پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میزخبر

میزخبر





۱۰ خرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۲۹

نماینده مجلس:
نمی دانم چرا لاریجانی به من خندید
جام‌جم آنلاین نوشت: منتخب مردم «دیر،کنگان،جم و عسلویه» در واکنش به حواشی شعرش در جلسه مجلس گفت: شعری که دیروز خواندم مانند تمام شعرهایی بود که به نام خدا آغاز می شود و علت واکنش آفای لاریجانی و دیگران نسبت به این موضوع را نمی دانم. سکینه الماسی با اشاره به حواشی مجلس پیرامون شعر خوانی اش و عکس های منتشر شده در فضای مجازی درباره لبخند لاریجانی و دیگران نسبت به شعر او اظهار داشت: معلوم نیست که واکنش ایشان و دیگران به چه چیزی بوده است. سکینه الماسی»منتخب دیر و کنگان»سخنانش از تریبون مجلس را با جمله «به نام خداوند رنگین کمان» آغاز کرد که موجب واکنش هایی در فضای مجازی شد.
پاسخ محسن رضایی به اینکه چرا وارد انتخابات شدید؟
ایرنا نوشت: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر به دلیل نگرانی‌ها و تایید مردم و کارشناسان بر برنامه‌های اقتصادی ام نبود وارد انتخابات گذشته نمی شدم. متن این یادداشت اینستاگرامی محسن رضایی با عنوان نجات اقتصاد به این شرح است: می گویند چرا از لباس پاسداری خارج و وارد انتخابات گذشته شدید؟ آیا بیرون کردن فقر، بیکاری و فساد از کشور کمتر از بیرون کردن ارتش متجاوز عراق از سرزمین‌های اشغالی ایران است؟ آیا ایجاد شغل و زندگی آبرومندانه برای جوانان ایران زمین کمتر از نابودی استبداد شاهنشاهی است؟ بدانید اگر به خاطر این نگرانی‌ها و تایید مردم و کارشناسان بر برنامه‌های اقتصادی ام نبود وارد انتخابات گذشته نمی شدم. در دوسال گذشته نیز که تهدیدات منطقه ای زیاد شد برای حفظ امنیت کشور و مردم به لباس پاسداری برگشته ام. امروز ارزش هزار تومان روز انتخابات نصف شده است. همین پول‌های نصف شده هم در دست مردم نیست. اقتصاد قفل شده و رکود را می گویید آرامش! توصیه می کنم مردم را فریب ندهید، روزی حقیقت آشکار می شود.
هفته‌نامه «9 دی» توقیف شد
هیات نظارت بر مطبوعات یک هفته‌نامه را توقیف و به سه‌نشریه تذکر کتبی داد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات، در جلسه مورخ ۹۵/۳/۱۰ روند محتوایی هفته نامه ۹ دی به مدیرمسئولی حمید رسایی از اعضای جبهه پایداری، بررسی و به دلیل انتشار مطالب مغایر با بند ۸ و ۱۱ ماده ۶ قانون مطبوعات و بی‌توجهی به مصوبات شورای عالی امنیت ملی، نشریه مذکور توقیف و پرونده آن به دادگاه ارجاع شد.
مرعشی:
نواقص حضور تندروها در هیات رییسه موقت رفع می‌شود
ایلنا نوشت: حسین مرعشی عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت:‌ ما انتخابات هیات رئیسه را کشف رای تلقی می‌کنیم و بر مبنای همین کشف رای ائتلاف‌های جدیدی قابل شکل‌گیری هستند و ترکیب هیات رئیسه موقت نباید ترکیب سیاسی مجلس دهم تلقی شود بر مبنای همین کشف رای طراحی‌های جدید از سوی جناح‌های سیاسی در راه است. او ادامه داد: برداشت من این است که در هیات رییسه دائمی دوستان ما این فرصت را خواهند داشت که کرسی‌های بیشتری را در اختیار بگیرند غیر از حضور یک یا دو عضو پایداری در هیات رئیسه، نقص دیگری را در این ترکیب نمی‌بینم و اصلاح‌طلبان باید تلاش کنند در هیات‌رئیسه دائم این نقص هم رفع شود.
کریمی‌قدوسی: لاریجانی خلاف مواضع ما عمل کند، مثل گذشته با او برخورد می‌کنیم
ایلنا نوشت: جواد کریمی‌قدوسی عضو جبهه پایداری گفت: به آقای لاریجانی تاکید کردم، از ابتدا تا الان و از این پس، شما یک چهره اصولگرا هستید و آشنایی من با شما به سپاه پاسداران بازمی‌گردد که کنار یکدیگر بودیم و از نظر بنده، آقای لاریجانی یکی از قوی‌ترین روسای مجالس شورای اسلامی است اما به برخی مواضع ایشان در حوادث پس از انتخابات سال ۸۸ و همچنین برخی مسائل در مجلس هشتم، ایراد داشته و دارم و امروز هم اگر چنین مسائلی پیش بیاید و ایشان برخلاف مواضع ما عمل کنند، ما همچنان همان رفتار گذشته را با او خواهیم داشت.
نایب رییس مجلس دهم:
بعضی تصمیم‌های مجلس نهم بازی با شعور مردم بود
ایلنا نوشت: مسعود پزشکیان با اشاره به بعضی اشکال‌ها در مجلس نهم گفت: مثلا دیدیم که می‌خواستند در ۶ روز، قانون ۵ ساله تصویب کند. این نوع تصمیم‌ها در مجلس نهم بازی با شعور آدم است برای اینکه شما هیچوقت نمی‌توانید یک قانون ۵ ساله را در عرض ۱ ماه یا ۲ماه جمع‌بندی کنید، معلوم است خیلی از مسائل نادیده گرفته شده است. تجربیات جمع بندی نشده و مستندات ارزیابی نشده است.
داعش، فروش آنلاین برده راه انداخت
روزنامه واشنگتن پست در گزارشی درباره آگهی فروش زنان در صفحه یک فرد منتسب به عضویت در داعش نوشته است که یک کاربر فیسبوک به نام ابو اسد آلمانی در تاریخ بیستم مه، در صفحه خود عکس هایی از زنانی را برای فروش منتشر کرده که یکی از آنها عکس زنی حدود ۱۸ ساله با پوستی سبزه و موی سیاه است که بدون نگاه به دوربین سعی می کند لبخند بزند. کس ها چند ساعت بعد توسط فیسبوک حذف شدند اما به نوشته واشنگتن پست معلوم نیست که چرا ابو اسد شخصا کار فروش را انجام می داد یا درباره زنان دیگری که توسط دیگر اعضای داعش به فروش می رسیدند نظر می داد. اما این قضیه بر حقیقت تجارت صدها زنی تاکید می کند که گمان می شود توسط داعش به بردگی جنسی گرفته شده اند.
آیت الله علم الهدی:
از هیاهو و جنگ روانی عده‌ای بی بند و بار نترسید
انتخاب نوشت: آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خطاب به مسئولان طرقبه و شاندیز گفت: رضای الهی را مد نظر داشته باشید و از هیاهو و جنگ روانی عده‌ای بی‌بند‌وبار نترسید. امام جمعه مشهد با اشاره به لغو کنسرت‌های اخیر در طرقبه و شاندیز اظهار کرد : ما مسئول عملکرد و جایگاه خود هستیم، باید زمینه بی‌بند و باری و فحشاء از بین برود.
آیت الله هاشمی:
آنها که مبارزه علیه پهلوی را نمی‌پسندیدند صاحب بساط شده‌اند
انتخاب نوشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در پاسخ به ابراز گلایه‌ یکی از جوانان که چرا کسانی که مبارزه‌ امام(ره) علیه رژیم پهلوی را نمی‌پسندیدند، ادعای میدان‌داری فکری جامعه را دارند؟، گفت: این جماعت که یک اقلیت بسیار محدود هستند، در واقع، میدان‌دار افکار جامعه نیستند، بلکه با وصل کردن خود به نهادهای تأثیرگذار کشور و به دست آوردن تریبون‌های رسمی نظام، کم‌کم صاحب بساطی شد‌ه‌اند که البته مردم در هر زمان که فرصت مناسبی یافتند، آنان را کنار زده‌اند و باز هم چنین خواهند کرد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر