پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | روایت چالش‌های مهاجرت از روستا به شهر

فیلم «بچه‌های دشت» در «هنر و تجربه» اکران می‌شود

روایت چالش‌های مهاجرت از روستا به شهر





روایت چالش‌های مهاجرت از روستا به شهر

۱۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۳۷

فیلم سینمایی «بچه‌های دشت» به کارگردانی «اسماعیل مسعودی» و تهیه‌کنندگی «عباس مسعودی» (برادران اقلیدی) از ۱۳ تیر در گروه سینمایی «هنر و تجربه» اکران می‌شود.

به گزارش پیام ما به نقل از روابط‌عمومی گروه سینمایی «هنر و تجربه»، فیلم سینمایی «بچه‌های دشت» به کارگردانی اسماعیل مسعودی و تهیه کنندگی عباس مسعودی (برادران اقلیدی) با حضور بازیگرانی همچون «متین آراسته»، «بابک زرنویس‌زاده»، «شمس‌الآفاق شفیعی» و «پریسا درافشان» ساخته شده است.

در خلاصۀ داستان این فیلم آمده است: «پسربچه‌ای که از انتقال پدر معلم‌اش به روستا ناراحت است، قصد دارد با خرابکاری و اقدامات هنجارشکن داخل روستا و مدرسه، پدر و خانواده را تحت فشار قرار دهد که به شهر برگردند. اما در این مسیر اتفاقاتی می‌افتد که مانع از اهداف او می‌شود و در پایان متنبه می‌شود که پا‌به‌پای پدرش به تلاش و فعالیت ادامه دهد و راه درست را پیشه بگیرد.»

در این فیلم سعی شده است با رویکردی متفاوت در قالب ژانر کودک، به چالش‌های مهاجرت از روستا به شهر و بالعکس پرداخته شود و با لحنی کنایی علاوه‌بر پرداختن به خرده‌فرهنگ‌ها که ریشه در سنت‌های اصیل دارد، چالش‌ها و تفاوت‌های دیدگاهی نسل نو و گذشته را مورد بررسی قرار دهد.

مراسم رونمایی و اکران افتتاحیۀ این فیلم، روز دوشنبه ۱۱ تیر در پردیس سینمایی «گلستان» شیراز با حضور سازندگان اثر، هنرمندان سینما و تئاتر، مدیران و شخصیت‌های فرهنگی برگزار می‌شود و اکران آنلاین این فیلم از روز چهارشنبه ۱۳ تیر از طریق سایت «هاشور» آغاز می‌شود.

فیلم «بچه‌های دشت» در پنجاه‌ودومین دورۀ جشنوارۀ بین‌المللی فیلم رشد برگزیده و حائز دریافت دیپلم افتخار فیلم شده است.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

، ،





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر