پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | فرهاد مشیری، نقاش ایرانی، درگذشت

فرهاد مشیری، نقاش ایرانی، درگذشت





فرهاد مشیری، نقاش ایرانی، درگذشت

۲۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۴۳

فرهاد مشیری نقاش سرشناس ایرانی در ۶۱ سالگی از دنیا رفت.

به گزارش پیام ما به نقل از ایران آرت، مشیری از جمله هنرمندان به‌نام ایرانی بود که آثارش مورد توجه بسیاری از مجموعه‌داران غربی و اروپایی قرار گرفته و اهالی خاورمیانه نیز پیگیر آثار او هستند. او جزو هنرمندانی بود که در سال ۲۰۰۸ در حراج کریستیز دبی قیمت اثرش از یک میلیون دلار عبور کرد.

 

مجموعه‌های «هیبرید» و «دختران ایران» این هنرمند از اعتباری جهانی برخوردار است. عکس‌های او در کلکسیون دوچه بانک، کلکسیون فرجام و موزه هنر معاصر بریستول نگهداری می‌شود. همچنین او نمایشگاه‌های انفرادی متعددی را در تهران، نیویورک، لندن، پاریس، موناکو، ریو د ژانیرو، دوبی و چندین شهر دیگر جهان برگزار کرده‌ است.

 

نقاشی مشیری
 

این هنرمند در سال ۱۳۴۲ در شیراز به دنیا آمد و به واسطه پدرش که یکی از سرمایه‌داران شیراز و صاحب چند سینما بود و البته استعدادی که داشت، از دوران نوجوانی به هنر و بخصوص سینما علاقه‌مند شد.

 

خودش دراین‌باره می‌گوید: «۱۵ سال در شیراز بودم. پدرم در شیراز صاحب سینما بود و من با سینما بزرگ شدم. اوایل تصمیم داشتم معمار شوم. در دوره دبیرستان، معلم هنرم گفت: حالا چقدر عجله داری، دو سال برو دانشگاه هنر و بعد معماری بخوان. من هم چون شاگرد حرف گوش کنی بودم به دانشگاه هنر رفتم.»

 

نقاشی مشیری 2
 

مشیری کم‌کم به سمت طراحی و نقاشی گرایش پیدا کرد و عشق و علاقه‌اش به هنر و داشتن مهارت نسبی او در طراحی همراه با تشویق‌های پدر سبب شد تا این مسیر را به صورت جدی ادامه دهد.

 

این هنرمند امروز، بیست‌وهفتم تیرماه، در ۶۱ سالگی چشم از جهان فرو بست. همسر او شیرین علی‌آبادی، عکاس حرفه‌ای بود که در سال ۱۳۹۷ از دنیا رفت.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

، ،





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر