پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | با حضور معاون اول رییس جمهور کارخانه 2 کنسانتره سنگ آهن در سیرجان افتتاح شد

با حضور معاون اول رییس جمهور کارخانه 2 کنسانتره سنگ آهن در سیرجان افتتاح شد





۱۰ خرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۱۲

با حضور معاون اول رییس جمهور کارخانه 2 کنسانتره سنگ آهن در سیرجان افتتاح شد
اسحاق جهانگیری روز شنبه در آیین بهره برداری از کارخانه دو کنستانتره سنگ آهن وابسته به شرکت میدکو در سیرجان گفت: مدیران دارای تجربه هستند هرچند ممکن است در بخش دولتی شرایط مدیریت برایشان فراهم نباشد ولی باید شرایط فعالیت برای این مدیران را در بخش غیردولتی فراهم کنیم. وی بیان کرد: مدیران ما در همه جای دنیا مشتری دارند و با اتکا به آنان می توانیم کارهای بزرگی را در کشور انجام دهیم که باید قدر این مدیران را بدانیم و از آنها حفاظت کنیم. معاون اول رییس جمهوری همچنین معادن را پتانسیل بسیار بزرگی در کشور خواند و گفت: ایران از نظر ذخائر معدنی کشوری غنی و مهم این است که از همه ظرفیت ها با کمک نیروی انسانی که داریم به نحو مطلوب استفاده کنیم. وی با اشاره به اینکه ایده ای برای مدیران آزاد شده دولت بعد از دوران خدمت داشتم افزود: اگر مدیران دست به دست هم دهند یک نهضت سرمایه گذاری در کشور می توان ایجاد کرد.
جهانگیری با بیان اینکه شرکت میدکو کار بسیار خوبی انجام داده و کارهای خوبی در دست اقدام دارد گفت: این ایده بانک پاسارگاد با یک مجموعه از مدیران معدنی کشور و کار عملیاتی آن با تعدادی از مدیران توانمند صنایع و معادن کشور شکل گرفت. وی افزود: ما اگر 10 تا 20 مورد از این مجموعه ها را ایجاد و از مدیران پس از بازنشستگی استفاده کنیم می توانیم مجموعه زیادی مانند این مجموعه ایجاد کنیم. معاون اول رییس جمهوری گفت: شرکت میدکو سرمایه گذاری تعداد 22 طرح را در کشور آغاز کرده است که امروز یک طرح آن راه اندازی می شود.
همچنین مدیرعامل شرکت میدکو هم گفت: این شرکت 22 پروژه در حال اجرا دارد که 20 هزار میلیارد تومان برای آن‌ها سرمایه‌گذاری شده و تاکنون هشت هزار میلیارد تومان آن انجام شده است.
پورمند افزود: در شرکت میدکو بیش از هفت هزار نفر مشغول به کارند که بیش از 90 درصد آن‌ها بومی هستند. با اتمام این پروژه‌ها میزان اشتغال‌زایی مستقیم این شرکت به 15 هزار نفر و اشتغال غیرمستقیم به300 هزار نفر می رسد.
گفتنی ست کارخانه کارخانه دو کنستانتره سنگ آهن که ظرفیت تولید 2 میلیون تن کنسانتره سنگ آهن با عیار 68 درصد را دارد با سرمایه گذاری 5000 میلیارد ریال توسط شرکت مادر تخصصی (هلدینگ) توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) در 45 کیلومتری جاده سیرجان به شیراز در مجاورت کارخانه شماره 1 شرکت فولاد سیرجان ایرانیان واقع شده است.
در این پروژه حدود 15 هزار تن بتن ریزی و بیش از 4500 تن تجهیزات نصب شده است. اجرای این پروژه 30 ماه توسط شرکتهای پیمانکار، مشاور و ناظر ایرانی انجام شده است. میزان اشتغال مستقیم این کارخانه 250 نفر و پیش بینی می شود برای 3000 نفر نیز به صورت غیر مستقیم فرصت اشتغال ایجاد شود.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *