پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۰ خرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۴۳

کشف 16 باند بزرگ پولشویی در کرمان
دادستان عمومی و انقلاب کرمان از کشف 16 باند بزرگ پولشویی خبر داد و گفت: با تلاش شبانه روزی ماموران اداره کل اطلاعات استان کرمان اعضای این باند و پولشویان در تور اطلاعاتی به دام افتادند. به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان دادخدا سالاری افزود: اعضای این باند در زمینه های قاچاق مواد مخدر و روان گردان، تجارت سلاح های غیرمجاز و قاچاق انسان در سراسر کشور و خارج از کشور فعالیت پنهان داشته و وجوه حاصله از این فعالیت ها را به حساب نفرات سوم و چهارم واریز می کردند که در استان کرمان کشف و از فعالیت آنها جلوگیری شد. وی گفت: قاچاقچیان پس از تحصیل وجوه حاصله از معاملات نامشروع و خلاف قانون، آنها را به حساب اشخاص عادی و بعضا موجه واریز و پس از برداشت وجوه بخشی را تبدیل به دلار کرده و به خارج از کشور منتقل می کردند. وی ادامه داد: خوشبختانه با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) و به حول و قوه الهی به اقدامات مجرمانه مجرمین خاتمه داده شد.

حضور استان کرمان در جشنواره مشارکت ملی گردشگری
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: کرمان بصورت پررنگ در جشنواره مشارکت ملی گردشگری در تهران شرکت می کند. به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان محمود وفایی افزود: به مناسبت روز جهانی گردشگری جشنواره مشارکت ملی گردشگری با رویکرد همدلی و همزبانی توسط معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی دوم تا پنجم مهرماه در محل برج میلاد برگزار می شود. وی با اشاره به اینکه روز 27 سپتامبر برابر با پنجم مهرماه به عنوان روز جهانی گردشگری نامگذاری شده است بیان کرد: هر سال کشورهای عضو سازمان جهانی جهانگردی (UNWTO) در این روز برنامه های متنوعی را برگزار می کنند که ایران نیز از این مساله مستثنی نیست. وی یک میلیارد گردشگر یک میلیارد فرصت را شعار امسال سازمان جهانی گردشگری عنوان کرد و گفت: با توجه به اهمیت صنعت گردشگری در ایران، گردشگر امروز، فرصت فردا نیز به عنوان شعار ملی انتخاب شده است.

برگزاری جشن گلریزان 12 مهرماه در بم
فرماندار بم گفت: 12 مهر ماه جشن گلریزان در سالن ارشاد بم برگزار می‌شود. به گزارش خبرگزاری فارس از بم، رضا اشک امروز در جلسه ستاد دیه بم اظهار داشت: هدف از تشکیل این جلسه موضوع گلریزان برای آزادی زندانیانی است که به دلیل مشکلات مالی در زندان به سر می‌برند و باید به وسیله ستاد دیه آزاد شوند. وی افزود: این طرح سراسری و در 9 شهرستان استان کرمان اجرا می‌شود و در شهرستان بم در قالب جشن در سالن ارشاد اسلامی و پایگاه‌های جمع‌آوری توسط کمیته امداد اجرا می‌شود. فرماندار بم بیان داشت: با وجود کارخانجات و خیران در بم ظرفیت این امر خیر فراهم است و در گذشته نیز کارهای خیری در شهرستان بم انجام شده‌است. وی خاطرنشان کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر نسبت به چاپ تراکت و بنر در سطح شهرستان برای اطلاع‌رسانی مردم هماهنگی با ستاد دیه داشته‌باشند. حجت‌الاسلام قاسم دانشی امام جمعه بم در این نشست اظهار داشت: اصل کار ارزشمند و روایات فراوانی در مورد کمک به افراد بدهکار در اسلام سفارش شده‌است.

جوانان فرهیخته کرمانی مدیران آینده این استان هستند
استاندار کرمان گفت: دانش‌آموزان و دانشجویان کرمانی با وجودی اینکه با مرکز فاصله دارند، اما در مسابقات کشوری و بین‌المللی مقامات بالایی کسب کرده‌اند و در واقع این جوانان آبروی کشور و مدیران آینده استان کرمان هستند. به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علیرضا رزم‌حسینی در مراسم تقدیر از دارنده مدال برنز المپیاد علوم و فناوری نانو کشور ضمن تبریک به خانواده این دانش‌آموز اظهار داشت: در سطح استان کرمان استعدادهای بالایی هم در زمینه دانش‌آموزی و هم دانشجویی وجود دارد. وی افزود: دانش‌آموزان و دانشجویان کرمانی با وجودی اینکه با مرکز فاصله دارند، اما همیشه در مسابقات کشوری و بین‌المللی مقامات بالایی کسب کرده‌اند و می‌درخشند و در واقع این جوانان آبروی کشور و مدیران آینده استان کرمان هستند. محمد زند وکیلی دانش‌آموز دارنده مدال برنز المپیاد علوم و فناوری نانو کشور در این دیدار گفت: در مرحله اول مسابقات 28 هزار نفر شرکت‌کننده از سطح کشور حضور داشتند و 38 نفر از آنان به مسابقات کشوری را یافتند و من رتبه هفتم را کسب کردم. زندوکیلی عنوان کرد: این مسابقات به صورت تئوری بود و من توانستم مدال برنز مسابقات را به خود اختصاص دهم.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *