پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۰ خرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۴۴

طرح جامع فرهنگی شهر کرمان در حال تدوین است
سرپرست شهرداری کرمان گفت: طرح جامع فرهنگی شهر کرمان توسط معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری در حال تدوین است. به گزارش خبرگزاری فارس ، علی بابایی در آیین اختتامیه جشنواره‌ استانی شهر فرهنگ در بخش‌های فیلم کوتاه، انیمیشن و عکس که در تالار خانه شهر و با حضور اعضای شورای اسلامی شهر کرمان، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان، رئیس حوزه‌ی هنری شهر کرمان و رئیس انجمن عکاسان ایران برگزار شد با تشکر از همه‌ کسانی که در برپایی این اقدام فرهنگی تلاش کرد. سرپرست شهرداری کرمان گفت: تلاش این عزیزان امروز به ثمر نشسته و ما شاهد علاقه درخواست شرکت‌کنندگان برای برگزاری دومین دوره‌ این جشنواره هستیم. وی از افتتاح موزه‌ فرهنگ و تاریخ کرمان در مدرسه حیاتی در روز فرهنگ و ادب خبر داد و اظهار داشت: برای افتتاح موزه‌ فرهنگ و تاریخ کرمان طی سال گذشته زحمت شبانه‌روزی فراوانی کشیده شده‌است. سرپرست شهرداری کرمان خاطرنشان کرد: شهرداری سیاست‌گذاری‌های شورا در زمینه مباحث فرهنگی شهر را پیگیری می‌کند و شورای شهر مصوبات خوبی داشته و در همین راستا ساخت دو فرهنگ‌سرای جدید در شهر کرمان آغاز می‌شود.

مسوول دبیرخانه کانونهای مساجد و خبرگزاری شبستان کرمان دعوت حق را لبیک گفت
مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد و خبرگزاری شبستان استان کرمان به دیار باقی شتافت. به گزارش ایرنا حجت الاسلام مهدی رضایی هفتم شهریور در برگشت از ماموریت اداری در مسیر مشهد مقدس حوالی دیهوک دچار سانحه رانندگی شده و روزهای اخیر در بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند بستری بود. در حالی که حجت الاسلام رضایی امروز پنجشنبه به بیمارستان پیامبر اعظم (ص) شهر کرمان اعزام شده بود در مسیر انتقال و شهرستان راور دچار گرفتگی تنفس شد و تلاش برای احیای وی بی نتیجه ماند و حجت الاسلام مهدی رضایی دعوت حق را لبیک گفت.
تحریریه روزنامه پیام ما ضایعه درگذشت این خادم فرهنگی و تلاشگر عرصه قرآن و عترت را به جامعه فرهنگی استان بویژه خانواده داغدار آن مرحوم تسلیت می گوید.

افتتاح بیمارستان رودبار طی 4 ماه
فرماندار رودبار جنوب گفت: پیگیری می‌کنیم که حداقل طی مدت چهار ماه آینده بیمارستان رودبار با تجهیزات کامل افتتاح شود. به گزارش فارس عطاءالله ناوکی اظهار کرد: این شهرستان با جمعیتی بالغ بر 120 هزار نفر فاقد بیمارستان است و مردم برای درمان به شهرستان‌های جیرفت و کهنوج مراجعه می‌کنند. فرماندار رودبار جنوب بیان کرد: با پیگیری به‌عمل آمده در راستای خدمات‌رسانی به مردم از طریق اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان با پیمانکار بیمارستان صحبت شد و مطالبات گذشته‌اش را پرداخت کردیم و حدود هشت ماه است که مجددا آغاز به‌کار کرده است. ناوکی افزود: این بیمارستان در سال 86 کلنگ‌زنی شده اما کار تعطیل شده بود و با آغاز به‌کار مجدد تقریبا 95 درصد تاسیسات راه‌اندازی شده و امیدواریم تا پایان شهریور ماه تحویل دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت شود تا برای خرید تجهیزات و افتتاح بیمارستان هر چه سریعتر اقدامات لازم را به عمل آورند. فرماندار رودبار جنوب خاطرنشان کرد: پیگیری می‌کنیم که حداقل طی مدت چهار ماه آینده این بیمارستان با تجهیزات کامل افتتاح شود و در اختیار مردم شهرستان قرار گیرد.

سال 96 پایان بی‌سوادی در استان کرمان
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: اگر همراهی استاندار، فرمانداران و … ادامه داشته باشد سال 96 سال پایان بی‌سوادی در استان خواهد بود. به گزارش ایسنا «ناصر صباحی» در شورای آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: یکی از ماموریت‌های اصلی و بنیادی آموزش و پرورش، ترویج و توسعه امر سوادآموزی و به صفر رساندن بی‌سوادی در گروه 10 تا 49 ساله کشور است. وی با اشاره به اینکه به صفر رساندن بی‌سوادی به دلیل مشکلات اقتصادی محقق نشد افزود: اما توجه دولت یازدهم و تاکید استاندار کرمان موجب شد تا سند شتاب‌بخشی به امر سوادآموزی در دستور کار ما قرار گیرد. معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: این سند به استانداری ارائه شده و پس از انجام کار نهایی مبنای سوادآموزی استان خواهد شد. صباحی سپس گفت: بر اساس سرشماری سال 90 ، استان کرمان همراه با پنج استان دیگر بیشترین جمعیت بی‌سوادی را به خود اختصاص داده‌اند، اما این آمار به صورت خود اظهاری مطرح شده است به واقعیت نزدیک نیست و باید راستی‌آزمایی و پالایش شوند تا شمار واقعی بی‌سوادان شناسایی شود.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر