پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خبر داد اعزام 170 مبلغ در ماه مبارک رمضان به بقاع متبرکه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خبر داد اعزام 170 مبلغ در ماه مبارک رمضان به بقاع متبرکه





۱۹ خرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۱۹

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خبر داد
اعزام 170 مبلغ در ماه مبارک رمضان به بقاع متبرکه
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: 170 مبلغ در چارچوب طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان و تابستان امسال به بقاع متبرکه استان کرمان اعزام شدند .به گزارش خبرنگار ما حجت الاسلام محمد قاسمی زاده در نشست خبری افزود: اعزام مبلغ به بقاع متبرکه طی سال جاری در استان کرمان 50 نفر افزایش یافته است. وی بیان کرد: در این طرح 96 روحانی از قم، 48 نفر از روحانیون بومی، 11 نفر از طرح مستقر و 14 نفر در قالب طرح نشاط معنوی تابستانی در استان کرمان فعالیت می کنند.
وی گفت: نماز جماعت صبح در 33 بقعه و امامزاده استان کرمان، 46 بقعه نماز جماعت ظهر و نماز مغرب و عشاء در 68 بقعه برگزار می شود. مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان افزود: جشن میلاد کریم اهل بیت امام حسن (ع) در 53 بقعه، آیین شب های قدر در 67 بقعه، 19 بقعه برپایی نمایشگاه با نگاهی به کارنامه شهید بهشتی و قوه قضائیه، کلاس های تفسیر در 26 بقعه، ترتیل خوانی در 58 بقعه و طرح نشاط معنوی در 37 بقعه استان کرمان طی ماه رمضان برگزار می شود. وی بر ضرورت احیا و ترویج مناجات خوانی در ماه رمضان اشاره و تاکید کرد: مناجات خوانی از سنت های قدیمی است. وی با بیان اینکه 51 نفر طی سال جاری در کرمان از محل نیات واقفان به کربلای معلی اعزام شدند تصریح کرد: این برنامه برای چهارمین سال متوالی توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان انجام می شود. حجت الاسلام قاسمی زاده افزود: 28 نفر از قاریان و اساتید نیز در اختتامیه مسابقات بین المللی قرآن کریم با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند و شش محفل انس با قرآن با حضور قاری مصری در مکان های مختلف برگزار شد. وی اظهار کرد: شش دوره آموزشی ویژه نخبگان قرآنی نیز توسط قاری مصری در راستای ارتقاء سطح فرهنگ قرآنی جامعه برگزار شده است. وی گفت: جمع خوانی قرآن کریم به صورت ویژه در امامزادگان و شش محفل انس با قرآن نیز با حضور قاری بین المللی از مصر در امامزاده محمد (ع) کرمان و دو محفل با قاری کشوری در امامزاده علی سیرجان، امامزاده سید احمد ساردوئیه، مصلی امام علی (ع)، امامزاده حسن مثنی، امامزاده حسین جوپار، مسجد الزهراء رفسنجان و امازاده عبدالله بردسیر برگزار می شود. وی افزود: همچنین مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف در هفته پایانی تیرماه سال جاری برگزار می شود. مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمان گفت: پنج هزار جلد قرآن کریم در اوقاف و امور خیریه کرمان خریداری شده و بزودی در این استان توزیع می شود. وی گفت: مسابقه مشکات نور نیز هر شب از سیمای مرکز کرمان با مشارکت اوقاف و امور خیریه این استان تا پایان ماه مبارک رمضان پخش می شود. حجت الاسلام قاسمی زاده با اشاره به برگزاری طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه استان کرمان افزود: این طرح در سال جاری روز شهادت حضرت علی (ع) و شام غریبان آن حضرت در بقاع متبرکه این استان تدارک دیده شده است. وی بیان کرد: ایستگاه های همه واقف باشیم نیز در راستای ترویج فرهنگ وقف در بقاع متبرکه برپا می شود. وی برنامه افطاری های ساده را از دیگر برنامه های اوقاف و امور خیریه استان کرمان ذکر کرد و گفت: هدف ما از برگزاری برنامه افطار ساده آشنا کردن مردم با ساده زیستی و بیزاری از روحیه تجمل پرستی است. مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان افزود: راه اندازی خیمه های معرفت با برنامه های مختلف از جمله مشاوره، صحت قرائت نماز و غیره در جشن ولادت امام مجتبی (ع) در شب و روز ولادت آن حضرت برگزار می شود. وی گفت: طرح نشاط معنوی نیز با تدریس سه کتاب با متون آموزشی تدریس، برنامه مهارت های زندگی در حوزه های مختلف، حفظ موضوعی قرآن کریم، اردوهای مختلف فرهنگی و تفریحی و امامزاده شناسی برگزار می شود. وی اظهار کرد: همچنین طرح رحله دو با همکاری برخی موسسات قرآنی از اول تابستان سال جاری به مدت 60 روز در حال اجراست. حجت الاسلام قاسمی زاده افزود: 13 هزار نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم که از سال 91 آغاز شد و تاکنون ادامه دارد شرکت کرده اند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *