پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | نماینده شهربابک چگونه به هیات کاراته برگشت؟

نماینده شهربابک چگونه به هیات کاراته برگشت؟





۱۰ خرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۴۲

نماینده شهربابک چگونه به هیات کاراته برگشت؟

سال 89 و یک سال قبل از اینکه به عنوان نماینده مردم شهربابک وارد مجلس نهم شود، ردای ریاست هیات کاراته استان کرمان را بر تن کرد. سردار حسین فتاحی که پیش از این در سمت های گوناگونی از جمله فرمانده ارشد سپاه در استان سیستان وبلوچستان، جانشین لشکر 41 ثار الله کرمان، سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمان، مدیر کل سیاسی وامنیتی استانداری کرمان، رئیس هیئت مدیره مسکن کارکنان لشکر 41 ثارلله کرمان، دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا وارز استان کرمان و فرمانده تیپ صاحب الزمان فعالیت کرده بود در سال دوم دولت دوم محمود احمدی نژاد به عنوان رئیس هیات کاراته استان کرمان منصوب شد و یک سال بعدش هم وارد مجلس شد. ورود به مجلس اگر برای فتاحی خوب بود، برای کاراته و کاراته کاها آنچنان ثمر بخش نبود. اگرچه یک نماینده مجلس از نفوذ و برش خوبی برخوردار است اما کار نمایندگی به گونه ای است که فرصت کمتری برای فتاحی باقی می گذاشت تا به امور هیات کاراته استان برسد. همین موضوع پاشنه ی آشیلی برای این نماینده مجلس نهم شد تا مخالفانش که از همان روز اول هم کم نبودند با شدت بیشتری به انتقاد از وی بپردازند. انتقاداتی که بیراه هم نبود. چرا که به زعم مخالفان، عدم حضور فیزیکی فتاحی در هیات کاراته باعث تنزل رتبه کاراته کرمان در کشور شده بود.
آقای سردار اگر نمی توانی؛ برو
یکی از تندترین انتقادها را رضا میرحبیبی، از مربیان و پیشکسوتان کاراته به عملکرد فتاحی داشت. وی گفت: سوال من این است که آقای مسئول، برای چه مسئول شده ای؟ فقط می گویی امکانات نیست.پول نیست. پس نقش تو چیست؟ بعد هم اگر پولی نیست برای چه اینقدر به میز چسبیده ای؟ قطعا سردار هدفش خدمت است اما توانش را ندارد. توصیه من به سردار این است که اگر نمی توانی؛ برو.
چرا کسی از رئیس هیات کاراته نمی پرسد کجایی؟
ناصر یعقوبی، دیگر پیشکسوت کاراته کرمان هم درباره رئیس هیات کاراته گفت: امروز در مجلس وزرا را استیضاح می کنند. از رئیس جمهور سوال می پرسند، آنوقت مسئولان استان ما ملاحظه افراد را می کنند. چرا کسی از رئیس هیات کاراته نمی پرسد کجایی؟ چرا کسی از رئیس هیات نمی پرسد دلیل این همه مخالف چیست؟
به جز دو مورد بالا، پیشکسوتان زیادی از جمله علیرضا احمدی، محمدی، محسن رشیدی و چند تن دیگر نسبت به عملکرد فتاحی انتقادات خود را در رسانه ها گفتند. انتقاداتی که روزبروز بیشتر می شد. شدت این انتقادات زمانی بیشتر شد که محمودی نیا به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان کرمان انتخاب شد. محمودی نیا که از چهره های موجه و مورد قبول ورزش کرمان محسوب می شد، بارها با درخواست منتقدان رئیس هیات کاراته روبرو می شد.
بالاخره فتاحی از هیات کاراته رفت
این انتقادات سرانجام در روزهای پایانی مردادماه سال جاری نتیجه داد. 27 مردادماه خبر رفتن فتاحی از هیات کاراته روی خروجی سایت اداره کل ورزش و جوانان کرمان قرار گرفت. در این خبر به نکات مهمی اشاره شده بود و تغییر مدیریت در هیات کاراته بدلیل وضعیت فعلی کاراته کرمان عنوان شده بود. در قسمتی از این خبر آمده بود: کاراته که روزگاری در دهه 70، سوگلی ورزش کرمان بود و قهرمانان و بزرگان زیادی از کرمان توانسته بودند‌ تا فتح تیم‌های ملی راه یابند در یکی دو دهه اخیر وضعیت نابسامانی داشت و دیگر از آن روزهای خوب هیچ نشان و اثری نبود. بر همین اساس با تصمیم مدیریت ورزش استان کرمان پس از رایزنی‌های مختلفی با فدراسیون کاراته تغییر جدیدی در راس این هئیت انجام شد تا از این پس ناصر گل‌محمدی، ‌معاون‌ توسعه و امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان سرپرستی هیئت کاراته کرمان را بر عهده گیرد.
بازگشت فتاحی به هیات کاراته
در حالی که رفتن سردار فتاحی از هیات کاراته کرمان قطعی شده بود، خبر استعفای مدیرکل ورزش و جوانان در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی پر شد و پس از آن خبر بازگشت سردار فتاحی به هیات کاراته. بازگشت فتاحی به این هیات و رفتن محمودی نیا از ورزش و جوانان بیش از هرچیز شائبه دخالت سیاسیون در ورزش کرمان را پررنگ می کرد. البته خبر استعفای مدیرکل ورزش و جوانان تکذیب شد اما فتاحی به هیات کاراته بازگشت.
فتاحی قبول کرد که برود
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در ارتباط با تغییر و تحولاتی که قرار بود در هیات کاراته صورت بگیرد اما به یکباره همه چیز متوقف شد به پیام ما گفت: من با آقای فتاحی هماهنگ کردم که ایشان از هیات کاراته برود. چرا که شخصی اگر در استان نباشد نمی تواند آنطور که باید فعالیت کند. محمودی نیا افزود: آقای فتاحی قبول کردند که بروند اما جانشین رئیس هیات را هم خودشان معرفی کنند و یک نفر را به عنوان جانشین اعلام کردند که با توجه به احتمال بروز حواشی مورد پذیرش ورزش و جوانان کرمان قرار نگرفت اما متاسفانه علی رغم تماس های من با ایشان، پاسخی از طرف آقای فتاحی داده نشد. وی تصریح کرد: با این وضعیت من با رئیس فدراسیون کاراته هماهنگ کردم و برای اینکه بیش تر از این وقت تلف نشود معاون‌ توسعه و امور ورزش را به عنوان سرپرست هیات کاراته به فدراسیون معرفی کردم و نامه تغییر ریاست هیات برای اداره ورزش و جوانان ارسال شد.
فتاحی از طریق فشار در مجلس توانست
در هیات کاراته باقی بماند
مدیرکل ورزش و جوانان کرمان با اشاره به اینکه با توجه به هماهنگی های صورت گرفته، فتاحی می بایست از این نامه تمکین کند گفت: ایشان در مجلس فشارهایی را آورد و موفق شد نامه ای مبنی بر ماندن در هیات کاراته را بگیرد و از طرف فدراسیون کاراته نامه ماندن ایشان برای ما ارسال شد. محمودی نیا در پاسخ به این سوال که فتاحی در مجلس از چه طریقی توانست در هیات کاراته باقی بماند گفت: به هر ترتیب ایشان با وزیر ورزش صحبت کردند و آقای گودرزی هم بخاطر مسائلی که وجود داشت از من خواستند که فعلا آقای فتاحی به عنوان رئیس هیات کاراته باقی بماند. وی اضافه کرد: البته پس از این ماجرا آقای فتاحی به من گفتند که من فکر می کردم با شما این مسئله که من در هیات بمانم هماهنگ شده است.
اگر سیاسیون من را بازی بدهند یک لحظه
هم نمی مانم
محمودی نیا در پایان در پاسخ به این سوال که ماجرای استعفای شما از مدیرکلی ورزش و جوانان چه بوده است اظهار داشت: من استعفا نکردم اما گفتم اگر سیاسیون بخواهند با من بازی کنند و به من انگ بزنند یک لحظه هم نمی مانم. من با حاشیه ها و سختی های ورزش مشکلی ندارم اما دخالت سیاسیون در ورزش را نمی پذیرم.
فتاحی یک سال دیگر هم رئیس هیات کاراته است
نخعی مسئول روابط عمومی هیات کاراته استان کرمان هم در این رابطه به پیام ما گفت: پس از عزل آقای فتاحی، ایشان در مجلس با وزیر ورزش صحبت کرد و وزیر هم از طریق تماس با فدراسیون اعلام کرد که آقای فتاحی باید رئیس هیات کاراته کرمان بمانند. وی افزود: آنطور که سردار فتاحی گفته، ایشان تا پایان دوره 2 ساله دوم خود ( حدود یک سال دیگر) در سمت رئیس هیات کاراته کرمان باقی می ماند.
فتاحی از طریق صحبت با وزیر ورزش رئیس باقی ماند
آنطور که مشخص است سردار فتاحی با توجه به حضور در مجلس به عنوان نماینده مجلس توانسته با وزیر ورزش در رابطه با ماندن در سمت رئیس هیات کاراته کرمان، به توافق برسد. در حالی که همه چیز برای رفتن وی محیا بود، حسین فتاحی با نظر وزیر ورزش به کار خود برگشت. مسئله ای که هم در صحبت های رئیس ورزش و جوانان به آن اشاره شده و هم مسئول روابط عمومی هیات کاراته کرمان از آن صحبت می کند و با این تفاسیر به نظر می رسد نماینده مردم شهربابک در مجلس توانسته با وزیر ورزش لابی کند.
فتاحی استعفا نداده بود که برگردد
رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که می گویند شما در مجلس موافق حضور فتاحی به عنوان رئیس هیات کاراته کرمان بودید و در این راستا تلاش هایی کرده اید به پیام ما گفت: این سوال شما غلط است. چرا که آقای فتاحی اصلا از سمت خود استعفا نداده بود که بخواهد به سمت خود برگردد و یا ابقا شود. محمد مهدی زاهدی افزود: من یقین دارم که نه با ایشان هماهنگی شده بود که از هیات کاراته برود و نه ایشان استعفا داده بود. نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بهتر است از خود آقای فتاحی این مسائل را بپرسید گفت: این فضایی که در سایت ها درست کردند مبنی بر اینکه آقای فتاحی استعفا داد و بعد به سمتش برگشت صحیح نیست چرا که ایشان اصلا استعفا نداده بود که بخواهد به سمت خود برگردد. وی در پایان گفت: من یک زمانی به مسئله هیات کاراته ورود کردم اما چون نمی خواهم آن مسئله با مسائل فعلی گره بخورد، راجع به این موضوع پیش آمده نظری نمی دهم.
در پایان این گزارش لازم به ذکر است که تماس های پی در پی ما با سردار حسین فتاحی بی نتیجه ماند. اما روزنامه پیام ما با رعایت اصل بی طرفی، آمادگی انتشار صحبت ها و مواضع جناب آقای سردار فتاحی، نماینده محترم مردم شهربابک را دارد و هر زمان ایشان آمادگی صحبت با این روزنامه را داشته باشد، پیام ما استقبال می کند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *