بایگانی مطالب برچسب: انرژی

چگونه می‌توان بهره‌وری انرژی در ساختمان‌های مدرن را بهبود بخشید؟

|پیام ما| در طول تاریخ معماری، بهره‌وری انرژی و توجه به میزان انتشار دی‌اکسید کربن‌، به‌عنوان موضوعی حاشیه‌ای تلقی می‌شد. اما حالا در عصر تغییر اقلیم و کاهش منابع طبیعی، پایدارکردن ساختمان‌های موجود و صرفه‌جویی در مصرف انرژی ضروری است؛ خواه ساختمان‌ها مدرن باشند یا سنتی و بومی. اصطلاح «بهسازی» به‌طور گسترده برای توصیف مجموعه‌ای از پیشرفت‌ها در یک ساختمان استفاده می‌شود تا نشان‌دهندۀ این باشد که ساختمان در برابر تغییر اقلیم انعطاف‌پذیر و سازگار است.
معماری پایدار

«آلاینده تابستانه» در حوالی پایتخت

رییس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو از وجود آلاینده ازن و افزایش آن در هوا به دلیل گرمای تابستانه خبر داد و راهکارهایی ازجمله بهره‌گیری از سیستم حمل‌ونقل عمومی مبتنی بر فناوری‌های روز دنیا، استفاده از انرژی‌های پاک و تجدیدنظر در نحوه طراحی ساختمان‌ها را برای کاهش این آلاینده برشمرد.
آلایندگی هوا

تاثیر رنگ بام‌ها در مدیریت گرمای شهری

یک مطالعه در انگلیس نشان داده است که رنگ‌آمیزی بام‌ها به زنگ سفید یا استفاده از پوشش‌های بازتابنده در مدیریت گرمای شهری تاثیر بسزایی دارد.
بام

رکورد مصرف برق زده شد

میزان مصرف برق کشور که در مرداد ماه سال گذشته و در گرم‌ترین روزهای سال اتفاق افتاده بود، حالا در آخرین روزهای بهار امسال، شکسته شد.
افزایش مصرف برق

جشنواره فیلم و عکس «با انرژی» برگزار می‌شود

نخستین دوره جشنواره «فیلم و عکس با انرژی» با هدف ترویج فرهنگ مصرف بهینه انرژی و آگاهی‌بخشی درباره اهمیت مصرف هوشمندانه برق و تأثیرات مثبت آن بر جامعه و محیط‌زیست، به دبیری «حمید خانی» از ۲۷ تا ۲۹ مرداد در تهران برگزار می‌شود.
جشنواره با انرژی

ممنوعیت تبلیغ کولرهای گازی

مدیرعامل شرکت توانیر اعلام کرد که براساس مصوبه شورای عالی انرژی، تبلیغ کولرهای گازی ممنوع است.
کولر گازی

حل ناترازی‌ها مهمترین اولویت انرژی کشور در ۱۴۰۳

یک کارشناس حوزه انرژی گفت: از جمله اقدامات مهمی که باید در دستور کار قرار گیرد اینکه طرح های نیمه تمام بخصوص در حوزه گاز به بهره برداری برسند، در غیر این صورت زمستان سال آینده با مشکل کمبود گاز مواجه می‌شویم.

تشدید ناترازی بنزین در نوروز

|پیام ما| کارشناسان انرژی نسبت به تشدید ناترازی بنزین در نوروز ۱۴۰۳ با توجه به افزایش سفرها، هشدار می‌دهند. دولت اما معتقد است نگرانی‌ای وجود ندارد؛ هرچند مانند سال گذشته سهمیه‌ای برای سفرهای نوروزی شهروندان در نظر نگرفته است. از سوی دیگر مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کشور اعلام کرده است با توجه به تقارن ماه رمضان و نوروز، برآوردی از میزان مصرف بنزین در نوروز وجود ندارد.