سایت خبری پیام ما آنلاین | هزینه بیابان زدایی در ایران چقدر است؟!

هزینه بیابان زدایی در ایران چقدر است؟!





۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۳:۳۱

هزینه بیابان زدایی در ایران چقدر است؟!
​مدیر کل امور بیابان سازمان جنگل ها و مراتع با بیان اینکه امسال اعتبار خوبی برای بیابان زدایی در نظر گرفته شده است، گفت: چنانچه این اعتبار اختصاص یابد، حدود ۵۰ هزار هکتار بیابان زدایی اتفاق می افتد.
‌عباس کارگر در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: شعار امسال روز جهانی بیابان زدایی، اهمیت غذایی در گرو خاک سالم است که به همین منظور سازمان جنگل ها و مراتع برای نگهداری و حفاظت از خاک در قالب برنامه های بیابان زدایی اقدام خوبی انجام خواهد داد.
به گفته وی، نهال‌کاری، جنگل‌کاری و بذر‌کاری در مناطق مستعد از جمله این اقدامات هستند.
مدیرکل امور بیابان سازمان جنگل ها و مراتع اظهار داشت: تاکنون برای سال ۹۴، ۵۰ میلیارد تومان برای اجرای برنامه های بیابان زدایی در نظر گرفته شده اما هنوز اختصاص نیافته است.
کارگر اظهار داشت: به غیر از این مبلغ، اعتباراتی که برای احیای دریاچه ارومیه و مهار گرد و غبار در خوزستان در نظر گرفته شده در مجموع بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با بیابان زدایی تعیین شده که اگر اختصاص یابد، توان سازمان جنگل ها و مراتع برای جلوگیری از بیابانی شدن اراضی بسیار خوب است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۷ میلیون هکتار کانون بحرانی بیابانی در کشور وجود دارد، اظهار داشت: برای هر هکتار بیابان زدایی، ۲ میلیون تومان اعتبار نیاز است بنابراین مساحتی که می توان بیابان زدایی کرد، بستگی کامل به میزان اعتبارات دارد.
کارگر تصریح کرد: در سال گذشته ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای بیابان زدایی در نظر گرفته شده بود، اما تنها ۲۰ میلیارد تومان آن اختصاص داده شد و سازمان جنگل ها در مجموع توانست ۲۰ هزار هکتار بیابان زدایی داشته باشد.
وی تاکید کرد: اولویت در سال جاری برای بیابان زدایی در کانون های بحرانی استان های سمنان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، اصفهان، یزد، خوزستان، هرمزگان، ایلام و غرب استان تهران است.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *