پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | واگذاری ۱۱ بنای تاریخی لرستان به بخش خصوصی

واگذاری ۱۱ بنای تاریخی لرستان به بخش خصوصی





واگذاری ۱۱ بنای تاریخی لرستان به بخش خصوصی

۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۵۶

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از آمادگی واگذاری ۱۱ بنای تاریخی این استان در دور دوم مزایده به بخش خصوصی‌ خبر داد.

به گزارش پیام ما به نقل از میراث آریا، «عطا حسن‌پور» درباره واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی، گفت: قبل از دولت سیزدهم، دو بنا در بروجرد و یک بنا در خرم‌آباد به بخش خصوصی واگذار شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان ادامه داد: خانه‌های تاریخی «مصری» و «مغیث‌الاسلام» در بروجرد با وجود واگذاری به بخش خصوصی، مورد بهره‌برداری قرار نگرفته بودند. اکنون خانه‌ تاریخی مصری با کاربری پذیرایی و مغیث‌الاسلام با کاربری اقامتی و پذیرایی به بهره‌برداری رسیده‌اند. «حمام گپ» خرم‌آباد نیز با کاربری پذیرایی به بهره‌برداری رسیده بود.

او با بیان اینکه در دولت سیزدهم و در خرم‌آباد خانه‌های کشفی و پورابوالقاسمی با کاربری‌های اقامتی و پذیرایی به بخش خصوصی واگذار شد، اضافه کرد: کاروانسرای «گوشه شهنشاه» که اولین کاروانسرا از مجموعه کاروانسراهای یازده‌گانه لرستان است، با کاربری اقامتی و پذیرایی به بخش خصوصی واگذار شده است. همچنین خانه تاریخی بزرگ مهری در بروجرد با کاربری اقامتی – پذیرایی به بخش خصوصی واگذار شده است و اکنون بخشی از آن به کارگاه صنایع دستی اختصاص دارد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر