پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | بدون عنوان

بایگانی مطالب :

کمبود ۱۷۶۰۰۰ معلم در سال تحصیلی جدید بیخ گوش مدارس دولتی

کمبود ۱۷۶۰۰۰ معلم در سال تحصیلی جدید بیخ گوش مدارس دولتی

جمع‌آوری مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر جمعیت تا مهرماه

معاون رسانه وزارت آموزش و پرورش خبر داد
جمع‌آوری مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر جمعیت تا مهرماه

تنگناهای تحقق عدالت آموزشی در دولت چهاردهم

عدالت آموزشی در دسترس نیست. همۀ دولت‌ها و وزرای آموزش و پرورش که روی کار آمدند، با هر برنامه‌ای که داشتند، برنامه‌ها و رویکردهای آنان منجر به تحقق عدالت در حوزۀ آموزش نشده است. از همین روست که در این زنجیره همه ناراضی هستند؛ معلم، دانش‌آموز، اولیاء مدرسه و همۀ دست‌اندرکاران حوزۀ آموزش. عدالت آموزشی تنها به معنی برخورداری از یک سیستم یکسان و برابر نیست، بلکه رشد علمی، فکری و آموزشی هر دانش‌آموز براساس استعدادها، منطقۀ جغرافیایی و علایق او است. همچنین معلمان نیز نیازمند کاهش دغدغه‌های فکری و مالی برای توسعه و رشد معلومات آموزشی خود بر مبنای علوم روز دنیا هستند. بااین‌حال تا وقتی که مدارس بی‌کیفیت وجود دارند، تا وقتی که معلم ناراضی است و تا وقتی که حتی یک میز و نیمکت پایه شکسته در مدارس وجود دارد، نمی‌توان از عدالت آموزشی، برآورده‌شدن مطالبات صنفی و حتی اید‌ه‌آل‌های آموزشی سخن گفت. در این شرایط آموزش خوب و باکیفیت و تحصیل در مراکز آموزشی معتبر و حتی دست‌یابی به مدارج علمی و شغلی بهتر، نصیب کسانی می‌شود که جزو اقشار پردرآمد و برخوردار جامعه هستند. دربارۀ مباحث مربوط به عدالت آموزشی، مطالبات حوزۀ آموزش و پرورش و اینکه چقدر راه برای تحقق اهداف و برنامه‌های از قبل در نظر گرفته شده در پیش داریم و در مجموع چالش‌های این بخش، اعضای کانون صنفی معلمان ابراز نگرانی کردند.
تنگناهای تحقق عدالت آموزشی در دولت چهاردهم

کلمه به کلمه تا عدالت آموزشی!

کلمه به کلمه تا عدالت آموزشی!

امکان بهره‌مندی دانش‌آموزان از مصوبه «تک ماده» برای ۴ درس «نهایی»

امکان بهره‌مندی دانش‌آموزان از مصوبه «تک ماده» برای ۴ درس «نهایی»

تدوین آیین‌نامۀ جذب بازماندگان از تحصیل

|پیام ما| از سال ۱۳۹۰، تغییرات عمده‌ای در نظام آموزش رسمی کشور براساس «سند تحول بنيادين آموزش و پرورش» آغاز شده است. از اهدافی که در سند مذکور بر آن تأکید شده، می‌توان به «توسعۀ عدالت آموزشی، ترویج مشارکت فعال کودکان در روند یادگیری و آموزش و توانمندسازی منابع انسانی به‌ویژه مدیریت مدارس و آموزگاران» اشاره کرد. در ایران، علاوه بر کودکان مهاجر عمدتاً افغانستانی بازمانده از تحصیل که عموماً فاقد کارت اقامت قانونی هستند، بیش از ۷۷۰ هزار کودک در سنین ۶ الی ۱۶ سال از تحصیل بازمانده‌اند. مانع قانونی برای دسترسی کودکان پناهنده به آموزش رسمی در سال ۱۳۹۴ برداشته شد. باوجوداین اما هرسال در آغاز سال تحصیلی، تعدادی از کودکان در سن آموزش برای ثبت‌نام مراجعه نمی‌کنند و این چالش جدی برای نظام آموزشی ایران است و نیازمند بازنگری در روش‌های جذب بازماندگان. در این راستا دیروز معاون متوسطۀ وزارت آموزش‌وپرورش، از تدوین آیین‌نامۀ جذب بازماندگان از تحصیل در وزارت آموزش‌وپرورش و ستاد پشتیبانی سند تحول خبر داد.
تدوین آیین‌نامۀ جذب بازماندگان از تحصیل

تدوین آیین‌نامه‌ جذب بازماندگان از تحصیل

معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش خبر داد:
تدوین آیین‌نامه‌ جذب بازماندگان از تحصیل

اجرای طرح شیر مدارس با همراهی تولیدکننده‌های برتر

اجرای طرح شیر مدارس با همراهی تولیدکننده‌های برتر

آخرین فرصت برای جهش تحصیلی دانش‌آموزان

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور از آخرین فرصت نوبت‌گیری متقاضیان جهش تحصیلی دانش‌آموزان خبرداد.
آخرین فرصت برای جهش تحصیلی دانش‌آموزان

آغاز گزینش پذیرفته‌شدگان استخدامی آموزش و پرورش

فرآیند گزینش پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش (مشاغل دبیری) از تاریخ روزسه‌شنبه۲۹خرداد تا ۲تیر ۱۴۰۳ آغاز شد.
آغاز گزینش پذیرفته‌شدگان استخدامی آموزش و پرورش