پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میزخبر

میزخبر





۱۵ خرداد ۱۳۹۵، ۲۱:۴۸

آیت الله مصباح یزدی:
روزی خواهد رسید که برخی بگویند «اگر امام به جای انقلاب، مذاکره کرده بود این همه انسان کشته نمی‌شد و شاهد تحریم‌ نبودیم»
انتخاب نوشت: آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه برخی‌ها می‌گویند چون ولایت فقیه در اصول و فروع دین جایی ندارد آن را نفی می‌کنند اضافه کرد: روزی می‌رسد که برخی مسؤولان کشور پیدایش انقلاب اسلامی را کاری اشتباه خواهند خواند. وی اضافه کرد: زمانی خواهد آمد که برخی‌ها بگویند «اگر امام خمینی (ره) به جای اینکه انقلاب کرده و فریاد مرگ بر شاه را در سراسر کشور طنین‌انداز می‌کرد مذاکره کرده بود این همه انسان کشته نمی‌شد و شاهد تحریم‌های سخت نبودیم».
سیداحمد خاتمی:
کسانی که دم از امام می زنند اما از رهبر انقلاب بریده اند واقفیه مدرن هستند
انتخاب نوشت: امام جمعه موقت تهران گفت: کسانی که دم از امام می زنند اما از مقام معظم رهبری بریده اند واقفیه مدرن هستند، عشق به امام راحل و همراهی با مقام معظم رهبری جدایی ناپذیر هستند.
سید حسن خمینی در شبکه یک:
نمی توانیم هیچ تفکری را اگر مردم نمی خواهند در کشور حاکم بکنیم
انتخاب نوشت: یادگار امام با حضور در برنامه نگاه یک تلویزیون به تحلیل انقلاب و ابعاد مختلف زندگی امام خمینی (ره) پرداخت. گزیده سخنان سیدحسن خمینی در زیر می آید: برخی میگویند من متولد نجفم، اما من متولد قم هستم و گاهی ته لهجه ی قمی من مشخص می شود/ {خطاب به مجری} بالاخره ناپرهیزی کردید و بعد از سال ها ما را به تلویزیون دعوت کردید/ {خطاب به مجری} به قول اقای روحانی، یک حمله ی گاز انبری به شما کردم، جا زدید/ دین فقط حجاب و نماز و روزه نیست، دین رعایت حق الناس است، دین عدم وجود فقر در جامعه است، دین اجازه یافتن افراد جامعه براى سخن گفتن آزادانه است./ ممنوع التصویر کردن و ممنوع البیان کردن کسی مسخره کردن خودمان است/ عده اى که در انقلاب نقشى نداشتند، وقتى پلو را آوردند سر سفره نشستند. البته سفره انقلاب متعلق به همه است، اما جا را براى بقیه تنگ نکنند/ نمی توانیم هیچ تفکری را اگر مردم نمی خواهند در کشور حاکم بکنیم / مقام معظم رهبری خلف شایسته امام هستند و انشاالله سایه ایشان بر سر همه ما مستدام باشد/ انشالله شاهد صداوسیمای بازتر و بهتری باشیم.
امام جمعه مشهد:
عده‌ای که از امام دم می‌زنند می‌خواهند ایشان را شخصیتی تاریخی جلوه دهند
انتخاب نوشت: سید احمد علم الهدی در خطبه دوم نماز جمعه مشهد مقدس اظهار داشت: عده‌ای تلاش دارند امام را در یک هاله تاریخی و اساطیری حفظ کنند و در این آئین امام را نشان دهند و می‌گویند امام مخصوص زمانی بود و تحولات زمانه، زندگی اجتماعی و سیاسی ما را در جهت دیگری قرار داده است و عده‌ای سعی می‌کنند تحت عنوان حتی عشق به امام این تصویر را نشان دهند و این بزرگترین خیانت به امام است.
علی مطهری:
اگر اعتبارنامه مینو خالقی در مجلس بررسی می‌شد، رأی مثبت می‌دادم
انتخاب نوشت: علی مطهری نماینده تهران در مجلس دهم در یک مناظره گفت: اگر اعتبارنامه خانم خالقی در مجلس بررسی می‌شد من به ایشان رأی مثبت می‌دادم به خاطر اینکه یک خانمی که متدین و معتقد به حجاب است و خودش هم پژوهشگر قرآن است اگر جایی اشتباه کرده و یک‌بار، دو بار، سه بار جایی بی‌حجاب هم بوده اشکال ندارد؛ الآن آمده اصلاح کرده، معتقد به حجاب است و سیره‌اش سیره یک زن مسلمان و مؤمن است و ما حق اینکه آبروی او را ببریم نداریم.
امام جمعه اصفهان:
در کشور اصلاح‎طلب و اصول‎گرا نداریم، بلکه ضد انقلاب و انقلابی داریم
انتخاب نوشت: آیت‎الله سیدیوسف طباطبایی‎نژاد در خطبه‎های این هفته نماز جمعه اصفهان گفت: رهبر معظم انقلاب سال گذشته فرمودند که امام(ره) یک اصولی دارد که نباید آن اصول فراموش شود، امام مثل هر مرد الهی، یک محکمات و یک متشابهاتی دارد، همچون قرآن است، امام امت هم در انقلاب محکماتی دارد که بارها آن را تکرار کرده است که اگر کسی این محکمات را نپذیرد انقلابی نیست، ما در کشور دو گروه اصلاح‎طلب و اصول‎گرا نداریم، بلکه دو گروه ضد انقلاب و انقلابی داریم که اگر این محکمات امام(ره) را بپذیریم، انقلابی هستیم.
حدادعادل:
این تحریف امام است که آدم دم از امام بزند، اما با ولی فقیه حاضر مخالفت کند
انتخاب نوشت: غلامعلی حدادعادل در ویژه‌برنامه رحلت امام خمینی(ره) که از شبکه سوم سیما پخش شد، در خصوص موضوع تحریف امام(ره)، اظهار داشت: لازم نیست فردی برای تحریف فکر یک شخصیت با او مخالفت داشته باشد، ممکن است احترام ظاهری هم صورت گیرد، اما راه دیگری انتخاب کند، یعنی کسانی در جامعه بودند که در زمان خود امام هم حرف‌های ایشان را قبول نداشتند،‌ اما جرأت نمی‌کردند اظهار کنند. وی افزود: وقتی می‌خواستند رأی مردم را داشته باشند،‌ یاد امام(ره) می‌افتادند و ما بعد از ارتحال امام(ره) مکرر با این بازی روبه‌رو بودیم، یعنی برخی‌ها هر وقت کم می‌آوردند یاد امام(ره) می‌افتادند. هر وقت می‌دیدند با مخالفت با فکر امام(ره) به قدرت می‌رسند، مخالفت می‌کردند و هرجایی هم که لازم بود از امام(ره) دم می‌زدند تا به قدرت برسند و این همان عدم صداقت و شفافیت است.
فرمانده کل سپاه:
تهدیدات نرم فرهنگی، تهدیدات واقعی برای انقلاب اسلامی هستند
ایسنا نوشت: سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری با تاکید بر اینکه تهدیدهای نظامی و امنیتی کم خطرترین تهدیدات برای انقلاب و نظام اسلامی به‌شمار می‌روند، گفت: «تهدیدات نرم فرهنگی»، تهدیدات واقعی برای انقلاب اسلامی هستند.
امام جمعه موقت کرمان:
امام خمینی(ره) مردم را نسبت به حقوق خود آگاه ساختند
فارس نوشت: حجت الاسلام عربپور امام جمعه موقت کرمان گفت: امام خمینی(ره) با بیانیه‌ها و سخنرانی‌ها، مردم را از حقوق از دست رفته خود آگاه ساختند.
زاهدی:
اختلاف‌سلیقه در فراکسیون ولایت منجر به تشکیل زیرفراکسیون می‌شود
ایلنا نوشت: محمد مهدی زاهدی عضو فراکسیون ولایت در مجلس دهم با بیان این‌که لاریجانی تنها گزینه برای ریاست مجلس و همچنین ریاست این فراکسیون بود، گفت: در فراکسیون ولایت هم اختلاف‌سلیقه‌ وجود دارد و شاید در آینده همین مسئله، منجر به تشکیل یک زیرفراکسیون شود.
آلن ایر:
کابینه بعدی آمریکا به توافق هسته‌ای احترام می‌گذارد
ایسنا نوشت: با وجود اظهارات دونالد ترامپ نامزد ریاست جمهوری آمریکا درباره ضرورت مذاکره دوباره توافق هسته‌ای ۱+۵ با ایران، سخنگوی فارسی‌زبان وزارت امور خارجه آمریکا می‌گوید کابینه آتی آمریکا به توافق هسته‌ای احترام خواهد گذاشت. آلن ایر، سخنگوی فارسی‌زبان وزارت امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری ترند آذربایجان،‌ گفت: تا زمانی که ایران به تعهدات خود در برجام عمل کند و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به راستی‌آزمایی خود ادامه دهد که ایران چنین کاری را انجام می‌دهد تفسیر اینکه چرا کابینه بعدی توافقی که مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای می‌شود را کنار بگذارد، دشوار است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر