پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | کودکان، قربانیان بی‌تقصیر حملات اسرائیل

صهیونیست‌ها تاکنون بیش از ۴۶۳۰ کودک را به‌شهادت رسانده‌اند

کودکان، قربانیان بی‌تقصیر حملات اسرائیل





کودکان، قربانیان بی‌تقصیر حملات اسرائیل

۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۲۲:۱۶

یونیسف گزارش داده است که تا روز ۲۲ آبان، بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ کودک در غزه مفقود شده‌اند که ممکن است زیر آوار ساختمان‌ها مجروح یا کشته شده باشند. اگرچه برخی کمک‌های انسان‌دوستانه مانند آب بسته‌بندی‌شده و سوخت به نوار غزه رسیده است، اما بنابر اعلام یونیسف به‌دلیل کمبود سوخت در نوار غزه، از روز ۲۵ آبان‌ماه، پمپ‌های آب از کار افتاده‌اند و تصفیهٔ فاضلاب و جمع‌آوری پسماند نیز انجام نمی‌شود و همین موضوع، این منطقه را با تهدیدهای بهداشتی خصوصاً برای کودکان و زنان روبه‌رو کرده است.  «احمد جبریل»، سخنگوی هلال‌احمر غزه روز یکشنبه در شبکهٔ الجزیره گفت: «ترس از قحطی و شیوع بیماری‌های همه‌گیر در نوار غزه وجود دارد. با سردی هوا و بارندگی، نیاز به مواد لازم برای ایجاد دمای مناسب و سازگاری با وضعیت افزایش یافته است. وضعیت انسانی دشوارتر و بازار محلی کاملاً تخلیه شده است.» 

 

اما پس از ضرب‌الاجل یک‌ساعتهٔ اسرائیلی‌ها برای تخلیهٔ فوری بیمارستان «شفاء» غزه در روز شنبه، تصاویر کودکان نارس که در دستگاه‌های این بیمارستان به‌سر می‌بردند، در شبکه‌های خبری منتشر شد. ۳۱ کودک نارس از دستگاه‌های این بیمارستان جدا شده بودند و باید هرچه سریع‌تر به بیرون بیمارستان منتقل می‌شدند. جبریل اعلام کرد که این کودکان از بیمارستان شفاء خارج شده‌اند و مقدمات برای انتقال آنها از گذرگاه رفح به کشور مصر درحال انجام است. این درحالی‌است که پیش‌ازاین نیز وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده بود که به‌دلیل کمبود دستگاه، در بعضی بیمارستان‌های غزه هر دو کودک نارس در یک دستگاه بستری شده‌اند. 

 

با وجود صدور قطعنامهٔ ۲۷۱۲ سازمان ملل متحد مبنی‌بر آتش‌بس فوری اما اسرائیل کماکان حملات خود را ادامه داده است و بخشی از شمال نوار غزه را به محاصرهٔ کامل خود درآورده است. تصاویر کودکان جان‌باخته و مجروح فلسطینی به‌صورت روزانه در رسانه‌ها منتشر می‌شوند که خشم جهانی دربارهٔ اقدامات اسرائیل را برانگیخته است. بااین‌حال، هنوز آتش جنگ در غزه خاموش نشده است و هر روز کودکان بیشتری کشته و مجروح می‌شوند یا آنکه والدین خود را از دست می‌دهند. 

 

حق پایمال‌شدهٔ کودکی

کار کودک تصویر توسعه نیافتگی است

یک‌سوم کودکان در معرض کمبود شدید آب

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *