پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | پیشنهاد پزشکی

پیشنهاد پزشکی





۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۵۰

برای درمان زخم های دهان چه کنیم؟
استفاده از قرص های Bکمپلکس می تواند گزینه خوبی باشد، اما می توانید با استفاده از این روش های خانگی ساده روند درمان زخم های دهانی را سریع تر کنید. حداقل سه تا چهار بار در روز دهان تان را با آب نمک شستشو دهید. کافیست مقداری نمک را با آب گرم مخلوط کنید. اجازه دهید این مخلوط کمی در دهان بماند. عفونت را به تدریج درمان می کند این کار را بعد از هر وعده غذایی انجام دهید. فراموش نکنید که آب نمک را قورت ندهید. به طور منظم روی زخم عسل گذاشته و اجازه دهید کمی بماند بعد آن را بیرون بریزید. با انجام این کار زخم به تدریج بهبود پیدا می کند.همچنین برگ ریحان خواص شگفت انگیزی داشته و باعث بهبودی سریع تر زخم های دهانی می شود. مقداری برگ ریحان را به همراه آب گرم جویده و این کار را سه بار در روز تکرار کنید یا کمی روغن کرچک روی محل زخم بگذارید تا زخم ها درمان شوند.

زنجبیل، داروی ضد کلسترول
مصرف زنجبیل می‌تواند کلسترول خون را کاهش دهد و به صورت قوی به عنوان یک داروی ضد‌اعتیاد به مرفین عمل کند. زنجبیل، حرکات روده‌ باریک و ب i ‌ویژه کولون را کاهش می دهد و در درمان سندروم روده تحریک پذیر (IBS) نوع اسهالی می تواند موثر باشد. در بیمارانی‌ که به آرتروز غیرالتهابی مبتلا بودند، از زنجبیل استفاده شده و درد بیماران و ناتوانی آنها کاهش یافته است. در زنانی که خونروی دوران عادت‌ ماهانه ‌شان زیاد بوده است، زنجبیل مصرف‌ شده و در‌ طی سه‌ دوره قاعدگی، میزان خونروی به‌ مقدار زیادی کاهش یافته است. تعدادی از مبتلایان به دیابت نوع دو، که ازنجبیل استفاده کردند قند‌خون شان به طور محسوسی کاهش داشته است. مصرف زنجبیل می تواند کلسترول خون را کاهش دهد و به صورت قوی به عنوان یک داروی ضد‌اعتیاد به مرفین عمل کند. زنجبیل در درمان آلزایمر نیز به‌ کار رفته و اثرات خوبی گزارش‌ شده است. این گیاه در اسهال و استفراغ‌های ناشی‌ از رتروویروس نیز مصرف‌ شده و نتایج خوبی به‌ دست آمده است.

ماهی بخورید تا سرطان روده بزرگ نگیرید
حذف گوشت قرمز و استفاده از رژیم غذایی گیاهی که شامل ماهی است عامل اصلی برای جلوگیری از سرطان روده بزرگ است. با توجه به یک مطالعه هفت ساله، احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ در افراد پسکیترینیسم یا ماهی خوار (گیاه خوارانی که هیچ گوشتی جز گوشت دریایی مانند ماهی مصرف نمی کنند) در مقایسه با افرادی که از رژیم های غذایی همه چیز خوار استفاده می کنند، ۴۳ درصد کمتر است. براساس آمار جامعه سرطان آمریکا، سرطان روده سومین نوع سرطان شایع و سومین علت عمده مرگ و میر بیماران سرطانی است. این بیماری به دلیل احتمال بالای مرگ در مراحل اولیه، بسیار خطرناک است و تشخیص آن در مراحلی که خطر کمتری دارد بسیار دشوار استاسیدهای چرب امگا-۳ ممکن است دلیل اصلی کاهش خطر سرطان در گروه ماهی خوار است. سرطان روده به دلیل رشد غیرطبیعی سلول‌ها اتفاق می‌افتد که می توانند به بافت‌های دیگر بدن حمله کنند یا در آنها تکثیر یابند. علائم این بیماری می تواند مواردی همچون کاهش وزن و خستگی همیشگی باشد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر