پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | گفت‌وگو با کسی که خودش را کاندیدای شهرداری کرمان کرد: در انتخابات شورای شهر نفر 95 شدم

گفت‌وگو با کسی که خودش را کاندیدای شهرداری کرمان کرد: در انتخابات شورای شهر نفر 95 شدم





۱۰ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۰۳

گفت‌وگو با کسی که خودش را کاندیدای شهرداری کرمان کرد: در انتخابات شورای شهر نفر 95 شدم

پیام ما- رئیس شورای شهر کرمان چندی پیش گفته بود از تمامی مردم کرمان می خواهم کاندیدای مورد نظر خود را جهت شهرداری کرمان، به این شورا معرفی کنند. پس از این صحبت، مدیرمسئول یکی از نشریات محلی کرمان در فضای مجازی خود با انتشار متنی آمادگی خود را جهت شهردار شدن اعلام کرد. سایت گفتار نو هم با وی مصاحبه ای خواندنی را انجام داده که در زیر می خوانید:
سید علی موسوی دامپزشکی خوانده و به گفته خودش کارآفرین است. دو دوره کاندیدای شورای شهر شده که رای دهندگان چندان اقبالی هم به او نشان نداده‌اند. این روزها و پس از کناره‌گیری سیف االهی از شهرداری کرمان با انتشار متنی در شبکه‌های اجتماعی خودش را به عنوان نامزد تصدی شهرداری کرمان مطرح کرده است. گفتگوی کوتاه ما با او را در ادامه می‌خوانید:

• چرا تصمیم گرفتید خودتان را به عنوان گزینه شهرداری کرمان معرفی کنید؟
من پیش از این در دو دوره نامزد شورای شهر بودم و در هر دوره یک سری برنامه‌ها و ایده‌ها مطرح کردم.
• در کدام دوره‌ها نامزد شورای شهر بودید؟
فکر کنم در دوره دوم یا سوم بود. و بعد از آن هم یک دوره کاندیدا بودم. فکر کنم سوم بود یا شاید هم چهارم. در هر دوره برنامه‌ای داشتم و بالاخره ما در این شهر داریم زندگی می‌کنیم و یک سری نقطه نظرات و دیدگاه‌ها در خصوص مسائل شهری داریم و دوست داریم یک تغییرات کلی در امور شهر بدهیم. تغییراتی در خود سازمان شهرداری، در برنامه‌های سازمان و همچنین در نحوه ارتباطش با مردم. حالا یا من به عنوان شهردار انتخاب می‌شوم و یا اگر انتخاب نشدم حداقل برنامه‌هایم مورد توجه قرار می‌گیرد.
• در دوره‌هایی که کاندیدا شدید خاطرتان هست چه قدر رای آوردید؟
من تبلیغ خاصی نکردم و تنها در مجموعه خودم معرفی کردم. در دوره‌های قبل خاطرم نیست اما در این دوره اخیر که 135 نفر کاندیدا وجود داشت فکر کنم نفر 75 شدم یا 85، شاید هم نفر 95 بودم. با وجود اینکه تبلیغی نکردم در حدود 4500 یا 5500 رای داشتم.
• در زمینه مدیریت شهرری آیا سوابقی هم دارید؟
به شکل خیلی خاص که در سازمان شهرداری یا سازمان‌های مشابه خیر. اما به عنوان یک شهروند 15 سال در حوزه اشتغال و کارآفرینی که یکی از حوزه‌های جدی شهری هست، فعالیت دارم. در حوزه بهداشت مثل مسائل رستوران‌ها و کشتارگاه‌ها و کلا بهداشت عمومی تخصص دارم چون تحصیلاتم دکترای دامپزشکی است. در مورد صنعت بیمه راهکاری دارم که بتوانیم در مقابل خطراتی مثل زلزله کل شهر را بیمه کنیم و تمام شهر را از نگرانی خارج کنیم. در خصوص ارتباطات و رسانه هم تخصص دارم و خودم مدیر مسوول یک نشریه هستم.
• از بین بیش از 190 وظیفه شهرداری تنها یکی از آنها رسیدگی به اموری مثل کشتارگاه است. سایر وظایف شهرداری چه ارتباطی با مدرک تحصیلی شما دارد؟
اگر بخواهیم این طور به مسائل نگاه کنیم که نمی‌‍شود. آقای رییس جمهور هم کارشناس حقوق است. ما در کشور بخش نظامی و مهندسی هم داریم! البته دامپزشکی بخش بسیار وسیعی هست. از بحث دام و بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان شروع می‌شود تا سفره مردم.
• از اعضای شورا کسی از شما حمایت کرده؟
هنوز به این مساله فکر نکرده‌ام فقط می‌دانم برخی از آنها به دلیل کاندیداتوری‌ام در انتخابات شورای شهر من را می‌شناسند. نه اینکه کسی دعوت کند و از من حمایت کند خیر. اما روی من شناخت وجود دارد.
• یکی از چالش‌های شهرداری کرمان بحث کمبود بودجه عمرانی شهرداری کرمان است. که در دوره قبل از روش‌های متعددی بودجه جذب می‌شد، شما از چه روش‌هایی برای تامین بودجه برای شهرداری استفاده خواهید کرد؟
معتقدم نه تنها شهرداری که تمام سازمان‌ها باید در زمینه مدیریتی تغییر نگرش دهند و بروند به سمت نوآوری و کارآفرینی. باید خود سازمان شهرداری برود به سمت تولید ثروت. که از راه‌های مختلف امکان پذیر است.
مثلا یکی از راه‌هایی که قصد دارم آن را عملی کنم برویم سراغ جذب سرمایه‌گذار از کشورهای عربی چون خودم هم به زبان عربی تسلط دارم. باید مدل‌هایی طراحی شود و در مورد آن فکر شود که سرمایه‌هایی جذب شود به نوعی که به مردم هم فشار وارد نشود. در بحث بازیافت می‌شود کارهایی را انجام داد.
• می‌شود موردی نام ببرید چه روش‌هایی قرار است برای جذب سرمایه طراحی شود؟
باید رفت در بحر موضوع و به برآوردی از ساختار موضوع رسید. ما می‌توانیم توریست درمانی را انجام دهیم. در این حوزه هم آشنایی دارم و در حال حاضر پیگیری می‌کنم. از طرف دیگر می‌شود با کارآفرینی تولید ثروت کرد. راه دیگری هم نیست چون بودجه‌ها محدود است.
• شما اطلاع دارید بودجه سالانه شهرداری کرمان چه قدر است؟
در مقطعی اعلام شد. اما بنده فعلا حضور ذهن ندارم.
• ترجیح می‌دهید با سرمایه گذارانی که جذب می‌کنید قرارداد BOT منعقد کنید یا نوع دیگری را ترجیح می‌دهید؟
من اطلاعی از قراردادها و موضوعات مالی ندارم.
• کسری بودجه شهرداری را چه طور جبران می‌کنید. مثلا حل مساله تقاطع سیدی به دلیل کسری بودجه را چه طور حل می‌کنید؟
یک سری از این مسائل را داریم و کشوری هم هست. در همه دستگاه‌های بودجه محور هم وجود دارد. راهکارهای حل این مشکلات را باید از دل همین مسائل بیرون آورد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *