پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | سلامت

سلامت





۱۰ خرداد ۱۳۹۵، ۲۰:۰۵

آب رسانی با لیمو
اگر سوزش گلو دارید، کمی آب و آبلیمو بخورید تا هرچه زودتر از این ناراحتی خلاصی یابید. آبلیموی گرم بهترین مبارز با ویروس‌هاست و از سیستم دفاعی بدن تان هم به قوی ‌ترین شکل ممکن دفاع می کند. پاک شدن بدن تان از هرگونه عفونت و آلودگی ویروسی را با استفاده از آب گرم و آبلیمو تضمین کنید. هنگامی که صبح از خواب بیدار می شوید، چیزی حدود هفت تا هشت ساعت خوابیده‌اید و در این مدت هیچ آبی ننوشیده‌اید. بدن ما روزانه به چیزی حدود 2 تا 3 لیتر آب احتیاج دارید و در هنگام صبح که ساعت‌هاست از آب نوشیدن شما می گذرد، بهترین مایعی که می ‌توانید به بدن خود تقدیم کنید آب گرم و آبلیموست. سموم بدن به سرعت دفع می شود و شما آمادگی خوردن صبحانه را پیدا می کنید. نوشیدن یک لیوان آب گرم به همراه کمی آبلیموی صبحگاهی را برای خودتان به صورت یک عادت درآورید. آبلیمو حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که از پیری زودرس جلوگیری می‌کند و بهترین مدافعان در مقابل خطر رشد برخی سرطان است.

تا می ‌توانید ویتامین D بخورید
مصرف ویتامین D در بهبود سلامت بدن نقش اساسی دارد. کمبود این ویتامین در بدن رابطه مستقیمی با اختلال در ناحیه استخوان بدن دارد که کمبود آن می‌تواند باعث بروز بیماری راشیتیسم در کودکان و پوکی استخوان در بزرگسالان شود. کمبود این ویتامین می تواند عامل بیماری‌های دیگری همچون دیابت، چاقی، فشار خون، افسردگی، مشکلات عصبی هم باشد. یکی از راه‌های تقویت این ویتامین در بدن تزریق یا مصرف قرص ویتامین D است، البته نوع تزریقی آن در وضعیت‌های وخیم تر استفاده می شود. کمبود ویتامینD بر تیرگی پوست و ژنتیک هم اثر می گذارد و طبق آمار به دست آمده هم کودکان هم بزرگسالان مبتلا به کمبود ویتامین D هستند. کمبود ویتامین D در زنان بیشتر از مردان است. نوع پوشش و مصرف بیش از حد از کرم ضدآفتاب می تواند عاملی برای این کمبود باشد، به علاوه ژنتیک و فیزیولوژی بدن خانم‌ها هم باید مد نظر قرار گیرد. بهتر است زنان در قبال استفاده از کرم ضدآفتاب روزی 15 دقیقه هم زیر نور آفتاب قرار بگیرند.

چگونه از پوست خود در برابر گرد و غبار محافظت کنیم؟
نوشیدن آب و مایعات فراوان در محافظت از پوست بسیار موثر است. برای محافظت از پوست خود در برابر گرد و غبار باید حتما از ماسک‌های چند لایه استفاده کنیم. این موضوع برای کسانی که آلرژی یا اگزومای پوستی دارند، حساس‌تر است و لازم است این افراد از دو ماسک به صورتی که پیشانی و بالای ابرو را بپوشاند استفاده کنند. استفاده از عینک‌های دودی و طبی جهت مراقبت از پوست و چشم در برابر گرد و غبار بسیار موثر است و افراد زمانی که در فضای باز حضور دارند باید این مساله را مورد توجه قرار دهند. استفاده از پمادهای ضدآفتاب هر سه ساعت یک ‌بار در زمان حضور افراد در گرد و غبارلزوم دارد. استفاده از کرم‌های ضد آفتاب بسته به نوع پوست باید مورد توجه افراد قرار گیرد. افرادی که داری پوست چرب هستند بهتر است از محلول و اسپری ضد آفتاب و سایر افراد با پوست معمولی یا مایل به خشک از پمادهای ضد آفتاب استفاده کنند.

قرارگیری صحیح بدن ستون فقرات را سالم نگه می دارد
وضعیت قرارگیری صحیح بدن، یک راه آسان اما بسیار مهم برای سالم نگه داشتن چندین ساختار پیچیده در پشت و ستون فقرات است. حمایت از پشت بخصوص برای افرادی مهم است که ساعات زیادی پشت میز می نشینند و یا در طول روز سر پا هستند. نداشتن وضعیت قرارگیری خوب و عدم حمایت کافی از پشت می تواند کشش را بر عضلات افزایش داده و بر ستون فقرات فشار وارد کند. فشار ناشی از وضعیت قرارگیری بد به مرور زمان می ‌تواند ویژگی‌های آناتومیک ستون فقرات را تغییر دهد و منجر به احتمال انقباض عروق خونی و اعصاب شود. نشستن و ایستادن با هم ترازی مناسب، به شما این امکان را می دهد که با خستگی و فشار کمتر روی رباط ها و مفاصل بدن تان، بطور موثرتری کار کنید. آگاهی از وضعیت قرارگیری خوب، اولین گام برای شکستن عادات قدیمی وضعیت قرارگیری بد و کاهش استرس و فشار روی ستون فقرات است. بنابراین به حرف بزرگ ترها گوش کنید و صاف بنشینید.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *