پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | وداع با قاسم هاشمی‌نژاد

وداع با قاسم هاشمی‌نژاد





۱۶ فروردین ۱۳۹۵، ۲۳:۴۰

وداع با قاسم هاشمی‌نژاد

مراسم بدرقه و وداع با قاسم هاشمی‌نژاد از مقابل منزل این نویسنده و منتقد فقید برای خاک‌سپاری پیکر او در بهشت زهرا (س) برگزار شد.
صبح روز یکشنبه 15 فروردین‌ماه مراسم بدرقه قاسم هاشمی‌نژاد با حضور آشنایان و تعدادی از اهل فرهنگ و هنر از مقابل منزل او در خیابان بهار برگزار شد. البته پیکر هاشمی‌نژاد در بهشت زهرا (س) بود بنابراین حاضران ساعتی در مقابل منزل او گرد هم آمدند و به بازماندگانش تسلیت گفتند. آن‌ها در ادامه برای خاک‌سپاری پیکر این نویسنده و منتقد به بهشت زهرا (س) رفتند.
یونس تراکمه، احمد پوری، علیرضا رئیسیان، شهاب مقربین، محمود معتقدی، اسدالله امرایی و علی‌اکبر شیروانی (تدوین‌گر کتاب گفت‌وگوهای قاسم هاشمی‌نژاد) از حاضران در مراسم بدرقه هاشمی‌نژاد بودند.
قاسم هاشمی‌نژاد از روز دوم فروردین‌ماه به علت عفونت ریه در بیمارستان شریعتی تهران بستری بود و 13 فروردین‌ماه درگذشت.
هاشمی‌نژاد متولد سال 1319، نویسنده، منتقد و روزنامه‌نگار بود. او از دهه 40 در مطبوعات نقد می‌نوشت و در سال 1358 رمان پلیسی «فیل در تاریکی» را منتشر کرد.
نمایش منظوم اثر تی. اس. الیوت (تهران: نشر مرکز)، بشنو، آدمک! از ویلهلم رایش (تهران: انتشارات کتاب ایران – چاپ دوم: انتشارات نیلوفر)، خوابگران از ریموند چندلر (تهران: انتشارات کتاب ایران) و من منم: کتابی درباره خودکاوی اثر راتان لعل، از آثار ترجمه‌ای او است.
همچنین خیر النساء، سیبیّ و دو آینه، رساله در تعریف و تبیین و طبقه‌بندی قصه‌های عرفانی، سرود رستگاری و در ورق صوفیان از دیگر آثار قاسم هاشمی‌نژاد هستند

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *