۳۵ سال خاطرات گالری «گلستان» در یک کتاب

۳۵ سال خاطرات گالری «گلستان» در یک کتاب





۳۵ سال خاطرات گالری «گلستان» در یک کتاب

۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۵۸

کتاب «گالری گلستان» از نشر «گهگاه»، هم‌زمان با آیین گشایش نمایشگاه «دروس، شماره۳۴» که نگاهی به ۳۵ سال فعالیت گالری گلستان است، در گالری «آرتیبیشن» رونمایی می‌شود.

به گزارش «پیام ما» به نقل از روابط عمومی نشر گهگاه، آیین رونمایی کتاب «گالری گلستان» و گشایش نمایشگاه «دروس، شماره۳۴» با تمرکز بر ۳۵سال فعالیت حرفه‌ای «لیلی گلستان»، در کسوت گالری‌دار و به بهانۀ هشتاد سالگی او برپا می‌شود.

«گالری گلستان» با نوشته‌ا‌ی از «عباس کیارستمی» آغاز می‌شود؛ روایتی از پیشنهاد «لیلی گلستان» در سال‌های دور به او. کیارستمی نوشته: «یادتان هست لیلی گلستان پیش از اینکه گالری‌دار باشد، کتاب‌دار بود؛ همان روزها بود که عکس‌های مرا دید و پیشنهاد چاپ، تکثیر و نمایش آن‌ها را داد، بی‌آنکه گالری داشته باشد. به نظرم همین پیشنهاد را عیناً به مشتریان کتابفروشی‌اش داد و به آن‌ها هم توصیه کرد از این پس به جای خرید کتاب، مشتری آثار هنری‌اش باشند. هجده، نوزده سال پیش، عکس‌های من برای اولین‌بار روی دیوار گالری گلستان بالا رفت و امروز که من برای خودم یک عکاس حرفه‌ای شده‌ام، باید این را مدیون او بدانم و خوب و بد عکس‌هایم را به گردن او بی‌اندازم.»

پس از این یادداشت، گلستان در گفت‌و‌گویی بلند با «آرش تنهایی»، از کودکی، خانواده و تحصیل در ایران و فرانسه تا سال‌های کار در تلویزیون ملی، ترجمۀ کتاب‌ها، کار در دفتر مخصوص و در نهایت تأسیس کتاب‌فروشی و گالری گلستان می‌گوید. آرش تنهایی در این گفت‌و‌گو به سی‌ و پنج سال گالری‌داری گلستان پرداخته و به زوایای مختلف زندگی حرفه‌ای او سر زده است.

بخش بعدی کتاب، سال‌شمار تمام هنرمندانی است که در گالری گلستان نمایشگاه برگزار کرده‌اند. این سال‌شمار در کنار گزیده‌ای از آثار بیش از صد هنرمند این گالری و یادداشت‌هایی دربارۀ آن‌ها آمده است.

کتاب «گالری گلستان» در قطع رحلی و تمام‌رنگی در ۳۶۰ صفحه با جلد سخت و طراحی و چاپ چشم‌نواز از نشر گهگاه و به کوشش آرش تنهایی منتشر شده است. این برنامه روز جمعه ۱۲ مرداد، ساعت ۱۷ در گالری آرتیبیشن برگزار می‌شود.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر