پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | با حضور استاندار کرمان و صدرهاشمی اتفاق افتاد/ امضای تفاهم نامه طرح گردشگری هنزاء

با حضور استاندار کرمان و صدرهاشمی اتفاق افتاد/ امضای تفاهم نامه طرح گردشگری هنزاء





۱۰ خرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۵۷

با حضور استاندار کرمان و صدرهاشمی اتفاق افتاد/ امضای تفاهم نامه طرح گردشگری هنزاء
تفاهم نامه سه جانبه طرح گردشگری هنزاء با حضور استاندار کرمان، رییس سازمان امور اراضی کشور و صدر هاشمی به عنوان سرمایه گذار بخش خصوصی در کرمان امضا شد. به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، این تفاهم نامه در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی، سیاست های دولت و مثلث توسعه اقتصادی استان امضا شد.
استاندار کرمان شامگاه پنجشنبه در نشست جمع بندی طرح گردشگری هنزاء در محل باغ فتح آباد گفت: منطقه هنزاء از بزرگترین مناطق گردشگری کشور خواهد بود و موافقت نامه آن را در قالب مثلث توسعه اقتصادی با یکی از سرمایه گذاران بسیار موفق امضا کردیم. علیرضا رزم حسینی ادامه داد: امروز نیز بازدید فضایی و هوایی را از منطقه داشته ایم و این جلسه یک جلسه تاریخی است تا بتوان از پتانسیل های بسیار عالی منطقه نمونه گردشگری هنزاء استفاده کنیم. وی گفت: برآورد می شود با اجرای این طرح گردشگری در هنزاء حداقل برای یکهزار نفر شغل ایجاد می شود.
رییس سازمان امور اراضی کشور نیز در این جلسه گفت: بخشی از زمین پیشنهاد شده برای اجرای طرح گردشگری هنزاء در شمال و بخشی از آن در جنوب استان کرمان است و باید به گونه ای اقدام شود که کمیسیون مربوط یک بار برگزار و اقدامات لازم ار سوی ادارات کل شمال و جنوب انجام شود. قباد افشار تاکید کرد: باید ابتدا طرح های مورد نظر از سوی سرمایه گذار به صورت جامع ارایه شود تا برنامه ریزی های لازم صورت گیرد. وی گفت: استان کرمان باید تخصیص های مورد نیاز سرمایه گذار را بررسی کند و نیز طرح تهیه شده از سوی سرمایه گذار را در یک اداره مسئول مربوط مورد بررسی قرار دهد و این طرح را در کارگروه زیربنایی و شورای برنامه ریزی تصویب کند. وی عنوان کرد: بعد از این مراحل ما باید نصاب واگذاری را برای این طرح اصلاح کنیم که آمادگی لازم برای اجرای این کار را داریم. رییس سازمان امور اراضی کشور گفت: با کلیات موضوع موافق هستیم و باید چارچوب های قانونی در اجرای این طرح را مد نظر قرار دهیم.
همچنین طرح گردشگری هنزا با یکهزار میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی پنجشنبه با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و استاندار کرمان در محل پروژه مورد بررسی قرار گرفت. استاندار کرمان در نشستی که در محل یکی از سیاه چادرهای عشایری منطقه برگزار شد بر حفظ حقوق عشایر منطقه تاکید کرد و خواستار توجه به مسئولیت های اجتماعی توسط سرمایه گذار بخش خصوصی شد. رزم حسینی از سرمایه گذار طرح گردشگری هنزاء به عنوان یکی از خیرانی نام برد که مدرسه ای را برای بچه های بی بضاعت این بخش احداث کرده است. وی گفت: با اجرای این پروژه جوانان بیکار بخش هنزاء مشغول به کار می شوند.
این پروژه شامل بخش های مختلف از جمله تله کابین، جاذبه های گردشگری طبیعی، سیاه چادرهای عشایری به عنوان اقامتگاه موقت، هتل، متل، ویلا، جاذبه های گردشی انسان ساخت، مجموعه ورزشی آبی و پارک سینمایی است که پس از تکمیل آماده پذیرایی برای گردشگران داخلی و خارجی خواهد شد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *