پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | اجرای طرح‌های حمایتی بهزیستی

اجرای طرح‌های حمایتی بهزیستی





اجرای طرح‌های حمایتی بهزیستی

۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۴۹

داود خادمی رییس اداره بهزیستی شهرستان ری از اجرای طرح‌های حمایتی سازمان بهزیستی خبر داد و گفت کارفرمایانی که توان‌خواهان سازمان را به کار گیرند، مشمول طرح‌های حمایتی سازمان بهزیستی می‌گردند.

به گزارش پیام ما به نقل از ایرنا، داود خادمی رییس اداره بهزیستی شهرستان ری گفت : کارفرمایانی که توان‌خواهان و زنان سرپرست خانوار یا افراد بهبودیافته سازمان را به کاربگیرند، مشمول طرح‌های حمایتی سازمان بهزیستی می گردند.

او با توجه به بزرگداشت هفته بهزیستی و اقدامات انجام شده در سازمان بهزیستی گفت: یکی از اهداف و استراتژی‌های مهم سازمان بهزیستی حمایت ، توانمندسازی و بازتوانی افراد است ،چه توان‌خواهان و چه زنان سرپرست خانوار و افرادی که گرفتار آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیادهستند. ما در شهر ری ۱۶ هزار پرونده را تحت پوشش قرارداده‌ایم، ازاین تعداد تقریبا ۱۰ هزار نفر از مستمری سازمان برخوردار هستند.

خادمی با اشاره به اقدامات اخیر سازمان بهزیستی درسال گذشته، افزود: درسال گذشته ۲ اتفاق مهم رخ داد که از جمله‌ی آن برگزاری آزمون استخدامی ویژه معلولین بود و درحال حاضر نتیجه‌ی آن اعلام شده و پذیرفته‌شدگان در مرحله‌ی گزینش هستند. پنج هزار و ۷۰۰ نفر دراین آزمون شرکت داشته‌اند که از این تعداد چهارهزار و ۳۰۰ نفر جذب دستگاه‌های اجرایی خواهند شد. این آزمون استخدامی در ۴۳ سالی که از تاسیس سازمان بهزیستی درکشور می گذرد اولین‌بار در دولت شهید رئیسی برگزار گردید است.

او در ادامه خاطر نشان کرد: در حوزه‌ی اشتغال که یکی از اهداف سازمان است نیز قریب ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است که افراد واجد شرایط تحت پوشش بهزیستی می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند گردند.

داوود خادمی بیان کرد: برای عموم مردم نیز طرح‌هایی در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی درحال اجرا است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به آگاه‌سازی و پیشگیری از معلولیت‌ها در سالمندان، میانسالان و برنامه‌ی پیشگیری از معلولیت برای دانش‌آموزان و زنان سرپرست خانوار اشاره داشت. همچنین در سال جاری طرح‌های غربال گری از قبیل تنبلی چشم ، غربالگری شنوایی انجام می‌گیرد.

او افزود: درسال گذشته نیز درخصوص تنبلی چشم حدود صد وشانزده هزار کودک ۳،۶ساله مورد بررسی قرارگرفتند. در حوزه‌ی سنجش شنوایی نیز طرح غربالگری حدود ۱۰ هزار نوزاد یک روزه الی پنج تا ۶ماهه صورت گرفت.

خادمی درادامه با اشاره به طرح‌های پیش رو درسال جاری اضافه کرد: طرح جامع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ، طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان و زنان، طرح همیار مادر و کودک و طرح آگاه‌سازی زنان و دختران با تاکید بر خود مراقبتی در دستورکار اداره بهزیستی شهرستان ری در دست اجرا است و ان‌شاالله در خدمت مردم عزیز خواهیم بود.

او همچنین به بسته‌های حمایتی سازمان بهزیستی اشاره داشت و افزود: کارفرمایانی که توان‌خواه سازمان‌بهزیستی یا زنان سرپرست خانوار و افراد بهبود یافته را در مجموعه‌ی تولیدی خود به کار بگیرند حق بیمه‌ی سهم کارفرمایی را سازمان بهزیستی پرداخت می‌کند. از دیگر اقدامات سازمان دراین زمینه برای افراد معلول، پرداخت سهم بیمه‌ی معلولینی است که اقدام به صدور بیمه‌ی خودفرمایی کنند و یا معلولینی که خود اشتغالی داشته باشند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر