درگذشت یک هنرمند پیشکسوت موسیقی ایرانی

درگذشت یک هنرمند پیشکسوت موسیقی ایرانی





درگذشت یک هنرمند پیشکسوت موسیقی ایرانی

۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۰۸

سید عباس معین عباسی مشهور به طباطبایی از هنرمندان پیشکسوت عرصه موسیقی ایرانی روز هفدهم مرداد در ۸۸ سالگی در اصفهان دار فانی را وداع گفت.

به گزارش پیام ما به نقل از مهر، علی سعیدی خواننده موسیقی ایرانی ضمن تایید خبر درگذشت این هنرمند، درباره پیشینه فرهنگی هنری مرحوم طباطبایی توضیح داد: سید عباس معین عباسی مشهور به طباطبایی از نابینایان فعال در عرصه موسیقی بود که در سن ۱۶ سالگی بر اثر تشخیص و داروی نادرست نابینا شد. این هنرمند بعد از این اتفاق بود که تلاش کرد با ورود به دنیای موسیقی مسیر جدیدی را برای خود باز کند و پس از فراگیری نوازندگی چند ساز ایرانی و کسب مهارت‌های لازم در این زمینه خود به عنوان معلم موسیقی فعالیت‌هایش را ادامه داد و حتی در این زمینه آموزشگاهی را نیز دایر کرد و در آن به هنرجویان نابینا موسیقی آموزش داد و از آنها برای اجراهای مختلف موسیقایی استفاده کرد.

 

او افزود: مرحوم طباطبایی از شاگردان هنرمندان مطرحی در موسیقی ایرانی از جمله حسینعلی وزیری‌تبار، رشیدی، منوچهری و هوشنگ ظریف و فارغ التحصیل هنرستان ملی موسیقی بود. در حوزه نوازندگی سازهایی چون ویولن، اُرگ، آکاردئون، فلوت و تمبک به عنوان مدرس فعالیت می‌کرد. این در حالی بود که خسرو چناریان (نوازنده ویولن) و علیرضا افتخاری و نصرالله معین از جمله شاگردان او در عرصه موسیقی بودند.

 

به گفته سعیدی، مرحوم سید عباس معین طباطبائی از سال ۱۳۴۰ آموزشگاهی در پاساژ شکری اصفهان با عنوان باربد افتتاح کرد و بعد از دوره‌ای وقفه مجددا فعالیت آموزشگاه را از سال ۱۳۷۰ تا اواخر دهه ۸۰ ادامه داد.

 

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر