پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | تعطیلی چه روزی برای کشور مفیدتر است؟

شنبه یا پنجشنبه؟

تعطیلی چه روزی برای کشور مفیدتر است؟

۲۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۱۵

اگرچه ۲ روز تعطیلی در هر هفته و کاهش ساعات کاری ادارات تصویب شد اما به نظر می‌رسد همچنان نظرات در تعطیلی پنجشنبه یا شنبه متفاوت است.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز یکشنبه -۲۰ اسفندماه با کلیات لایحه دولت مبنی بر ۲ روز تعطیلی در هر هفته و کاهش ساعات کاری ادارات از ۴۴ به ۴۰ ساعت به صورت دوشوری موافقت کردند.

با این مصوبه در همه قوانین و مقرراتی که از مبنای ۴۴ ساعت کار در هفته و ۱۷۶ ساعت کار در ۴ هفته متوالی استفاده شده است، از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون به ترتیب به ۴۰ ساعت کار در هفته و ۱۶۰ ساعت کار در ۴ هفته متوالی اصلاح می‌شود.

بررسی دو شوری این لایحه به این معنا است که مجلس در خصوص این گونه طرح‌ها و لوایح در یک شور کلیات را به تصویب می‌رساند و در شور دیگر در کمیسیون مربوطه( کمیسیون اجتماعی) به جزئیات می‌پردازد و مورد تصویب قرار می‌دهد.

بر این اساس کلیات ۲ روز تعطیلی در هر هفته تصویب شد اما در خصوص تعیین روزهایی تعطیل (پنجشنبه یا شنبه) کمیسیون اجتماعی تصمیم‌گیری می‌کند. پیش از این کمیسیون اجتماعی مجلس شنبه را در کنار جمعه به عنوان روزهای تعطیل مشخص کرده بود.

به نظر می‌رسد همچنان اختلاف نظرها در تعطیلی پنجشنبه یا شنبه ادامه دارد. باید دید رسیدگی به این لایحه که ماه‌ها در مجلس معطل مانده، به سرانجام می‌رسد یا به مجلس جدید کشیده خواهد شد.

این ویدئو نگاهی است به نظرات مختلف درباره تعطیلات آخر هفته.

۲ روز تعطیلی در هر هفته و کاهش ساعات کاری ادارات تصویب شد

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

، ،

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *