمایندگی تویوتا در جنوب شرق خواهد شد
امیر دلیلی یکی از مدیران گروه خودرویی دلیلی در آیین افتتاح نمایندگی تویوتای این گروه خودرویی گفت: امروز مایه افتخار من است. وی سپس به ارائه تاریخچه ای کوتاه از گروه خودرویی دلیلی پرداخت و اظهار داشت: ما کارمان را در زمینه خودرو از سال 87 با نمایندگی هیوندایی شروع کردیم و گروه خودرویی دلیلی از آن جا شکل گرفت. این کارآفرین برتر استان کرمان افزود: امروز خیلی خوشحالم که ما پیش بزرگان شرکت ایرتویا روسفید شدیم. دلیلی با بیان اینکه تاکنون نمایندگی های جیلی، کیا، هیوندایی، مرسدس بنز و بی ام دبلیو را در کرمان راه اندازی کردیم، عنوان کرد: این بار اما به درجه یک نمایندگی ها یعنی نمایندگی تویوتا رسیدیم. در فضایی به مساحت دو هزار و 500 متر مربع این نمایندگی ایجاد شده و قول می دهم همانند دیگر نمایندگی ها، نمایندگی تویوتا هم در جنوب شرق کشور به بهترین نمایندگی تبدیل شود. این مدیر در بخش دیگری از سخنانش گفت: علاوه بر علاقه به خدمت به مردم استان کرمان، بحث کارآفرینی هم برای ما اهمیت داشت. افرادی که هم اکنون در نمایندگی های مختلف گروه خودرویی دلیلی مشغول به کار هستند، تخصص پیدا می کنند. کار کردن در این نمایندگی ها همانند یک دانشگاه است و این افراد اگر روزی از مجموعه ما هم جدا شوند، تخصص دارند و بیکار نمی مانند. دلیلی در ادامه با بیان اینکه برخی از هم استانی هایمان به دلیل ترس از چشم زخم حاضر به سرمایه گذاری در استان نیستند، اظهار داشت: گروه خودرویی دلیلی اما به سرمایه گذاری در کرمان اعتقاد دارد. با این کار علاوه بر خدمت به مردم، از خروج سرمایه از استان جلوگیری می شود. امروز شما می بینید که مردم کرمان در زمینه خودرو دیگر نیازی به رفتن به دیگر استان ها ندارند چرا که در کرمان بهترین نمایندگی ها را داریم. وی در پایان گفت: تویوتا با دیگر برندها تفاوت دارد و از راه اندازی نمایندگی این شرکت در کرمان خرسندیم.
وحید دلیلی: بالاترین استانداردهای تویوتای ژاپن در این نمایندگی رعایت شده است
وحید دلیلی دیگر مدیر گروه خودرویی دلیلی هم در این مراسم گفت: امروز دور هم جمع شدیم تا آغاز همکاری گروه خودرویی دلیلی با برند خوشنام تویوتا را جشن بگیریم. وی همچنین به روزهای آغاز به کار گروه خودرویی دلیلی اشاره کرد و اظهار داشت: شاید هشت سال پیش که ما شروع کردیم، برای دو جوانی که تصمیم گرفته بودند برای جوانان شهرشان کارآفرینی کنند، آینده روشن نبود، نیروی متخصص و توانمند به میزان کافی وجود نداشت و مشکلات بسیاری باعث رنج ما می شد، اما هیچوقت خسته و مردد نشدیم و به مسیرمان اعتقاد داشتیم. این کارآفرین برتر استان کرمان افزود: امروز خوشحالیم که تلاش هایمان به بار نشسته و در کنار خود ۲۲۰ جوان علاقمند و توانمند شده داریم. برای این اتفاق وقت وهزینه بسیاری صرف کردیم و مفتخریم که امروز تلاش هایمان به ثمر نشسته است. دلیلی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه همشهریانمان در گذشته نه چندان دور برای یک سرویس تعویض روغن برای ماشین های شرکتی مجبور به طی مسافت ۴۰۰ کیلومتری می شدند، عنوان کرد: امروز با سرمایه گذاری انجام گرفته در بخش امکانات لجستیکی استاندارد روز دنیا و همچنین تربیت نیروی انسانی متخصص، تقریبا همه خودروهای روز دنیا می توانند با بالاترین استاندارد در گروه خودرویی دلیلی خدمات بگیرند. این مدیر افزود: افتخار می کنیم که این خدمات را در خور شان کرمانی های عزیز فراهم کرده ایم. وی در ادامه با اشاره به افتتاح نمایندگی تویوتا توسط گروه خودرویی دلیلی در کرمان، گفت: به گواه مدیران محترم شرکت ایرتویا که امروز در اینجا حضور دارند، بالاترین استانداردهای تویوتای ژاپن در این نمایندگی برای خدمت بیشتر به همشهریان رعایت شده است. دلیلی در پایان اظهار داشت: امیدوارم گروه خودرویی دلیلی خدمات صادقانه خود را تا سالیان سال به کرمانی های عزیز ارائه دهد.
مدیرعامل ایرتویا: نمایندگی تویوتا دلیلی در سطح نمایندگی های ژاپن است
مدیرعامل شرکت ایرتویا هم در این مراسم گفت: خیلی خرسندم که این فرصت به ما دست داد تا بتوانیم خدمات شایسته ای به مردم این دیار ارائه دهیم. دکتر عبدالرضا فهیمی افزود: شرکت ایرتویا در سال 1350 توسط شادروان حدادزاده تاسیس شد. پس از انقلاب این شرکت در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفت و در سال 73 سهامش مجددا توسط خانواده حدادزاده خریداری شد. وی با بیان اینکه براساس رسالت جهانی که ما برعهده داریم و همچنین بر اساس شعار جدید تویوتا، سیاست ما این است که بهترین نمایندگی را در هر شهر داشته باشیم و به نحو احسن به مردم خدمت کنیم، تصریح کرد: دوستان ما شریک بسیار خوب و قابل اعتمادی را در این منطقه به ما معرفی کردند. ما امروز با حضور نماینده تویوتا ژاپن که تایید کردند که این نمایندگی از نظر سخت افزاری و نرم افزای در سطح نمایندگی های ژاپن است، نمایندگی تویوتا گروه خودرویی دلیلی را افتتاح می کنیم. مدیرعامل شرکت ایرتویا اضافه کرد: این نمایندگی به عنوان یک نمایندگی مدرن می تواند در سطح استان و کشور معرفی شود.
رونمایی از تویوتا پریوس
در این مراسم از خودوری تویوتا پریوس هیبرید رونمایی شد. تویوتا پریوس پرفروش‌ترین و یکی از بهترین خودروهای هیبریدی جهان است. این خودرو به لطف استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ تویوتا، مصرف سوخت بسیار اندکی دارد و به همین دلیل نیز پس از افزایش قیمت بنزین، بسیار مورد توجه مشتریان قرار گرفت. پریوس سفیر تویوتا در به ارمغان آوردن فناوری، آرامش، حفاظت از محیط زیست و ایمنی محسوب می شود. در مدل جدید این خودرو، شاسی به سبب افزایش ایمنی تقویت شده و علاوه بر آن به‌منظور ارتقای ایمنی رادار پیشگیری از تصادف در کنار رادار کروز به لیست آپشن های این خودرو افزوده است. دیگر لوازم جانبی سیستم هیبریدی به‌منظور عملکرد بهتر ارتقا یافته است نیکل فلزی باتری جدید هایبریدی فشرده‌تر از مدل نسل قبلی است که به شارژ بهتر و دوام آن افزوده است. حجم موتوربنزینی پریوس 1.8 لیتر است و با سیستم برقی، 134 اسب‌بخار را با گشتاور 142 نیوتون‌متر تولید می‌کند که حین شتاب‌گیری سامانه برقی هم وارد عمل می‌شود، همین خودروی 134 اسب‌بخاری با وزن 1290 کیلوگرمی‌ در کمتر از 9.5 ثانیه شتابگیری صفر تا 100 کیلومتر را انجام می‌دهد. مصرف سوخت کمتر از 4.5 لیتر از ویژگی‌های این خودرو محسوب می‌شود. گیربکس این خودرو از نوع CVT یا بهتر بگوییم ECVT است که عملکرد خوبی در پریوس دارد.
اعطای گواهینامه نمایندگی تویوتا به براداران دلیلی
پس از رونمایی از تویوتا پریوس، گواهینامه نمایندگی مجاز فروش و خدمات پس از فروش تویوتا به براداران دلیلی اعطا شد.
همچنین در این مراسم اعلام شد که زهرا نعمتی تیر و کمانی را که با آن سهمیه الپیک و پاراالمپیک را کسب کرده، یه انجمن خیریه یاس تقدیم کرده است. انجمن خیریه یاس هم از امیر و وحید دلیلی برای همراهی ها و کمک هایشان به این انجمن، تجلیل کرد.

مدیرعامل ایرتویا نماینده انحصاری تویوتا در ایران در گفت و گو با پیام ما:
آرزو داریم روزی تویوتا در ایران تولید شود

قبل از آغاز مراسم افتتاح نمایندگی تویوتا توسط گروه خودرویی دلیلی در کرمان، فرصتی دست داد تا با مدیران شرکت ایرتویا، نماینده انحصاری تویوتا در ایران صحبت کنیم. مدیرعامل فعلی شرکت ایرتویا که از سال 1350 به طور انحصاری خدمات تویوتای ژاپن را در ایران ارائه می کند، دکتر عبدالرضا فهیمی است. در این گفت و گو مهندس محمد دهقان آزاد قائم مقام مدیرعامل شرکت ایرتویا و مهندس هادی سرهنگی مدیر شبکه نمایندگان ایرتویا، مدیرعامل این شرکت را همراهی می کردند. ماحصل این مصاحبه کوتاه را در ادامه می توانید بخوانید:
تحریم های اعمال شده علیه ایران چه تاثیری بر فعالیت های تویوتا در ایران داشت؟
ببینید بحث تحریم ها یک فرآیند بود. این تحریم ها از جزء شروع شد و بعد به سطح مطلق رسید. در این جا یک شاخص مهم مطرح بود و آن هم بحث ریسک اعتبار یک برند بود. تویوتا به عنوان برترین برند خودرویی جهان، در بحث ریسک اعتبار بسیار حساس است. تویوتا سالانه 10 میلیون خودرو تولید و به جهان عرضه می کند به همین دلیل روی این موضوع حساسیت دارد. به همین دلیل حتی قبل از اعمال جدی تحریم ها در سال 2010 هم محدودیت هایی وجود داشت اما از نیمه های سال 2010 دیگر امکان صادرات مستقیم قطع شد و این بسیار مشکل ایجاد کرد. با این حال با تلاش هایی که انجام دادیم موفق شدیم عرضه محصولات را ادامه دهیم و خوشبختانه شرکت ایرتویا تنها شرکت خودرویی در ایران می باشد که همیشه فعالیت مداوم داشته است. در طول تحریم ها هم ارائه خدمات به مردم ادامه داشت.
حالا که برجام اجرا شده و تحریم ها برداشته شدند، تویوتا چه برنامه ای برای توسعه فعالیت های خود در ایران دارد؟ منظورم بیشتر بحث تولید در ایران است.
ببینید تولید تویوتا در ایران فرآیندی است که به گذر زمان نیاز دارد. هر اتفاقی ممکن است رخ دهد. چرا که امروز وضعیت بازار جهانی خودرو به گونه ای است که ایران به عنوان یک ظرفیت مطرح است اما اینکه چگونه این ظرفیت بالقوه به فعل تبدیل می شود، نیاز به زمان دارد. ما آرزو داریم این اتفاق در ایران رخ دهد و تویوتا در کشورمان تولید شود. اما به طور کلی در رابطه با فعالیت گسترده تویوتا در ایران باید بگویم امروز تمام مراحل آماده سازی برای شروع یک فعالیت مستقیم برنامه ریزی شده و بر اساس برنامه زمان بندی مشخص، به محض برطرف شدن مسائل بانکی شرایط برای فعالیت بیشتر مهیا خواهد شد و فعالیت از حالت غیرمستقیم، به مستقیم تغییر خواهد کرد.
بعد از برجام دیگر خودروسازهای جهان هم به حضور در بازار ایران فکر می کنند. شریک های قبلی خودروسازان ایرانی مثل پژو هم شدیدا به توسعه فعالیت هایشان علاقه مند هستند. تویوتا چه فکری برای رقابت با دیگر خودروسازها در ایران دارد؟
به طور مشخص باید بگویم رضایت مندی مشتری و پیگیری این سیاست که مالک تویوتا همواره باید لبخند بزند، برنامه اصلی ماست. مهندس دهقان قائم مقام مدیرعامل: من در اینجا باید به این نکته اشاره کنم که تویوتا قصدی برای رقابت با تولیدکنندگان داخلی ندارد. قطعا خودروهای ساخت داخل پس از تحریم ها کیفیت بهتری پیدا می کنند اما ما قصد رقابت با تولیدکنندگان داخل را نداریم و خودروهایی وارد بازار ایران می شوند که در آن رنج قیمت خودروی داخلی وجود ندارد.
آقای فهیمی، از بحث تحریم ها بگذریم و به اتفاقی که امشب شما را به کرمان کشانده بپردازیم. چه شد که در کرمان به فکر ایجاد نمایندگی افتادید؟
یکی از مسائل و دغدغه های اصلی ما ارائه خدمات مناسب به مالک ایرانی تویوتا است. ببینید تویوتا یک ضرب المثل دارد و می گوید که ماشین اول را ما می فروشیم و ماشین های بعدی را خدمات پس از فروش. ما بر اساس این جمله، همواره در صدد ارائه خدمات خوب بر اساس وضعیت کشور ایران هستیم. شما ببینید که وسعت ایران چهار برابر ژاپن است. ما اگر بخواهیم به تعدد نمایندگی ها فکر کنیم، نه تنها توجیه اقتصادی ندارد که کیفیت خدمات پس از فروش تویوتا را هم پایین می آورد. به همین دلیل نمایندگانی که انتخاب می شوند، نمایندگان تخصصی و کلیدی خواهند بود. در مورد سوال شما هم باید بگویم که استان کرمان قطب جنوب شرق کشور است و از این حیث جایگاه ویژه ای در کشور دارد. تمایل به خودروهای تویوتا هم در منطقه جنوب شرق کشور زیاد است. به همین دلیل توجه ویژه ای به این منطقه داریم.
دلیل انتخاب گروه خودرویی دلیلی برای اعطای نمایندگی تویوتا در منطقه جنوب شرق کشور چه بود؟
رویکرد ما برای انتخاب نمایندگان، توان و اجرا و همچنین علاقمندی است. علاوه بر این باید استانداردهای تویوتا هم رعایت شود. اگر این پتانسل ها وجود داشته باشد، ما نمایندگی را اعطا می کنیم. خوشبختانه گروه خودرویی دلیلی توانایی بالایی دارد و استانداردهای ما را رعایت می کند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش محصولات تویوتا در این منطقه را به گروه خودرویی دلیلی اعطا کنیم.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *