پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۲۱

تالاب جازموریان رو به نابودی است
فرماندار رودبار جنوب با اشاره به خشکسالی های چند سال گذشته گفت: تالاب جازموریان که سال ها منبع تولید علوفه جنوب و شرق کشور بود، رو به نابودی است. به گزارش ایرنا عطاء الله ناوکی در دیدار سران طوایف و مردم بخش جازموریان با استاندار کرمان که در شهر زهکلوت برگزار شد افزود: بخش جازموریان با 54 هزار نفر یکی ار بخش های مستعد استان کرمان است. وی تصریح کرد: شغل مردم این بخش کشاورزی و دامداری است و بیشتر مردم از تالاب جازموریان امرار معاش می کردند که امروز با بی آبی و خشکسالی دست و پنجه نرم می کند. وی با بیان این که جازموریان سال ها به عنوان انبار علوفه کشور مشهور بود بیان کرد: وجود سدهای متعدد در بالادست هلیل رود باعث شده که حق آبه این تالاب رها سازی نشود و امیدواریم استاندار کرمان این موضوع را رسیدگی کند. فرماندار رودبار جنوب گفت: 48 درصد روستاهای شهرستان از آب آشامیدنی سالم بی بهره هستند و امیدواریم نگاه ویژه استاندار مشکلات این روستاها را حل کند.

کلید نجات تالاب جازموریان رودبار در هیئت دولت
استاندار کرمان گفت: تالاب جازموریان نسبتاً کم‌آب شده است که باید فکری برای نجات آن صورت گیرد، با وجود اینکه این طرح ملی است باید این مشکل در سطح هیئت دولت مطرح شود. به گزارش فارس رزم‌حسینی افزود: به زودی احتمالاً‌ این کار را خواهیم کرد و وزیران مرتبط را به جازموریان دعوت می‌کنیم تا از نزدیک مشکلات این منطقه را بررسی کنند. استاندار کرمان ابراز داشت: باید طرحی را ارائه دهیم تا جازموریان را نجات دهیم، البته همه ما می‌دانیم که این مشکل به دلیل خشکسالی مانند ارومیه و مکان‌های دیگر اتفاق افتاده است. وی اظهار داشت: با ابراز تأسف به دلیل 15 سال خشکسالی که در کشور صورت گرفته، این مصیبت به وجود آمده است و باید برای برون‌رفت از این مشکل با حضور وزیران مربوطه تدبیری اتخاذ کنیم و بودجه خاصی را برای جازموریان در نظر بگیریم. وی با اشاره به عملکرد حوزه بهداشت و درمان در این منطقه بیان داشت: در این حوزه اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است که امروز تکمیل‌تر شد و مقرر گردید تا پایان سال تمهیدات لازم برای خدمت‌رسانی بیشتر به مردم در حوزه بهداشت و درمان صورت گیرد.

ابلاغ 6000 میلیارد ریال بودجه به استان کرمان
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: سرجمع بودجه ابلاغی به استان حدود شش هزار میلیارد ریال است که تاکنون یکهزار و 670 میلیارد ریال تخصیص داده شده است. به گزارش ایرنا جعفر رودری در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان افزود: همچنین اعتبارات استانی و الزامات در 56.5 درصد، نفت و گاز 33 درصد و طرح های استانی ویژه 33 درصد اختصاص داده و در مجموع نقدینگی در حد 30 درصد به خزانه استان کرمان واصل شده است. وی با بیان اینکه ابلاغ بودجه به استان کرمان دیر انجام شده است بیان کرد: بلافاصله پس از ابلاغ بودجه، توزیع آن آغاز شد و ضمن ابلاغ به شهرستان ها و دستگاه ها، موافقت نامه ها در حال مبادله است و مشکلی در این زمینه نداریم. وی گفت: در ارتباط با بحث های هزینه ای در سال 93 عملکرد حقوق حدود یکهزار و 450 میلیارد ریال بوده و مصوب امسال حدود یکهزار و 480 میلیارد ریال است.

استقرار دبیرخانه مراکز همکار با سازمان جهانی بهداشت در کرمان
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: دبیرخانه کلیه مراکز همکار با سازمان جهانی بهداشت در کرمان مستقر شده است. به گزارش ایسنا دکترعباس پرداختی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان کرمان تنها استانی است که چهار دانشکده علوم پزشکی دارد. وی با اشاره به اینکه بیمارستان‌های افضلی‌پور، شفا، باهنر، و بهشتی از بیمارستان‌های مهم کرمان می‌باشند افزود: به علاوه کلینیک ثامن‌الحجج، جوادالائمه و بعثت نیز نقش بسیار مهمی در درمان استان ایفا می‌کنند بطوریکه هم اکنون تمرکز بیماران شیمی درمانی در کلینیک جوادالائمه است ضمن اینکه این مرکز دارای آزمایشگاه ایدز نیز می‌باشد. پرداختی بیان کرد: مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از 14 مرکز به 21 عدد رسیده است، همچنین دارای دو پژوهشکده مصوب هستیم که پژوهشکده آینده پژوهی نهایی شده و بزودی ابلاغ خواهد شد. وی ادامه داد: پژوهشکده علوم دندانی نیز تا سال آینده تصویب می‌شود که بدین ترتیب در کنار دانشگاه علوم پزشکی، پژوهشگاه علوم پزشکی را هم خواهیم داشت. معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: جمعیت کارکنان تحت پوشش ما 10 هزار نفر است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *