پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | نامه کاراته کاهای کرمانی در انتقاد به بازگشت فتاحی به ریاست هیات کاراته استان/ بازگشت سیاسی فتاحی به تاتامی

نامه کاراته کاهای کرمانی در انتقاد به بازگشت فتاحی به ریاست هیات کاراته استان/ بازگشت سیاسی فتاحی به تاتامی





۱۰ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۵۵

نامه کاراته کاهای کرمانی در انتقاد به بازگشت فتاحی به ریاست هیات کاراته استان/ بازگشت سیاسی فتاحی به تاتامی

– چندین سال به ما گفتند تمرین کنید، تمرین کنید، تمرین کنید. وارد مسائل و درگیریهای هیات نشوید. دنبال حاشیه ها نباشید. ما هم گوش کردیم، احترام گذاشتیم، تمرین کردیم و به لطف خداوند نتیجه گرفتیم و عمرمان به بطالت نگذشت.الان هم قصد هتک حرمت و درگیری و حاشیه سازی نداریم و فقط و فقط می خواهیم با جناب فتاحی رئیس محترم هیات کاراته درد دل پدر و فرزندی داشته باشیم.
– جناب فتاحی ما جای فرزندان شما هستیم. پس لطفا برای یک بار هم که شده ما را در کنار خود و نه در مقابل خود، ببینید!!! به درد دل ما گوش دهید.تامل کنید، تفکر کنید، با اهلش مشاوره کنید و در آخر نتیجه و تصمیم بگیرید.
– شما در یک تشکیلات بزرگ به نام مجلس شورای اسلامی کار می کنید پس شاید تشکیلات کاراته را خیلی کوچک ، ضعیف و بی اهمیت می پندارید که از مسائل و واقعیات آن، اینقدر بی اطلاع و دور هستید و فقط به آمار و ارقامی که به شما میدهند بسنده کرده و در مصاحبه تان همه مسائل هیات را خوب و عالی جلوه داده اید. در این تشکیلات باید عشق حاکم باشد. فقط با صداقت می توان دلها را تسخیر و بر آن حکومت کرد. هیات کاراته کنونی که عنوان کردید پرکار و پویاست، فعالیتش در حد یک هیات نوپا و تازه کار است ، نه در حد کاراته ای به قدمت 40 سال ، با بیش از 20000جمعیت و تعدادبیش از30 قهرمان جهان و آسیا و بین المللی. امروزه کاراته استان بیشتر از هر زمانی دچار تفرقه و اختلاف می باشد.به طوری که در طول حدود 7 سال که جنابعالی سکاندار آن هستید حتی کسانی هم که از ابتدا در رکاب شما بودند نیز دچار تردید گردیده و از بدنه هیات جدا شده اند. کاش مشکل هیات کاراته فقط اختلاف نظر بود.آری اختلاف نظر همه جا هست ولی با تبادل نظر می توان گامهای موفقیت را برداشت. مشکل ما این است که در این به قول شما اختلاف نظرها، ما جوانان قربانی شده ایم و با این روش مدیریت، این روند همچنان سیر صعودی را خواهد پیمود. درد ما این است که شما که در راس هیات کاراته هستید ، آیا بجز تعداد اندکی، با سایر مربیان، قهرمانان، ملی پوشان از نزدیک برخورد حضوری داشته اید؟آیا می توانید ورزشکاران نخبه و افتخار آفرین را از ورزشکاران مبتدی و تازه کار تشخیص دهید؟ یادمان هست فقط یکبار در فرودگاه برای گرفتن عکس یادگاری حضور پیدا کردید و در آنجا قولها و وعده هایی را دادید که نه تنها وعده هایتان به وقوع نپیوست که دیدار اول و آخر ما و شما بود و هر بار که خدمت رسیدیم فقط پشت درب اتاقتان ماندیم. مگر توقع ما جز این بود که مثل یک پدر که موفقیت فرزندش را می بیند و دستی به مهر بر سرش میکشد شما هم با چند کلمه محبت آمیز ما را مورد لطف خود قرار دهید!
– جناب فتاحی ما قهرمانان می خواهیم همانگونه که شما وزراء را استیضاح می کنید ضمن ارائه گزارش صحیح ، با کمال ادب و احترام در یک مجموعه کوچکتر شما را استیضاح کنیم!
1- شما در طول 7 سال مدیریتتان نه تنها نتوانستید همه پیشکسوتان را دورهم جمع کنید بلکه بسیاری از آنها هم که افراد مورد اعتماد شما بودند به مرور از هیات جدا شدند.چرا؟
2- در این 7 سال مدیریت جنابعالی ، حتی برای یک بار هم هیچ یک از مسئولین ارشد هیات کاراته استان (رئیس،نائب رئیس، دبیر، مسئول کمیته فنی و…) در مسابقات رسمی کاراته حضور نداشته اند تا از نزدیک درد و مشکلات بازیکنان و یا حتی سطح فنی مسابقات را ببیند و درک کند و در صدد بهبود آن گام بردارد.چرا؟
3- کلیه ملی پوشان ،قهرمان ملی و بین المللی، مربیان موفق، مربیان تیم ملی هم بانوان و هم آقایان از مخالفین سیاست های مدیریتی شما هستند.چرا؟
4- مدیران قبلی هرساله یک یا دو مسابقه قهرمانی کشور در طول سال برگزار می کردند و این میزبانی ها علاوه بر اینکه امتیاز برای عملکرد هیات محسوب میشد باعث جلوگیری از هزینه های اعزام می گردید ولی از بدو ورود شما هرگز این اتفاق توسط هیات نیفتاد. چرا؟؟؟
5- درگذشته در کلیه اعزامها چه مسابقات قهرمانی کشور و چه حضور در اردوهای تیم ملی، ورزشکاران هزینه ای را متحمل نمی شدند ولی در چند سال اخیر تمام هزینه ها توسط خود ورزشکاران پرداخت می گردد و به سختی مقداری از آن هزینه ها، آنهم نه همیشه، از طرف هیات به بازیکنان برمی گردد.چرا؟
6- آقای فتاحی آیا می دانستید استان کرمان بعد از تهران دارای بیشترین داور آسیایی و جهانی بود و در کلیه مسابقات کشوری تعداد زیادی داور از استان کرمان حضور داشتند و آیا می دانید در این چند ساله مدیریت جنابعالی تنها یک داور آنهم نه به طور مستمر جهت قضاوت مسابقات قهرمانی کشور دعوت می شود.چرا؟
7- در گذشته کاراته کرمان، قطب کاراته کشور بود و در لیگ های مختلف کشوری دارای تیم مجزا و صاحب عنوان بود ولی در حال حاضر متاسفانه بیش از 15 بازیکن کرمانی برای اینکه از قافله کاراته عقب نمانند بایستی از استانهای دیگر در لیگ های کشوری حضور پیدا کنند و این در حالی است که شما بارها قول داده بودید با رایزنی کاراته استان را تحت پوشش شرکت مس خواهید برد ولی هرگز این اتفاق رخ نداد، چرا؟
8- آقای فتاحی از شروع فعالیت کاراته در استان کرمان علاوه بر تعداد کثیری از باشگاهای کرمان دراکثر شهرستانها نیز قهرمان کشور و ملی پوش داشتند ولی در حال حاضر این موفقیتها فقط به سه یا چهار باشگاه و سبک در کرمان محدود شده است و تنها یک ورزشکار خانم از شهرستان رفسنجان است که از گذشته تا کنون موفقیت هایش ادامه دارد.و متاسفانه در دوران مدیریت جنابعالی شاهد افت شدید در شهرستانها می باشیم.چرا؟
9- آقای فتاحی متاسفانه جنابعالی آنقدر از کاراته فاصله دارید که حتی فرصت پیگیری اخبار درست و صحیح را ندارید.تیم شهرداری سیرجان با بازیکنان غیر بومی را به عنوان تیم سوم سوپر لیگ معرفی کرده اند که این مطلب تکذیب می شود و این تیم در جایگاه چهارم قرار دارد و البته هیچ کاراته کای سیرجانی نتوانست روی سکوی قهرمانی قرار گیرد و این در حالی بود که بیش از یک صد میلیون تومان هزینه گردید ولی هیچ سود و بازدهی برای هم استانیهای عزیزمان در سیرجان نداشت و در حالیکه استان ما ، از پتانسیل لازم و کافی برای تشکیل یک تیم قوی هم در کاتا و هم در کومیته برخوردار بود از آنها استفاده نشد و فقط جیب بازیکنان غیر بومی پر شد، چرا؟
10- آقای فتاحی به هیچ عنوان قصد اهانت نداریم ولی افراد باقیمانده و مورد اعتماد شما که امروزه هیات را اداره می کنند نه شاگرد دارند، نه باشگاه، نه قهرمان و ملی پوش. شما خود قضاوت کنید این عزیزان بیشتر دلسوز کاراته هستند یا افراد خستگی ناپذیری که با تلاش های فراوان و بدون چشمداشت، خود و زندگی شان را وقف کاراته و خدمت به فرزندان این دیار کرده اند.و البته هرگز دیده نشده اند و با وجود اینکه هرساله در میادین ملی و برون مرزی افتخار آفرینی می کنند نه مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند و نه حتی به عنوان مربیان برتر معرفی گردیدند و فقط از موفقیتهای آنان در آمار و ارقام و عملکرد هیات استفاده می شود. چرا؟
11- جناب فتاحی مشکل کاراته کنونی ساختمان اداری و خانه اختصاصی کاراته نیست. مشکل کاراته نداشتن عشق، صداقت و معرفت است. اگر به تاریخچه کاراته بنگرید ملاحظه خواهید کرد که تمام قهرمانان جهان و آسیا و بین المللی و کشوری بدون داشتن خانه اختصاصی کاراته، از همین باشگاهای زیر زمینی هم توانستند با تلاش، تمرین، عشق، یکدلی و معرفت به این موفقیتها دست یابند. هدف ورزش در ابتدا جذب جوانان و نوجوانان و گرویدن آنها به سمت یک رشته ورزشی وبعد انگیزه دادن و سوق دادن آنها به سمت پهلوانی و قهرمانی است.آری در کنار این اهداف ، داشتن ساختمان، سالن و خوابگاه مجزا هم خالی از لطف نیست. ولی جالب این است از این 40 سال که شما عنوان کردین بیش از 7 سال آن ،کاراته تحت هدایت و مدیریت جنابعالی است و شما حتی به تنهاترین هدفتان که ساخت خانه کاراته بود نیز جامه عمل نپوشاندید و همانطور که یکبار وعده اتمام کار را در سال 89 دادید باز هم قول دادید تا پایان امسال تحویل خواهید داد . امیدواریم این اتفاق رخ دهد !! اگرچه استاد مرحوم وزیری اولین شخصی بود که خانه کاراته را بنا نهادند و بعد از آن با همت خیرین خانه کاراته در اختیارآباد و بعد از آن نیز خانه کاراته الماس در کرمان ساخته شد و کاری را که شما رئیس هیات با پول بیت المال و تخصیص بودجه توان تمام کردنش را نداشتید بسیاری از خیرین با هزینه شخصی انجام داده اند.
12- سردار گفته بودین هیات کاراته منحصر به فرد خاصی نیست. شما که به این امر واقفید پس به بقیه هم حق بدهید که نگران این خانه باشند و فقط به آمار و ارقامی که به شما ارائه می گردد اکتفا نکنید. همه را بخواهید. صحبت همه را بشنوید . به همه بها دهید و همه را در کنار خود ببینید نه فقط تعداد انگشت شماری را !!. قرار نیست یک گروه هر گونه که می خواهند حکومت کنند و گروه دیگر اطاعت بی چون و چرا داشته باشند و قربانی تصمیم هایی باشند که هیچ هدف و نتیجه ای را بدنبال نخواهد داشت.
13- جناب فتاحی ای کاش شما هم بجای اهداف سیاسی، مانند آقای محمودی نیا درایت، مدیریت و قصد خدمت به ورزش استان را داشتید .ایشان که کمتر از دو سال است بعنوان مدیر کل ورزش و جوانان استان منصوب گردیدند بارها به باشگاهها ی ما سر زده اند و با مشکلات و حتی نحوه تمرینات ما آشنایی دارند و نه تنها ملی پوشان و قهرمانان ایشان را از نزدیک دیده و می شناسند که حتی با حضورشان در ورزشکاران مبتدی هم ایجاد انگیزه کرده اند.و اما شما که 7 سال سکاندار هیات کاراته هستید جز نام شما در پایین نامه های هیات و هراز گاهی عکس شما در روزنامه ها چیزی دیگری از شما در خاطر نداریم.
14- در آخر بدانید که ما فرزندان شما هستیم و فرزندان ایران. ما مسلمان هستیم. دوستدار نظام و ولایت. دلسوز این خاک و دیار و عاشق کاراته.امام راحل فرموده بودند در کاری که در آن تخصص ندارید وارد نشوید.و اگر شما هم به این فرمایش رهبر فقیدمان گوش فرا داده بودین امروزه وضعیت کاراته این چنین نبود. حال که برای ماندن در هیات کاراته فریاد بر آوردید و از وزیر و وکیل و مدیر گرفته تا عده ای غوغا کن که استان را بهم ریخته اند تا در جایی که خانه شما نیست بمانید و حکومت کنید، بدانید در هر صورت ما منتظریم برای یک بار هم که شده بعد از هفت سال نشستی با قشر اکثریت کاراته داشته باشید و فقط یکبار از نزدیک صدای ما را بشنوید.. این را بدانید اگر باز هم گوش شنوایی برای حرفهای دلمان پیدا نشود نا امید نخواهیم شد چون برای ما تازگی ندارد.ما یقین داریم این صبوری و مظلومیت، این عدم حمایتها و در کنارش این موفقیتهای بدون پشتوانه در تاریخ ورزش استان و کاراته کشور ثبت خواهدشد. پس ما مثل گذشته دست به زانوی خود می گیریم، یا علی می گوییم و همچنان با عشق به تلاش و رسیدن به اهدافمان گام برمیداریم. ما به حرکتمان ادامه خواهیم داد. همچون گذشته احترام می گذاریم ، تمرین می کنیم، و با توکل به خدا نتیجه می گیریم و افتخار می آفرینیم.چون ……
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست
جمعی از ملی پوشان و قهرمانان جهانی و آسیایی

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *