پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۰ خرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۳۷

نشست تخصصی جامعه شناسی هنر جنوب کرمان برگزار می شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: نشست تخصصی جامعه شناسی هنر ویژه هنرمندان جنوب کرمان برگزار می شود.
حجت الاسلام سید احمد حسینی در جمع اصحاب رسانه افزود: این نشست با حضور یدالله آقا عباسی پژوهشگر و نویسنده حوزه هنر 16 خرداد ماه برگزار می شود.
وی اظهار داشت: هنرمندان علاقه مند حضور در این نشست می توانند با مراجعه به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خود نسبت به نام نویسی جهت حضور در این نشست اقدام کنند.
وی با بیان اینکه نام نویسی از هنرمندان تا 10 خرداد ماه ادامه خواهد یافت، بیان داشت: ظرفیت کلاس مذکور 30 نفر بوده و در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته برپایی نشست هایی از این دست در سال جاری استمرار دارد.

آغاز کارگاه آموزشی «ادبیات داستانی طنز» از نهم خرداد در کرمان
کارگاه آموزشی «ادبیات داستانی طنز» در کرمان آغاز ‌ شد. این کارگاه آموزشی که مدرس آن «محمدعلی علومی» نویسنده و طنزپرداز شناخته‌شدۀ استان است، به صورت هفتگی و در روزهای یک‌شنبه برگزار خواهد شد. کارگاه آموزشی «ادبیات داستانی طنز» ویژه داستان‌نویسان است و در جلسات آن، ضمن آموزش شگردهای طنزنویسی، داستان‌های طنز نویسندگان بزرگ ایران و جهان نیز تحلیل و بررسی می‌شود. هم‌چنین پخش فیلم‌های کمدی سینمای جهان و تحلیل آن‌ها از منظر طنزپردازی، از بخش‌های دیگر این کارگاه آموزشی است. استاد «محمدعلی علومی» مدرس کارگاه آموزشی ادبیات داستانی طنز، از نویسندگان فعال و باسابقه کشور و صاحب آثار تحسین‌شده‌ای همچون رمان «شاهنشاه در کوچه دل‌گشا»، «سوگ مغان»، «پریباد»، مجموعه‌داستان‌هایی مثل «هراز و یک‌شب نو»، «داستان‌های غریب، مردمان عادی» و چند اثر پژوهشی در حوزه طنز، از جمله «بررسی طنز در خارستان حکیم قاسمی کرمانی» است.

«کتاب» فاضل نظری در یک ماه 25 هزار جلد فروخت
مجموعه شعر «کتاب» سروده فاضل نظری در عرض یک ماه به فروش 25 هزار جلدی رسید که نشان از اقبال بالای مخاطبان به اثر جدید این شاعر دارد.
مجموعه شعر «کتاب» که کمی قبل از بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منتشر شده بود و توانست در 10 روز نمایشگاه به رکورد فروش 15 هزار جلدی دست یابد، همچنان پرفروش‌ترین کتاب سوره مهر است و تاکنون 10 چاپ از این کتاب به اتمام رسیده است. مجموعه شعر «کتاب» پنجمین دفتر شعر نظری، شامل 39 غزل با مضامین عاشقانه، عارفانه و اجتماعی است.
فاضل نظری درباره عنوان این دفتر شعر این گونه توضیح می‌دهد: «کتاب» پیش از هر چیز نام معجزه پیامبر عزیزمان است و من با این نام‌گذاری درصدد بودم تا اهمیت این معجزه را یادآوری کرده باشم. از سویی دیگر، انتخاب این نام تلاشی است برای نشان دادن اهمیت کتاب و خواندن. آثار دیگر فاضل نظری از قبیل «گریه‌های امپراتور»، «اقلیت»، «آن‌ها» و «ضد» نیز جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های انتشارات سوره مهر هستند.

«روشنفکری»
مجوز گرفت
هفته نامه سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و هنری «روشنفکری» به صاحب امتیازی نظر احمدی مجوز گرفت.
نظر احمدی شاعر، نمایشنامه نویس و دانش آموخته تئاتر متولد جیرفت است احمدی در این مورد به خبرنگار پیام ما گفت : این نشریه با استفاده از روزنامه نگاران مطرح استان و مشاوره و همکاری شاعران، هنرمندان و صاحبنظران برجسته در حوزه های مختلف، به زودی در گستره استان پهناور کرمان شروع به فعالیت خواهد کرد و سعی خواهد کرد به سهم خود از نظر شکلی و محتوایی روزنامه نگاری استان را ارتقا بخشد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *