پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | اخذ «بارنامه شهری» الزامی برای خودروهای حمل و نقل

اخذ «بارنامه شهری» الزامی برای خودروهای حمل و نقل





اخذ «بارنامه شهری» الزامی برای خودروهای حمل و نقل

۳۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۰۴

مدیر عامل سازمان‌های حمل‌و‌نقل بار شهرداری‌های کشور از صدور بارنامه برای خودروهای ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری در راستای بالا بردن ضریب اطمینان آن‌ها و همچنین جریمه شدن افرادی که نسبت‌ به اخذ این بارنامه برای خودروی خود اقدام نکنند خبر داد.

به گزارش پیام ما به نقل از ایسنا، «سید محمدحسین سیف‌السادات» درباره صدور باربرگ‌ برای خودروهای ناوگان حمل‌ونقل بار درون‌شهری کشور گفت: عواید حاصل از صدور بارنامه شهری برای ناوگان حمل‌ونقل بار درون‌شهری ضمن ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها، صرف توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل و ترافیک در شهرها می‌شود.

او ادامه داد: فعالان ناوگان بار امانت‌دار سرمایه‌های ملی و مردمی هستند و چنان‌چه خسارتی وارد شود، اموال عمومی و شخصی هدر رفته و باید برای بالا بردن ضریب اطمینان ناوگان و همچنین رانندگان، اصالت ناوگان مشخص شده و بهترین زمان و با کیفیت‌ترین مسیر برای تحویل‌گیرنده و تحویل‌دهنده بار مشخص شود که در این راستا بارنامه شهری صادر می‌شود. به طوری که از طریق این باربرگ‌ها هم سلامت راننده برای مالک و صاحب بار مشخص می‌شود و هم اصالت و سلامت ناوگانی که بار شخص را جابه‌جا می‌کند برای شخص محرز می‌شود.

سیف‌السادات تأکید کرد: همچنین می‌توان از طریق صدور این باربرگ‌ها، در صورت وجود تخلف یا شکایاتی از راننده یا شرکت‌های حمل بار پیگیری‌های لازم را از شهرداری‌های هر شهر و یا مراجع قضایی انجام داد.

مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل‌ونقل بار شهرداری کشور گفت: براساس قوانین و مقررات پلیس راهنمایی و رانندگی، اشخاص حقیقی و حقوقی چنان‌چه نسبت به اخذ پروانه فعالیت و اشتغال و همچنین اخذ بارنامه شهری اقدام نکنند، مشمول‌ جریمه خواهند بود. از سوی دیگر رعایت این مقررات برای مالکین بار نیز اطمینان خاطر و ضمانت اجرایی ایجاد خواهد کرد، چراکه در صورت ایجاد هر مشکلی، امکان پیگیری از سوی شهرداری‌ها، شرکت‌های حمل‌ونقل بار درون‌شهری و مراجع قضایی وجود خواهد داشت.

به گفته سیف‌السادات، در حال حاضر شکایت قانونی مکتوبی در حوزه بار به اتحادیه سازمان‌های حمل‌ونقل بار شهرداری‌های کشور ارائه نشده است و چنانچه مردم اعتراضی از نحوه فعالیت شرکت‌های حمل‌ونقل بار درون‌شهری و یا رانندگان خود مالک دارای مدارک لازم داشته باشند، می‌توانند به شهرداری‌ها و متعاقبا به دستگاه قضایی مراجعه کنند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر