پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | فرشته رضایی
فرشته رضایی

فرشته رضایی

روزنامه‌نگار

تعرفهٔ گران و غیررسمی آموزش

فرشته رضایی

۸ تیر ۱۴۰۳

تعرفهٔ گران و غیررسمی آموزش

خانواده‌های ایرانی، بهار هرسال چند نگرانی دارند که همۀ آن‌ها درخصوص افزایش تورم و هزینه‌های اساسی است. از خردادماه این نگرانی رنگ‌ جدی‌تری به خود می‌گیرد؛ ایامی که کم‌کم کارنامۀ دانش‌آموزان آماده و ارائه می‌شود و باز موسم ثبت‌نام در مدارس می‌رسد. بخش زیادی از دانش‌آموزان در مدارس دولتی که با جمعیت اشباع -بین حدود ۴۰ نفر یا بیشتر- دانش‌آموز در هر کلاس مواجه‌اند و خانواده‌ها برای ارائۀ کیفیت آموزشی بیشتر و یا دلایل دیگر اقدام به ثبت‌نام فرزندان‌شان در مدارس غیرانتفاعی می‌کنند.
آلودگی تابستانی هوا

فرشته رضایی

۵ تیر ۱۴۰۳

آلودگی تابستانی هوا

تهران شهر خودروها و ‌پارکینگ‌هاست. شهروندان تهرانی دست کم یک‌چهارم از روزهای سال را در وضعیت قرمز و شاخص آلودگی هوای بالا تجربه می‌کنند. وضعیت قرمز، سهم آنان از روزهای سال است. درحالی‌که قوانین و برنامه‌های مختلفی برای موضوع آلودگی هوا وجود دارد، دولت‌ها و مدیران شهری عزمی برای کاهش این معضل در بلندمدت ندارند.
رایگان‌کردن خدمات شهری تهران از وعده تا اجرا

فرشته رضایی

۳ تیر ۱۴۰۳

رایگان‌کردن خدمات شهری تهران از وعده تا اجرا

این روزها کاندیداهای انتخاباتی برنامه‌های مخـتلفی را برای جـذب آراء مـردمی ارائه می‌کـنند. مـهم‌تـرین آن‌هـا در خـصوص معیـشت و رفـاه و بـهـبود سبک زنـدگی شهـرونـدان اســت. باایـن‌حـال یـکـی از بـرنامه‌هـایی کـه در روزهـای اخیـر بسـیار هـم‌رسـانی شـد، موضـوع «رایگان‌شدن» خدمات بیمه برای زنان باردار، کودکان زیر ۷ سـال و نیز افراد مسن جامعه بوده است که از سـوی «علیرضا زاکانی» شهردار تهران و کاندیدای ریاست‌جمهوری ایران داده شده است.
رئیس‌جمهور آینده «قانون حمایت از معلولان» را اجرا کند

فرشته رضایی

۲ تیر ۱۴۰۳

رئیس‌جمهور آینده «قانون حمایت از معلولان» را اجرا کند

بلاتکلیفی، تنها گزینه‌ای است که روی میز حمایت از معلولان قرار دارد. بیش از ۶ سال از تصویب قانون حمایت از معلولان می‌گذرد و هنوز دولتی‌ها نتوانسته‌اند آنگونه که باید این قانون مهم را اجرایی کنند. موضوع حقوق معلولان در ایام انتخابات ریاست جمهوری نیز نادیده گرفته شده. ۶ کاندیدای حاضر در برنامه‌های خود از رفع تحریم‌ها، کاهش مشکلات اقتصادی و معیشتی، حقوق کارگران و معلمان، سیاست خارجی و... گفته اند اما «معلولان» حتی جزو سوالات مجریان برنامه‌های تبلیغاتی تلویزیون نیز نبوده است. از این رو کمپین حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس سازمان صدا و سیما، خواستار آن شد که در مناظره‌ها و سایر برنامه‌های تبلیغات انتخاباتی، از نامزدهای ریاست جمهوری درباره برنامه‌های آن‌ها در حوزه احقاق حقوق معلولان و اجرای قوانین مربوطه، سوال شود. «بهروز مروتی» فعال حقوق معلولان و مدیر این کمپین در گفت‌وگو با «پیام ما» از جزییات خواسته‌های معلولان از رئیس‌جمهور آینده، چالش‌های این حوزه و نیز وضعیت اجرای قانون حمایت از معلولان و بی توجهی دولت‌ها نسبت به آن گفت.