پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | بیش از نیم قرن فعالیت در تلویزیون و رادیو

«مسعود اسکویی» درگذشت

بیش از نیم قرن فعالیت در تلویزیون و رادیو





بیش از نیم قرن فعالیت در تلویزیون و رادیو

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۳۶

«مسعود اسکویی»، مجری پیشکسوت ورزش و رادیو، از دنیا رفت.

به گزارش پیام ما به نقل از ایسنا، اسکویی مجری و مفسر قدیمی ورزش رادیو و تلویزیون به دلیل شکستگی ناحیه پا و لگن در بیمارستان لاله عمل جراحی شد و مدتی در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر پزشکان بود که امروز، دوازدهم اردیبهشت‌ماه، در ۸۵ سالگی درگذشت.
اسکویی متولد سال ۱۳۱۸ بود. به گفته خودش، ۱۵ ساله بود که متوجه شد صدای خوبی دارد: «در مدرسه برخلاف بقیۀ همکلاسی‌هایم که به انشا خواندن علاقه‌ای نداشتند، من علاقۀ شدیدی به این کار داشتم. انشا می‌خواندم، از روی کتاب فارسی می‌خواندم، برای بچه‌ها ادای گوینده‌ها را در می‌آوردم؛ حتی در خانه هم برای خانواده روزنامه می‌خواندم.» به کلاس‌های فن بیان هنرهای دراماتیک رفت. بعد از آن در سال ۱۳۴۳ کارمند بانک شد و دو سال در بانک مشغول به کار بود: «جالب است بدانید که در آنجا هم برای همکارانم روزنامه می‌خواندم.» او از سال ۱۳۴۵ به استخدام تلویزیون ملی ایران درآمد و سابقه حدودا ۵۷ سال گزارشگری و فعالیت در رادیو و تلویزیون را داشت. او از جمله گزارشگران و مفسران ورزشی بود که در رشته های مختلف از جمله والیبال سال‌ها سابقه فعالیت می‌کرد.
این پیشکسوت ورزش و رادیو دوره تخصصی گزارشگری را در B.B.C و دوره تهیه‌کنندگی را به مدت یک‌سال در تلویزیون T.D.F آلمان گذراند. اسکویی با گزارش بازی دوستانه فوتبال بین تیم‌های پرسپولیس و کویت در سال ۱۳۵۰ وارد کار گزارشگری ورزشی شد. او همچنین در سال ۱۳۷۱ در کلاس تخصصی گزارشگری فینگلی، مدرس استرالیایی، حضور یافت.
دوستداران ورزش از نسل قدیم گزارش‌های اسکویی را در برنامه ورزش از نگاه دو تلویزیون از جمله فوتبال به یاد دارند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر