سایت خبری پیام ما آنلاین | مصلحت نیست مجلس در بررسی برجام کنار گذاشته شود

مصلحت نیست مجلس در بررسی برجام کنار گذاشته شود





۱۰ خرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۲۷

مصلحت نیست مجلس در بررسی برجام کنار گذاشته شود
مقام معظم رهبری با بیان اینکه مسئولان به اظهارات بسیار بد مقامات امریکا رسماً پاسخ دهند، فرمودند: مسئولان مطلقاً اجازه فرصت‌طلبی را در داخل به امریکا ندهند. گزیده بیانات مقام معظم رهبری در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان را به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در ادامه می خوانید:
مجلس خبرگان تنها مجلسی است که دو انتخاب در آن انجام می گیرد. یکی انتخاب نمایندگان مجلس خبرگان که بوسیله مردم انجام می شود و دیگری انتخاب رهبری که بوسیله مجلس خبرگان انجام می گیرد.
همه مسئولان و ارکان نظام و همه صاحبنظران سیاسی و اجتماعی و دینی باید مراقب باشند تا همرنگ ادبیات و کلیشه های نظام سلطه نشوند.
درخصوص ابعاد حقوقی و قانونی این موضوع و اقتضائات آن، باید صاحبنظران و کارشناسان حقوقی نظر دهند اما از نگاه کلی، من معتقدم و به آقای رئیس جمهور هم گفته ام که مصلحت نیست، مجلس شورای اسلامی از موضوع بررسی برجام کنار گذاشته شود.
من در مورد نحوه بررسی و اینکه آن را رد کنند و یا تصویب کنند هیچ توصیه ای به مجلس ندارم و این، نمایندگان ملت هستند که باید تصمیم بگیرند.
در واقع طرف اصلی ما دولت امریکا است اما مسئولان امریکایی خیلی بد حرف می زنند و باید تکلیف اینگونه حرف زدن ها روشن شود.
اگر قرار است چارچوب تحریم ها حفظ شود، پس ما برای چه مذاکره کردیم؟ و این، کاملاً مخالف علت حضور جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات است زیرا هدف از مذاکرات برداشته شدن تحریم ها بود.
اگر قرار است تحریم ها برداشته نشود، پس معامله ای هم در کار نخواهد بود، بنابراین باید تکلیف این موضوع مشخص شود.
ما تأکید داشتیم که تحریم ها باید برداشته شوند و نه تعلیق.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *