پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | هشتمین نقاشی «بنکسی» در لندن

هشتمین نقاشی «بنکسی» در لندن





هشتمین نقاشی «بنکسی» در لندن

۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۰۹

سری نقاشی‌های دیواری «بنکسی» هنرمند ناشناس، در خیابان‌های لندن همچنان اضافه می‌شود و او اخیراً در هشتمین اثر خود با موضوع حیوانات، یک کرگدن را به تصویر کشیده است.

به گزارش پیام ما به نقل از ایسنا، بنکسی پنجم آگوست اولین اثر از مجموعۀ حیوانات خود را در نزدیکی پل کیو در جنوب غربی لندن رونمایی کرد. این قطعه که به‌صورت استنسیل خلق شده است، بزی را به تصویر کشیده که صخره‌هایی در زیر پای آن درحال ریختن هستند. او روز بعد، دومین تصویر از مجموعۀ حیوانات را در صفحۀ اینستاگرام خود منتشر کرد. این‌بار دو فیل بر دیواری واقع در چلسی، که از پنجره‌های بسته‌شده به یکدیگر نگاه می‌کنند و خرطوم‌هایشان را به طرف یکدیگر دراز کرده‌اند و به‌دنبال آن طرح‌هایی از میمون‌ها، گرگ، پلیکان و گربه و همچنین آثار هنری پیراناها در مناطق مختلف لندن ظاهر شده‌اند.
هشتمین و جدیدترین طرح گرافیتی او از یک کرگدن در چارلتون، در جنوب شرقی لندن، در کنار یک ساختمان قرار دارد و طوری طراحی شده است که گویی حیوان درحال بالارفتن از یک ماشین پارک‌شده است.
روز یکشنبه، این هنرمند خیابانی تأیید کرد که طرح آکواریوم پیراناها روی یک کیوسک نگهبانی پلیس در شهر لندن ظاهر شده است. پس از رونمایی از طرح پیرانا، موانعی در اطراف آن قرار گرفت و افسران پلیس شهر برای بررسی این قطعه حاضر شدند. مقامات محلی اعلام کردند که این اثر به مکان امن منتقل شده است.
به نظر می‌رسد این مجموعه درحال تکمیل‌شدن باشد و باید منتظر ماند و دید آیا این مجموعه ادامه دارد و چه حیوانی بر دیوارهای کوچه و خیابان‌های لندن نقش می‌بندد. همچنین گمانه‌زنی‌های متفاوتی دربارۀ مضمون این آثار هنری در فضای مجازی مطرح می‌شود.
«بنکسی»، هنرمند گرافیتی‌کار اهل بریستول است که با نقاشی‌های دیواری و هنر گرافیتی اعتراضی خود، شهرت جهانی دارد؛ بااین‌حال، هنوز هویت اصلی او فاش نشده است.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

،





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر